Основним напрямком науково-педагогічної діяльності кафедри є комплексна наукова тема «Науково-методичні засади підготовки педагогів до здійснення здоров’язбережувального, корекційно-реабілітаційного та психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами» (зареєстрована в УкрІНТЕІ, державний реєстраційний № 0120U103148).
У рамках цього напрямку викладачі кафедри працюють над проблемами розробки теоретико-методичних основ формування здорового способу життя студентської молоді; створення здоров’язбережувального освітнього середовища; розробки теоретико-методичних основ психо-корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами з закладах вищої освіти, розробки теоретико-методичних основ психолого-педагогічного супроводу дітей з психофізичними порушеннями; підготовки фахівців до роботи з дітьми з ООП в умовах інклюзивної освіти; теорії і практики використання корекційних методик у роботі з дітьми з ООП підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування безпеко орієнтованого освітнього середовища.
Значне місце в роботі кафедри мають розробки викладачів - корекційних педагогів з розробки та апробації нових форм та методів роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Викладачі кафедри беруть активну участь у роботі наукових форумів в Україні та за кордоном як члени оргкомітетів, головуючі секцій, доповідачі. Дослідження науковців кафедри висвітлюються у періодичних та фахових наукових виданнях.
Важливим аспектом діяльності кафедри є науково-методична допомога школам у впровадженні інклюзивного навчання. Поняття «інклюзивна освіта» сформувалося з переконання в тому, що освіта є основним правом людини і що воно створює основу для більш справедливого суспільства. Упровадження інклюзії демонструє прагнення нашої держави орієнтуватися на міжнародні стандарти та загальнолюдські цінності у питаннях створення системи допомоги особам з обмеженими можливостями здоров’я, забезпечення для них рівних прав та можливостей. Найголовніше, що може дати інклюзія, - це усунути будь-які прояви соціальної ізоляції дітей та підлітків, що мають вади у психофізичному розвитку.
Інклюзивні процеси нові для України і потребують особливої уваги та підтримки з боку науковців. На нашій кафедрі працюють досвідчені корекційні педагоги з великим практичним досвідом і свою допомогу школам ми вбачаємо в науково-методичному супроводі:
- розробки особистісно-орієнтованих навчальних планів, програм, методичних рекомендацій та методичних посібників;
- розробка індивідуальної програми розвитку дитини на основі застосування МКФ-ДП;
- розробки критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням;
- забезпеченні реалізації корекційно-розвивальної складової в умовах інклюзивного навчання, здійснення індивідуального та диференційованого підходів тощо.
Спільно з Харківською академією неперервної освіти проведено декілька обласних семінарів для вчителів та практичних психологів з питань упровадження інклюзивного навчання.
Кафедра має творчі угоди про наукову співпрацю з провідними лікувально-оздоровчими та санаторно-реабілітаційними установами, науково-дослідними інститутами, кафедрами здоровʼя людини та корекційної педагогіки класичних та педагогічних університетів, громадськими організаціями, благодійними фондами м. Харкова та України.
З метою обміну педагогічним досвідом, науковими розробками та обʼєднання зусиль вчителів, викладачів вищих навчальних закладів та науковців щодо збереження здоров’я дітей та учнівської молоді в умовах навчального закладу кафедрою з 2011 року запроваджено проведення щорічної всеукраїнської науково-практичної конференції “Педагогіка здоровʼя”. За матеріалами конференції щорічно кафедра видає збірник наукових праць.
Викладачі кафедри є членами Всеукраїнської громадської організації «Українська асоціація валеологів» та Асоціації корекційних педагогів України.
На кафедрі постійно діє науково-методичний семінар.
Кафедра має творчі угоди та тісно співпрацює з кафедрою валеології ХНУ імені В.Н. Каразіна; Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України; Інститутом дерматології та венерології НАМН України; Інститутом ендокринології та ендокринної патології НАМН України; Харківською академією неперервної освіти; Благодійним фондом “Інститут раннього втручання” для дітей з порушеннями розвитку та дітей-інвалідів; Харківською обласною громадською організацією батьків дітей-інвалідів “Точка опори”; Харківським обласним Центром профілактики та боротьби зі СНІДом; Харківським обласним відділенням Всеукраїнської мережі людей, які живуть з ВІЛ/СНІД; Харківським обласним центром здоров’я; Харківським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді “Довіра”; молодіжним волонтерським рухом “Червоного Хреста”; Харківською єпархією; Харківською обласною організацією Українського товариства глухих; Інститутом проблем кріобіології і кріомедицини НАН України; Клінікою репродуктивної медицини “Імплант”; Харківською обласною медико-генетичною консультацією; Харківським обласним центром репродукції людини та планування сім’ї; НДІ охорони здоров’я дітей і підлітків НАМН України; Харківською обласною психолого-медико-педагогічною консультацією; міським Благодійним фондом “Благо” тощо.