Спеціальність 231 Соціальна робота, рівень вищої освіти Магістр

Програма підготовки освітнього рівня складається з таких компонентів:

  • Теоретична підготовка
  • Цикл загальної підготовки
  • Цикл професійної підготовки
  • Цикл дисциплін вільного вибору здобувача
  • Практична підготовка
  • Атестація

Концепція освітньої діяльності за спеціальністю 231 «Соціальна робота» на другому (магістерському) рівні вищої освіти

Освітня діяльність з підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 231 «Соціальна робота» в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди ґрунтується на концептуальних засадах Національної Доктрини розвитку освіти, Державної Національної програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», наказів Міністерства освіти і науки України, Статуту ХНПУ імені Г.С. Сковороди, Положення про організацію освітнього процесу в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди (у новій редакції), Правилах внутрішнього розпорядку Університету, Стандарту вищої освіти за спеціальністю 231 «Соціальна робота» галузі знань 23 «Соціальна робота» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затверджено та введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 24.04.2019 р. № 556  та іншими нормативно-правовими актами.

Код та найменування спеціальності – 231 «Соціальна робота»

Рівень вищої освіти – другий (магістерський) рівень вищої освіти та сьомий кваліфікаційний рівень за Національною рамкою кваліфікацій (НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF_LLL – 7 рівень)

Орієнтовний перелік спеціалізацій та освітніх програм.

Освітньо-професійна програма підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти за галуззю знань 23 «Соціальна робота» спеціальністю 231 «Соціальна робота».

Орієнтація освітньо-професійної програми. Освітньо-професійна програма орієнтована на підготовку фахівців як соціально-активних та професійних особистостей, здатних до упровадження інновацій у соціальній сфері, освітній, управлінській, науково-дослідницькій діяльності за умови оволодіння системою компетентностей, які визначені цією програмою.

Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації. Спрямованість на підготовку фахівців до упровадження інновацій соціальної роботи в освітніх закладах і спеціалізованих соціальних інституціях; до виконання освітньої, управлінської, науково-дослідницької діяльності в соціальній сфері.

Загальний обсяг у кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та строк навчання – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання – 1 рік 4 місяці.

Професійні стандарти, на дотримання яких планується спрямувати навчання.

Основною метою освітньої діяльності Університету за спеціальністю 231 «Соціальна робота» за освітнім ступенем «магістр» є підготовка висококваліфікованого й конкурентноспроможного фахівця у галузі соціальної роботи, здатного здійснювати освітню, управлінську й науково-дослідницьку діяльність для розв’язання складних спеціалізованих задач і вирішення практичних проблем у соціальній сфері.

Перелік основних компетентностей, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти:

Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі соціальної роботи або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності:

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК2. Здатність розробляти і управляти проєктами.

ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ЗК4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК6. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

ЗК7. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

ЗК8. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК9. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК10. Здатність працювати в команді.

Спеціальні (фахові) компетентності:

СК1. Здатність до розуміння та використання сучасних теорій, методологій і методів соціальних та інших наук, у тому числі методи математичної статистики та кількісні соціологічні методи, стосовно завдань фундаментальних і прикладних досліджень у галузі соціальної роботи. 

СК2. Здатність до виявлення соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення.

СК3. Здатність професійно діагностувати, прогнозувати, проєктувати та моделювати соціальні ситуації.

СК4. Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціальної роботи.

СК5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей / видів економічної діяльності), налагоджувати взаємодію державних, громадських і комерційних організацій на підґрунті соціального партнерства.

СК6. Здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг.

СК7. Здатність до професійної рефлексії.

СК8. Здатність до спільної діяльності та групової мотивації, фасилітації процесів прийняття групових рішень.

СК9. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців.

СК10. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість задля вирішення соціальних проблем через упровадження соціальних інновацій.

СК11. Здатність виявляти професійну ідентичність та діяти згідно з цінностями соціальної роботи.

СК12. Здатність до критичного оцінювання соціальних наслідків політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства.

СК13. Здатність до формування позитивного іміджу професії, її статусу в суспільстві.

СК14. Здатність до ефективного менеджменту організації у сфері соціальної роботи.

СК15. Здатність до розроблення, апробації та втілення соціальних проєктів і технологій.

СК16. Здатність упроваджувати результати наукового пошуку в практичну діяльність.

СК17. Здатність до науково-педагогічної діяльності в закладах вищої освіти.

Орієнтовний перелік професійних кваліфікацій, які планується надавати.

Основними напрямами професійної діяльності магістра з соціальної роботи освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка» є управлінська діяльність у спеціалізованих соціальних закладах; освітня діяльність у закладах вищої освіти; соціально-педагогічна діяльність у закладах освіти, центрах соціальних служб, центрах зайнятості, центрах соціально-психологічної реабілітації тощо.

Згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010 фахівці, які здобули освіту за освітньо-професійною програмою «Соціальна педагогіка», можуть обіймати такі первинні посади:

код КП 1483 – менеджер (управитель) у соціальній сфері;

код КП 1229.1, 1229.3 – директор центру соціальних служб;

код КП 2310.2 –  викладач вищого навчального закладу;

код КП 2340 – викладач із соціальної педагогіки;

код КП 2340  – педагог соціальний;

код КП 2352  – інспектор з охорони дитинства;

код КП 2446.2 – професіонал в галузі соціального захисту населення (соціальний працівник);

код КП 2412.2 – фахівець з профорієнтації;

код КП 2446.1 – молодший науковий співробітник

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.