Філософський клуб ХНПУ імені Г.С.Сковороди

Загальна информація

 «Філософський клуб» як позакласний виховний захід був створений на базі факультету іноземної філології у 2006р.(працює 8 років).

 

Метою є  осмислення актуальних проблем сьогодення, які є важливими і цікавими  для сучасної студентської молоді, створення творчої атмосфери, що спонукає студентів до власної творчої наукової діяльності;  формування вміння вести дискусію, навичок аргументації, що дає можливість сучасному студенту в площині плюралістичного філософського світогляду знаходити свою відповідь на значущі питання, усвідомлювати власну картину світу.

Форми проведення: дискусії, «круглі столи», семінар- конференція, лекція-діалог, бесіди, діалоги, монологи (зустрічі з викладачами нашого університету та інших вузів м. Харкова( ХНУРЕ, унів. Ім. Каразіна), які спеціалізуються на обраній темі). А також дискусії on-Line, в «Контакте», (наприклад червень 2013р – тема « Мечта, и ее значение в жизни человека»)

Методологічний підхід до виховної роботи базується на тому, що в сучасній освітній парадигмі велику значущість та цінність мають навички самоосвіти і самовиховання, здатність до самотворення, вміння формувати власну картину світу, адаптуватися у світі, що швидко змінюється. Але ступінь розвитку цих якостей визначається навичками діалектичного мислення, ціннісними орієнтаціями, здібностями, характером, темпераментом, самооцінками, формальними і неформальними комунікаціями, духовною зрілістю кожної людини. Включити себе до механізму постійного самовиховання сучасному студенту дуже нелегко, необхідно оволодіти методами пізнання дійсності, культурою, що була вироблена людством, системою управління собою. Важливу роль в цьому процесі, на мою думку, відіграє  філософія у вузі, що вчить навичкам толерантного мислення, вмінню мислити, а саме «любові до мислення», навичкам вести дискусію, аргументувати та відстоювати свою позицію, філософія окреслює ідеал і шляхи самостворення для будь-якої молодої особистості.

Виховний процес не може містити нав’язування будь-чого, а скоріше є демонстрацією шляхів для самоздійснення, що широко представлені у плюралістичній картині філософського мислення. Отже, він має бути толерантним, таким що розширює особистісні кордони, позбавляє від догматизму, провокує людину на самопізнання, створює умови для самовиховання особистості, навчає майстерності самоорганізації. Особистості важливо усвідомлення своєї свободи, багатоваріантності власного вибору і відповідальності за цей вибір.  Адже все інше це справа честі конкретної особистості, її власний життєпроект, сценарій, який вона пише власноруч. (Акцентування на принципі відповідальності людини за себе, перед собою і перед людством маємо в сучасній філософській думці у контексті універсальної макроетики (К.О. Апель, Г.Ленк, Г. Йонас та інші). Також ці ідеї ми бачимо і у філософії Г.С. Сковороди, якій вважав, що людина має можливості для вияву прихованої у своїм тілі вічності, яка містить у собі свободу та волю вибору, „а потому отчет употребление права сего в себе держащее”, - отже ці ідейні розробки постають теоретичним та методологічним підгрунттям виховного процесу у «Філософському клубі».

Безумовною цінністю для виховного процесу є культивація та виховання моральних цінностей: відчуття Справедливості, Совісті, Честі, відчуття добра, громадянської відповідальності, патріотизму.

Результати роботи:

1. Студентська наукова робота

За звітній період студенти мали можливість приймати участь як активно (більш ніж 80 студентських наукових виступів), так і пасивно у міжвузівських семінарах та наукових конференціях) було опубліковано більш ніж 50 студентських наукових робіт, які брали участь:

 1) у  2 турі загальноуніверситетського конкурсу наукових робіт на історичному факультеті (були перемоги, деякі роботи (7) було опубліковано). 2) у міжнародних наукових студентських конференціях:

-конференціі в ХНУРЕ, квітень 2008р.(3місце), 2009р(1місце), 2010р.(2, 3 місце), 2011р.

-  у міжнародній науковій студентській конференція  в НУА (Харків): квітень 2014 (1 та 2 місце), квітень 2012р. (2 та 3 місце), 2011р.(2 місце)

- у міжвузівських семінарах « Людина, сенс життя» в університеті «ХПІ»  2009р., 2010р., 2011р., 2013р., всі виступи відзначені почесними грамотами .

- Два студенти з факультету іноземної філології,  які зайняли почесне місце в університетському конкурсі, мали можливість приймати участь у Всеукраїнській олімпіаді з філософії (Острозька національна Академія, квітень, 2007р.). Було отримано 2 грамоти «За толерантне мислення», а також 2 місце у конкурсі «Філософське есе».

2. Творча співпраця  з університетською газетою «Учитель»(5 років), було створено рубрику « Філософські роздуми», в котрій друкувалися найкращі студентські есе «Сенс Життя», «Як я розумію філософію», «Людина у пошуках істини», а також філософські вірші.

 Ця діяльність відзначена  почесною грамотою «За внесок у формування світогляду молоді».

3. Співпраця з Харківською обласною телерадіокомпанією (« Харків-1»), 2010-2013р. За матеріалами роботи «Філософського клубу» було створено 5 радіопередач, рубрика «Молодь Харківщини»:

«Діалоги із студентами «Філ. Клубу» ХНПУ ім Г. С. Сковороди»2010р.

 « Філософія і сучасний студент»2010р.

« Людина у пошуках іститни»2011р

« Сенс життя очима студентів», 2012р.

«Чи легко бути жінкою у сучасному світі?», 2013р.

Студентський філософський клуб: теми засідань

Студентський філософський клуб : план проведення засідань

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.