Спеціальність 231 Соціальна робота, рівень вищої освіти Бакалавр

Програма підготовки освітнього рівня складається з таких компонентів:

  • Теоретична підготовка
  • Цикл загальної підготовки
  • Цикл професійної підготовки
  • Цикл дисциплін вільного вибору здобувача
  • Курсові роботи
  • Практична підготовка
  • Атестація

Концепція освітньої діяльності за спеціальністю 231 «Соціальна робота» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти

Освітня діяльність Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди ґрунтується на концептуальних засадах Національної Доктрини розвитку освіти, Державній Національній програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Законом України «Про освіту», Законом України «Про вищу освіту», наказами Міністерства освіти і науки України, Статутом ХНПУ імені Г.С. Сковороди, Положенням про організацію освітнього процесу в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди, затвердженого Вченою радою університету 16 грудня 2016 року, протокол № 10, Правилами внутрішнього розпорядку Університету та іншими нормативно-правовими актами.

Код та найменування спеціальності – 231 «Соціальна робота»

Рівень вищої освіти – перший (бакалаврський) рівень вищої освіти та сьомий кваліфікаційний рівень за Національною рамкою кваліфікацій (НРК України – 7 рівень; FQ-EHEA – перший цикл; EQF_LLL – 6 рівень)

Орієнтовний перелік спеціалізацій та освітніх програм.

Освітньо-професійна програма підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за галуззю знань 23 «Соціальна робота» спеціальністю 231 «Соціальна робота».

Орієнтація освітньо-професійної програми. Освітньо-професійна програма орієнтована на підготовку фахівців як соціально-активних та професійних особистостей, здатних вирішувати спеціалізовані завдання та прикладні проблеми у соціальній сфері за умови оволодіння системою компетентностей, які визначені цією програмою.

Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації. Спрямованість на підготовку фахівців до практичної соціальної роботи і соціально-педагогічної діяльності в освітніх закладах і спеціалізованих соціальних інституціях.

Загальний обсяг у кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та строк навчання – 240 кредитів ЄКТС, термін навчання –3 роки 10 місяців (на базі повної загальної середньої освіти).

Професійні стандарти, на дотримання яких планується спрямувати навчання.

Основною метою освітньої діяльності Університету за спеціальністю 231 «Соціальна робота» за освітнім ступенем «бакалавр» є підготовка фахівця соціальної галузі до ефективного виконання функцій соціальної і соціально-педагогічної діяльності у взаємодії з різними категоріями клієнтів, які потребують соціального виховання, соціальної підтримки та соціального захисту із застосуванням науково-підтверджених сучасних теорій та методів соціальної роботи.

Перелік основних компетентностей, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти:

Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у соціальній і соціально-педагогічній діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки, проведення досліджень і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності:

1. Здатність реалізовувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного, демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
5. Здатність планувати та управляти часом.
6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
7. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
10. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
11. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
12. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
13. Здатність мотивувати людей рухатися до спільної мети.
14. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань та обов’язків.
15. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Фахові компетентності:

1. Знання і розуміння сутності, значення і видів соціальної роботи та основних її напрямів (психологічного, соціально-педагогічного, юридичного, економічного, медичного).
2. Здатність прогнозувати перебіг різних соціальних процесів.
3. Знання і розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної (соціально-педагогічної) роботи.
4. Здатність до аналізу соціально-психологічних явищ, процесів становлень, розвитку та соціалізації особистості, розвитку соціальної групи і громади.
5. Здатність до виявлення, соціального інспектування і оцінки потреб вразливих категорій громадян, у тому числі тих, які опинилися в складних життєвих обставинах.
6. Знання і розуміння організації та функціонування системи соціального захисту і соціальних служб.
7. Здатність до співпраці у міжнародному середовищі та розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
8. Здатність застосовувати сучасні експериментальні методи роботи з соціальними об’єктами в польових і лабораторних умовах.
9. Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби особистості та ресурси клієнтів.
10. Здатність розробляти шляхи запобігання, подолання і мінімізації наслідків соціальних проблем.
11. Здатність до надання допомоги та підтримки клієнтам із врахуванням їхніх індивідуальних потреб, вікових відмінностей, гендерних, етнічних, інших особливостей.
12. Здатність ініціювати соціальні зміни, спрямовані на піднесення соціального добробуту.
13. Здатність до розробки та реалізації соціальних проєктів та програм.
14. Здатність до застосування методів менеджменту для організації власної професійної діяльності та управління діяльністю соціальних робітників і волонтерів, іншого персоналу.
15. Здатність взаємодіяти з клієнтами, представниками різних професійних груп та громад.
16. Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів соціальної роботи.
17. Здатність виявляти та залучати ресурси організацій-партнерів з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
18. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері.
19. Здатність оцінювати результати та якість професійної діяльності у сфері соціальної (соціально-педагогічної) роботи.
20. Здатність до сприяння підвищенню добробуту і соціального захисту осіб, здійснення соціальної допомоги та надання підтримки тим, хто перебуває у складних життєвих обставинах.

Орієнтовний перелік професійних кваліфікацій, які планується надавати.

Згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010 фахівці, які здобули освіту за освітньо-професійною програмою 36740 «Соціальна педагогіка», можуть обіймати такі первинні посади:

  • 2340 – педагог соціальний;
  • 2446.2 – фахівець із соціальної роботи;
  • 2446.2 – соціальний працівник;
  • 3310 – культорганізатор дитячих позашкільних закладів;
  • 3414 – фахівець із організації дозвілля;
  • 3474 – організатор культурно-дозвіллєвої діяльності.

Основними напрямами професійної діяльності бакалавра з соціальної роботи освітньо-професійної програми Соціальна педагогіка є соціально-педагогічна діяльність у закладах загальної середньої освіти, центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрах зайнятості, центрах соціально-психологічної реабілітації тощо.


 

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.