Джежелей Ольга Валентинівна

Джежелей Ольга Валентинівна

Кандидат педагогічних наук,  професор,

професор кафедри теорії і методики викладання філологічних

дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті

ОСВІТА ТА НАУКОВА ПІДГОТОВКА  

1965 р. – закінчила Московський державний педагогічний інститут ім. В.І. Леніна (зараз Московський державний педагогічний університет).  педагогічний факультет за спеціальністю “педагогіка і методика початкового навчання”, кваліфікація – учитель початкових класів.

Захищені дисертації:

дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: «Формирование читательской самостоятельности на уроках внеклассного чтения в 1 классе» зі спеціальності 13.00.02 – методика викладання,  1975 р., НДІ змісту і методів навчання АПН СРСР, диплом ПД № 000044.

ПРОФЕСІЙНА КАРʼЄРА ТА ДОСВІД УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Загальний стаж науково-педагогічної роботи  - більше 50 років.

  • 1965–1968 – учитель початкових класів середньої школи №411 м.Москва.
  • 1968–1985 рр. – науковий співробітник Науково-дослідного інституту загальної і політехнічної освіти АПН СРСР (пізніше перейменований у НДІ змісту і методів навчання АПН СРСР).
  • 1985 р. — старший викладач Харківського державного педагогічного інституту ім. Г.С.Сковороди.
  • 1988 р. – доцент Харківського державного педагогічного інституту ім. Г.С.Сковороди.
  • з 1999-го до теперішнього часу — завідувач науково-дослідної лабораторії методичного забезпечення безперервної системної освіти школа — ВНЗ Харківського державного педагогічного університету  ім. Г.С.Сковороди;
  • 2002 р. — професор кафедри методики початкового навчання ХНПУ імені Г.С.Сковороди (подалі кафедра була перейменована: у 2003 році кафедра теорії та методики викладання філологічних дисциплін у початковій школі ХНПУ імені Г.С.Сковороди, у 2019 році - кафедра теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті ХНПУ імені Г.С.Сковороди).

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА 

Джежелей О.В. працює на факультеті початкового навчання (денна і заочна форми).

Тривалий час викладає навчальні курси:

«Методика навчання російської мови», «Сучасна російська мова з методикою навчання», «Заняття з мовотворчості: риторика та виконавська майстерність» та ін.

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Автор більше 350 наукових публікацій, статей у фахових вітчизняних та закордонних виданнях.

Професор О.В.Джежелей у 2020 році брала участь у сесії авторських вебінарів онлайн-проєкту, онлайн-марафонах та проведення дистанційних уроків  видавництва «Ранок» «Інтерактивна школа творчого вчителя» . Тема доповіді: «Формирование читателя-третьеклассника на уроках литературного чтения» (28.02.2020).

Результати наукових досліджень подано в таких публікаціях:

  1. Програми: Програми з дитячої літератури та методики викладання російської мови для  ВНЗ і педучилищ (М. до 2000 г.). Програми для початкової школи: «Внекласное чтение», Литературное чтение» ( М., Киев, 1990- 2012)
  2. Обучение грамоте. Программа.  Пособие для учителя. Учебники: Азбука. Первая книга по обучению чтению и письму. Учебная хрестоматия (М., 2000- 2011; Таллин, 2004).
  3. Обучение грамоте дошкольников.  Учебные пособия: Вчимося читати. Букварик для дошкільнят. Перши кроки читання (2008, 2010).
  4. Підручники з формування навички читання  і знайомства з літературою 1- 2 клас: Я расту. Читаем я и мама.  Из детских книг. Почитай-ка. Из детской литературы. и др. ( М,, Просвещение  1994- 1995).
  5. Формування навиків читання на літературній основі. Комплект навчальних посібників: Учусь читать. Вчуся читати. 1-2 класс (Харків: Ранок. 1999).
  6. Навчальний комплект посібників з читання для приватних шкіл: Читаем по слогам. Подскажи словечко. Первое знакомство .( М., Рекорд. 1993-1995).
  7. Загальний системний курс навчання літературі з 1 по 11 клас (Единый  системный курс обучения литературе с 1 по 11 класс. Программа. Учебные пособия для начальной школы. Литературное  чтение. (М.: Мнемозина. 2001-2002).
  8. НМК «Чтение и литература»: Програма. Методичні посібники для вчителя , підручники. (М., 2000-2011), «Литературное чтение» (2012)
  9. Обучение чтению, знакомство с литературой. Лучик. 1 класс. (Киев, Освіта.1998)
  10. НМК «Литературное чтение 4 класс»: підручник для учнів, робочий зошит, мет. посібник для вчителів, (Харків, Ранок.. 2015). 
  11. Тестування і збірники завдань і вправ з літературного читання. 1-4 класс. Школа чтенния. Школа читання. ( Харків. Ранок.2017).
  12. Пособия для организации внеклассного чтения.  1-4 классы ( Харків, Ранок; Харьков,  Весна, 2019).
  13. Читаємо і граємо в театр: навчальний посібник у 2-х частинах. (Харків. Ранок. 2020).

НАГОРОДИ І ВІДЗНАКИ

2001 – диплом обласного конкурсу «Вища школа Харківщини – кращі імена»
2001 – кращий науковець ХНПУ імені Г.С. Сковороди.
2005 – пам’ятне посвідчення в номінації «За відданість науці»
2005 –  знак «Софія Русова»( № 62 )
2006 – кращий науковець ХНПУ імені Г.С.Сковороди.
2008 - диплом обласного конкурсу «Вища школа Харківщини – кращі імена»
2010 – Медаль Сковороди (№27)
2018 – Медаль Г.С. Сковороди  (№2)
 

Профіль у Google Академії 

Профіль Orcid


 

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.