Поради для забезпечення дистанційного навчання студентів під час карантину (12.03.2020-03.04.2020)

В нестандартних, екстрених ситуаціях необхідно швидко орієнтуватись та діяти ефективно, обираючи легкі, зручні, зрозумілі інструменти.

В ситуації, що склалась, коли на період карантину «заборонено відвідування закладів освіти її здобувачами», а викладачі мають виконувати «іншу організаційно-педагогічну роботу» оптимальним є налаштування дистанційного навчання.

Реалізувати дистанційне навчання можна використовуючи як повноцінні системи (Moodle, Google Classroom, Blackboard тощо), так і за допомогою звичних месенджерів (Viber, Telegram тощо) або соціальних мереж (Facebook та інші).

Для тих викладачів, хто використовує або достатньо знайомий з системою Moodle – це найкращий вибір. Адже вона є основною платформою дистанційної/змішаної форм навчання в нашому Університеті та надає широкі можливості для наповнення навчальних курсів: завантаження файлів, розміщення презентацій, проведення опитування, використання тестових технологій, отримання зворотного зв’язку від студентів, налагодження інтерактивної взаємодії тощо. У багатьох наших викладачів вже є розроблені дистанційні курси в Moodle, якими можна користуватись. 

Також повноцінним середовищем для організації дистанційного навчання є он лайн системи Google Classroom (безкоштовна он лайн система),  Blackboard  та інші; але деякі з них є платними.

Найбільш простим та мінімальним варіантом підтримки навчального процесу під час карантину є використання месенджерів і соціальних мереж, де створюються цільові групи (наприклад, по напрямах навчання), в які додають студентів для розсилки їм посилань на навчальний матеріал та завдань для самостійної роботи. Можна використовувати вже існуючі в деканатах студентські групи. Самі студенти також можуть допомогти в організації електронних груп. Бажано уникати надмірного дроблення по групах, тобто,  щоб одного й того ж студента не заносити в декілька груп і не розпорошувати увагу. В Viber, для більшої конфіденційності можливе створення ВайберСпільноти.

Для надання відео контенту можна проводити прямі трансляції на каналі YouTube, де після ефіру є можливість зберегти відеоматеріал для повторного використання. Окрім цього прямий ефір можна транслювати через Facebook, а також Instagram, який особливо до вподоби студентам. Дату і час початку прямого ефіру або посилання на збережені відеоматеріали – розміщувати в групах студентів. Якщо Вам необхідно записати відео з екрану – на допомогу прийдуть прості у використанні сервіс Loom та програма oCam

Для тестування або проведення інтерактивного опитування стануть в нагоді такі системи як Learning Apps та Google Forms. В останній є можливість підключити електронну таблицю Excel і отримувати всі результати опитування в реальному часі. Та найбільше нам подобається усе ж Moodle з її гнучкою і глибокою системою тестів.

Готові навчальні курси можна знайти на он лайн ресурсах Prometheus, ВУМ  та ін. На них потрібна індивідуальна реєстрація. Також багато готового відеоматеріалу (навчальні відео, документальні та художні фільми за темами) можна відшукати на YouTube та у мережі. 

Інтернет ресурси:

Необхідно пам’ятати, що запорукою успішного проходження випробувань, що час від часу підкидає нам сучасний світ, насамперед, є психологічний фактор. Наш український менталітет схильний до проблемного сприйняття світу, але час переходити до “мислення можливостей”. Збереження позитивного настрою, допомога один одному, дружня підтримка, зацікавленість в освоєнні сучасних технологій дозволить нам, освітянам, після періоду карантину стати загартованішими, професійнішими, гнучкішими, сучаснішими.

Інститут інформатизації освіти ХНПУ імені Г.С. Сковороди

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.