Трубавіна Ірина Миколаївна
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри педагогіки
член ГО «Ла Страда- Україна»,
голова наукової ради ВГО «Ліга соціальних працівників України»
Освіта:
1990 – закінчила з відзнакою Харківський державний педагогічний інститут імені Г.С.Сковороди, вчитель початкових класів;
1995 – закінчила аспірантуру Харківського державного педагогічного університету інститут імені Г.С.Сковороди, кандидат педагогічних наук.
Захищені дисертації:
1995р. – дисертація на здобуття ступеня кандидата педагогічних наук «Випереджаючі пізнавальні завдання як засіб організації самостійної роботи молодших школярів». – 13.00.01 – теорія та історія педагогіки. Харківський державний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди;
2009р. – дисертація на здобуття ступеня доктора педагогічних наук «Теоретико-методичні основи соціально-педагогічної роботи з сім’єю».-13.00.05 – соціальна педагогіка. Луганський національний університет імені Тараса Шевченка.
Професійна кар’єра:
1990-1991 – вчитель початкових класів середньої школи №9 м. Харкова;
1991-1993 – вчитель початкових класів середньої школи №35 м. Харкова;
1992-1995 – аспірант Харківського державного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди;
1995 – по цей час – старший викладач, доцент, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди;
2010-2012 – керівник центру соціальної роботи і соціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди в Науково-дослідному інституті імені В.О. Сухомлинського.
Науково-дослідна діяльність:
Публікації - 326, серед яких 1 одноосібна монографія, 7 колективних, 2 з яких видані в ЄС англійською мовою під особистою редакцією; близько 30 підручників і посібників, численна кількість статей у фахових і закордонних виданнях, матеріалів міжнародних та українських науково-практичних конференцій. Серед них:
МОНОГРАФІЇ
1. Трубавіна І. М. Соціально-педагогічна робота з сім’єю в Україні: теорія і методика : [монографія] – Х. : Нове слово, 2007. – 395 с.
2. Education studies: Theory and Practice Monograph / edit.by S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. –Vienna-Kharkiv: Premier Publishing, 2018
3. Трубавіна І. М., Цибулько Л.Г. Формування загальних компетентностей майбутніх соціальних педагогів у світлі нових вимог до розробки освітніх програм / Проектування життєвої компетентності учнівської молоді/ за ред. О.В.Кузьміноїhttp: // dnb.dnb.de монографія Проектування життєвої компетентності учнівської молоді/ за ред. О.В.Кузьміної http://dnb.dnb.de монографія. ДВНЗ «ДДПУ», 2018. – Hameln: interGing / -362с. С 60-79.
4.Трубавіна І. М. Білоус Т.Л., Лазаренко О.О., Клімова С.М. Педагогічні та соціально-педагогічні умови формування професійної готовності майбутніх працівників органів внутрішніх справ до роботи в екстремальних умовах Педагогічні та соціально-педагогічні умови формування професійної готовності майбутніх працівників органів внутрішніх справ до роботи в екстремальних умовах та ін.
5. Трубавіна І. М. Розвиток ідей А.С.Макаренка про просвіту батьків у сучасних умовах / Колективна монографія. За заг. ред. М.К.Подберезського.- Харків: Цифрова друкарня№1,2013. -394 с-С.285-295
6. Theory and practice of introduction of competence approach to higher education in Ukraine: monograph / edit. S. T. Zolotukhina,I. M. Trubavina. – Vienna: Premier Publishing, 2019. – 368 p.
НАВЧАЛЬНІ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ ПОСІБНИКИ
- Трубавіна І. М. Етика соціально-педагогічноїроботи зсім’єю : [ навч.-метод. посібник ]– К.: УДЦССМ, 2001.– 72 с. ( РекомендованоМОНУкраїни).
- Трубавіна І. М. Словник-довідник для соціальних працівників та соціальних педагогів / [Р. Х. Вайнола, З. Г. Зайцева, І. М. Трубавіна та ін.]; за ред. А.Й. Капської, І.М. Пінчук, С.В. Толстоухової. – К.: ДЦССМ, 2000. – 260 с.
- Трубавіна І.М. Зміст та форми просвітницької роботи з батьками: [науково-методичні матеріали]– К.: УДЦССМ, 2000. – 86 с.
- І.М. Трубавіна, Н.А. Бугаєць. Методи вивчення сім'ї: [наук.-метод. матеріали] / за ред.І.М.Трубавіної. – К.: УДЦССМ, 2001. – 68 с.
- Трубавіна І.М., Бугаєць Н.АТеорія і практика взаємодії сім'ї та школи: [навч. посіб.];. /за ред. І.М. Трубавіної. – Х. : ХНПУ, 2001. – 101 с.
- Трубавіна І.М. Підготовка соціальних працівників до супроводу дитячих будинків сімейного типу: [метод. матеріали]– К.: ДЦССМ, 2002. – 92 с.
- Трубавіна І.М. Соціально-педагогічна робота з неблагополучною сім’єю: [навч.-метод. посіб.]– К. : ДЦССМ, 2002. – 132 с.(Рекомендовано МОН України).
- Трубавіна І.М. Консультування сім'ї: [науково-методичні матеріали для соціальних працівників, соціальних педагогів, студентів ВНЗ] – К. : ДЦССМ, 2003. – (Рекомендовано МОН України).,Ч. 1. – 2003. – 88 с.
- Трубавіна І.М. Соціальний супровід неблагополучної сім'ї: [науково-методичні матеріали]– К. : ДЦССМ, 2003. – 85 с.
- Трубавіна І.М. ,Т.В.Кравченко Допомога батькам у вихованні дітей: [метод. реком. длясоц. працівників]– К.: ДЦССМ, 2004. – 100 с. – авт.: С. 5-8, 12, 33, 66-67, 75-76, 84, 90.
Член редакційної колегії: журналу «Соціальна робота в Україні: теорія та практика» з 2010року
Наукове консультування державних установ і громадських організацій, робота за проєктами:
1. науковий консультант Державної соціальної служби для дітей, сім’ї та молоді (2000-2006) . Практичні наслідки роботи: 6 державних комплексно-цільових програм, положення, стандарти надання соціальних послуг та накази Міністерства сім’ї та молоді;
2. науковий консультант ГО «ЛА Страда-Україна» з 2000р. наслідки роботи: методичні рекомендації, накази Міністерства сім’ї та молоді та Міністерства освіти та науки;
3. голова наукової ради ВГО «Ліга соціальних працівників» з 2010р. наслідки роботи: 3 державні комплексно-цільові програми, зокрема корекційна програма з особами, які вчинили насильство в родині, положення, методичні рекомендації, накази Міністерства сім’ї та молоді;
4. експериментальний майданчик МВС України в Харківській області при НДІ імені В.О.Сухомлинського ХНУ імені Г.С.Сковороди, наслідком чого є типова корекційна програма робота з дітьми, які перебувають на обліку в міліції- єдина в Україні, схвалена ООН на періодичному огляді з прав людини в Женеві;
5. експерт ЄС в МВС України з корекційних програм з особами, які вчинили насильство в родині;
Член спеціалізованих вчених рад:
1.Спеціалізована вчена рада Д 12.112.01 у Державному вищому навчальному закладі «Донбаський державний педагогічний університет» 13.00.04, 13.00.05.;
2.Спеціалізована вчена рада Д 58.053.03 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти; 13.00.05. – соціальна педагогіка у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Г.С.Сковороди.
Почесні звання і нагороди:
Почесна грамота МОН України за кращу концепцію реформування освіти в Україні (2000 р.), грамота Президії Академії педагогічних наук України за значний внесок в розвиток соціальної педагогіки (2002), медаль НАПН імені К.Д.Ушинського, грамоти ХНПУ імені Г.С.Сковороди за наукову діяльність, подяки і грамоти від інших закладів вищої освіти, органів державної влади і місцевого самоврядування.
Сфера наукових інтересів:
громадянське і сімейне виховання, підготовка молоді до сімейного життя, соціально-педагогічна робота з сім’єю, умови реалізації прав дитини, соціально-педагогічна і соціальна робота, соціальна профілактика торгівлі людьми та реабілітація потерпілих, захист від насильства в сім’ї і жорстокого поводження з дітьми, методична робота в закладі вищої освіти, допомога в навчанні студентам з соматичними захворюваннями, наукові основи педагогічних досліджень, навчання творчості, андрагогіка, компетентнісний підхід у вищій освіті, нова українська школа, етика наукової діяльності, робота з ВПО, формування толерантності та культури миру, протидія буллінгу, медіація, педагогічна майстерність, педагогічне спілкування.
Профіль у Google Академії
e-mail: