Доброчесність і освіта: нові орієнтири!

Офіс доброчесності Національного агентства з питань запобігання корупції та ромадської організації «Антикорупційний штаб» за підтримки ПРООН в Україні та фінансування Уряду Данії розпочинають новий проєкт із розбудови доброчесності у вищій освіті. ⠀Розпочнеться практична реалізації Методичних рекомендацій щодо трансформації освітнього середовища в ЗВО на засадах доброчесності, розроблених Національним агентством з питань запобігання корупції. НАЗК за результатами конкурсу відібрало 5 університетів, разом із якими буде проведено впровадження Методичних рекомендацій у 2025-2026 навчальному році, забезпечуючи підтримку та обмін досвідом, а саме: ⠀ Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Тернопільський національний медичний університет, Полтавський державний аграрний університет, Державний університет «Житомирська політехніка». 

Ректорат, студенти та викладачі цих вишів пройдуть самооцінювання, наскільки вони готові до впровадження внутрішніх політик доброчесності; визначать, які є проблеми та точки росту в антикорупційних політиках університетів; візьмуть участь в дослідженні щодо корупції в своїх ЗВО; дізнаються, як зробити свої виші більш прозорими та доброчесними; візьмуть участь в інтерактивних просвітницьких заходах, зустрінуться з лідерами думок у напрямку доброчесності. ⠀

У рамках підготовки до реалізації цього проєкту, ректор Сковородинівського університету Юрій Бойчук і завідувач навчально-методичної лабораторії з оцінки корупційних ризиків і захисту інтелектуальної власності Дмитро Разуменко взяли участь у формі для освітян «Доброчесність та освіта: нові орієнтири», який проводився 30 жовтня у Києві Національним агентством з питань запобігання корупції. На форумі було проведено декілька дискусійних панелей: «Стратегія розвитку доброчесності в освіті на 2026-2030 роки», «Розвиток доброчесності у шкільному віці», «Презентація реформи шкільного харчування», «Презентації кращих практик Шкіл-Хабів Доброчесності», «Розвиток доброчесності у професійній та фаховій передвищій освіті». 

Юрій Бойчук розповідав на панелі «Доброчесність у вищій освіті: куди рухаємося далі» про досвід забезпечення доброчесності в Сковородинівському університеті, надав побіжну характеристику позитивним і негативним кейсам з даного питання, ознайомив із основними результатами участі в проєкті Асоціації юридичних клінік України «Антикорупційний комплаєнс у вищій освіті: закордонний досвід» і просвітницької ініціативи Офісу доброчесності «Прозорі університети».

У своєму виступі Юрій Бойчук зазначив, що проблематика формування культури доброчесності особлива актуальна у площині підготовки майбутніх педагогів, адже саме педагогічна спільнота формує світоглядні орієнтири суспільства, забезпечує відтворення морально-етичних цінностей і впливає на становленням громадянської свідомості підростаючого покоління. Учитель, як носій знань і духовних засад, має бути прикладом чесності, справедливості та неупередженості, оскільки кожен прояв недоброчесності в його поведінці здатен зруйнувати довіру до освітнього процесу і виховного ідеалу.

Формування культури доброчесності у майбутніх педагогів є передумовою створення справедливого суспільства, заснованого на принципах права, етики та взаємної поваги. Нульова толерантність до корупції вчителя має стати базовим стандартом професійної поведінки, що визначає не лише якість освіти, а й його моральну спроможність у розбудові демократичної держави.

Сковородинівський університет має стати лідером у реалізації комплексної політики запобігання корупції та академічної доброчесності!

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.