Гордієнко-Митрофанова Ія Володимирівна
доктор психологічних наук, кандидат філософських наук, професор
професор кафедри психології ХНПУ імені Г.С. Сковороди.
|
ОСВІТА ТА НАУКОВА ПІДГОТОВКА
В 2005 р. закінчила Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна й набула другу повну вищу освіту за спеціальністю «Мова та література (англійська)» й одержала кваліфікацію філолога, викладача англійської мови та літератури. Диплом магістра з відзнакою.
В 1999 р. захистила кандидатську дисертацію на тему «Інваріанти аксіосфери маргінального (на прикладі пенітенціарних установ)» та здобула науковий ступінь кандидата філософських наук за спеціальністю 19.00.03 – соціальна філософія та філософія історії (наук. кер. – проф. А.Ю. Кузнецов).
В 2013 р. захистила дисертацію на тему «Психолого-педагогічні передумови розвитку ігротехнічної компетентності сукупного суб’єкта» та здобула науковий ступінь доктора педагогічних наук за спеціальністю 19.00.07 − педагогічна та вікова психологія (наук. конс. – д. психол. н., проф. Т.Б. Хомуленко).
ПРОФЕСІЙНА КАР’ЄРА
З 2007 по 2013 рр. – старший викладач кафедри філософії Харківського авіаційного інституту імені М. Є. Жуковського.
З 2007 по 2013 рр. – доцент кафедри англійської філології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
З 2015 р. по теперішній час – професор кафедри психології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди.
НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
Наукові інтереси: розробка теоретико-методологічних основ формування ігрової компетентності та тренінгу «Ігрова компетентність»; розробка, опрацювання та впровадження граматичних ігор-маніпулятивів у навчальний процес (англійська мова); створення авторської інноваційної методики навчання англійській мові (А/С № 5306, заявлено 05.03.2002, опубліковано 15.07.2002 р.); створення програми прикладання методу позитивної психотерапії; прикладні аспекти психолінгвістики (психолінгвістичний експеримент як засіб операціоналізації теоретичних конструктів); психологія гри; позитивна психологія; психологія релігійної свідомості.
Автор понад 150 наукових та навчально-методичних праць, серед яких монографії, навчальні посібники, інструктивно-діагностичні матеріали, сертифікована програма викладання методу позитивної психотерапії, наукові статті.
Членство в спеціалізованих радах
- Член спеціалізованої вченої ради К 64.053.08 для проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди з 26 квітня 2014 р. Заступник голови спеціалізованої вченої ради з 6 березня 2015 р.
- Член спеціалізованої вченої ради К 27.053.04 для проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія; на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) психологічних наук в ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди з 2017 р.
Членство в державній екзаменаційній комісії
Голова ДЕК зі спеціальності 8.03010201, 7.03010201 «Психологія» кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами НТУ «ХПІ» 3 2015 р.
Член редакційної колегії «Вісника Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Психологія» .
Науковий керівник бакалаврських та магістерських випускних кваліфікаційних робіт.
Наукові праці:
Публікації в періодичних наукових виданнях, що входять до баз даних Web of Science (WOS) та SCOPUS (2018-2021):
- Гордієнко-Митрофанова І., Підчасов Є., Саута С., Кобзєва Ю. The Problem of Sample Representativeness for Conducting Experimental and Broad Psychological Research. Psycholinguistics. 2018. V. 23 (1). 348 p. P. 11–46. URL: doi.org/10.5281/zenodo.1212360. (Web of Science).
- Gordienko-Mytrofanova, I., & Kobzieva, Iu. Gender- and Role-Specific Differences in the Perception of the Concept «Impishness» (based on the results of a psycholinguistic experiment). Psycholinguistics, 2019, V. 25, issue 1, pp. 33-48. URL: https://doaj.org/article/7c5b6cf6533d4406a18b4f40b0ece229 (Web of Science)
- I., Kobzieva Iu., Sauta S. Psycholinguistic Meanings of Playfulness. East European Journal of Psycholinguistics. 2019. V. 6(1), pp. 19–31. URL: https://zenodo.org/record/3371627#.Xd6L31xR3IU (Web of Science)
- Kobzieva, Iu., Gordiienko-Mytrofanova, I., Udovenko, M., & Sauta, S. Concept “humour” in the linguistic consciousness of the Russian-speaking population of Ukraine. European Journal of Humour Research. 2020. V. 8 (1), pp. 29-44. URL: //dx.doi.org/10.7592/EJHR2020.8.1.kobzieva (Web of Science / SCOPUS)
- Gordiienko-Mytrofanova, I., Kobzieva, I., & Borokh, K. Investigating the concept of “lightness” as reflected in the Russian-speaking Ukrainians’ linguistic consciousness. East European Journal of Psycholinguistics. 2020. V. 7(1). pp. 48-65. URL: https://doi.org/10.29038/eejpl.2020.7.1.gor (Web of Science / SCOPUS)
Публікації в періодичних наукових виданнях (2016-2021 рр):
- Гордиенко-Митрофанова И. В., Кобзева Ю. А. Concept “Holy Fool” in the Linguistic World-Image of the Russian-Speaking Population of Ukraine. Psycholinguistics, Vol. 24 (1). 2018. P. 10-24.
- Гордиенко-Митрофанова И. В., Кобзева Ю. А. Терапевтические возможности юмора при взаимодействии с детьми с негативными психическими состояниями [Електронний ресурс]. Психологічний часопис. 2018. Вип. 18 (8). С. 23-32
- Гордиенко-Митрофанова И.В., Кобзева Ю.А., Гончаренко-Кулиш А. Определение шаловливости как компонента игровой компетентности через реконструкцию семантических элементов концепта «шаловливость». Проблеми сучасної психології. 2020. Вип. 47. С. 41-65
- Гордиенко-Митрофанова, И.В., Кобзева Ю.А., Borokh K. Investigating the concept of “lightness” as reflected in the Russian-speaking Ukrainians’ linguistic consciousness.East European Journal of Psycholinguistics. 2020. 7(1). С. 48-65
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Silina А., Kobzieva Iu. Psycholinguistic Meanings of the Verbalized Concept “Holy Fool” (based on the results of the psycholinguistic experiment). Вісник ХНПУ імені Г.С.Сковороди. Психологія. 2019. Вип. 59. С. 18-34.
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Бондар Ю.С. Вплив статі на вербальну поведінку респондентів похилого віку при дослідженні стимулу «грайливість». Психолингвистика. 2016. Вип. 21 (2). С. 50-64
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Бондар Ю.С. Універсальні та специфічні риси вербальної поведінки осіб пізньої зрілості (на матеріалі стимулу «грайливість»). Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. 2017. Вип. 55. С. 13-25
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Бондар Ю.С., Кобзева Ю.А."Crisis" as a relevant lexeme in the linguistic consciousness of ukrainian people. East Europian Journal of Psichologuistics. V. 4. 2017. p. 34-47
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Кобзева Ю.А. Gender- and Role-Specific Differences in the Perception of the Concept «Impishness» (based on the results of a psycholinguistic experiment). Психолингвистика. 2019. Вип. 25 (1).С. 33-48.
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Кобзева Ю.А. Humor as a component of ludic competence .Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. 2018. Вип. 57. С. 40-56.
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Кобзева Ю.А., Кувічко В. В. Універсальні та специфічні риси вербальної поведінки юності при дослідженні стимулу «грайливість».Теорія і практика сучасної психології. 2018. Вип. № 3. С. 17-23.
- Гордієнко-Митрофанова І.В., Кобзева Ю.А., Саута С. Л. Psycholinguistic Meanings of Playfulness. East European Journal of Psycholinguistics, 6(1). С. 19-31.
- Гордієнко-Митрофанова І.В.,Y. Pidchasov, S.Sauta, Iu. Kobzieva.The Problem of Sample Representativeness For Conducting Experimental and Broad Psychological Research.Психолингвистика. Серия: Психология. 2018. Вип. № 23 (1). С. 11-46.
- Гордієнко-Митрофанова Ія, Підчасов Є.В., Саута С., Кобзєва Ю. The Problem of Sample Representativeness for Conducting Experimental and Broad Psychological Research. Psycholinguistics. Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University. 2018. Volume 23, Issue 1. P. 11–46.
- Gordienko-Mytrofanova, I., Kobzieva, Iu. Gender- and Role-Specific Differences in the Perception of the Concept «Impishness» (based on the results of a psycholinguistic experiment). issue 1, pp. 33-48
- Gordiienko-Mytrofanova I., Kobzieva I., Borokh K. Investigating the concept of “lightness” as reflected in the Russian-speaking Ukrainians’ linguistic consciousness. East European Journal of Psycholinguistics, 7(1), Р. 48-65.
- Gordiienko-Mytrofanova I., Kobzieva Iu., Sauta S. Psycholinguistic Meanings of Playfulness. East European.Journal of Psycholinguistics, 6(1), 19–31.
- Gordiienko-Mytrofanova I., Kobzieva Iu., Sauta S. Psycholinguistic Features of Imagination as a Component of Ludic Competence. EUREKA: Social and Humanities Psychology. 2020. N. 2. Р. 15-23
- Gordiienko-Mytrofanova I., Kobzieva Iu., Udovenko M., Sauta S. Concept “humour” in the linguistic consciousness of the Russian-speaking population of Ukraine. European Journal of Humour Research, 8 (1), Р. 29
Патенти і свідоцтва
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА
Навчальні дисципліни:
«Педагогічна психологія», «Переклад англомовної психологічної літератури», «Англійська науково-психологічна термінологія», «Педагогічна психологія та методика викладання», «Соціальна психологія», «Соціальна психологія з тренінгом», «Ігрова компетентність» – для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
«Психологія релігійної свідомості», «Психологія іншомовної текстової діяльності», «Тренінг ігрової компетентності», «Психолінгвістика» – для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Ігрова компетентність – для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Психолінгвістика ‒ для здобувачів третього освітньо-наукового рівня (Phd).
Авторські свідоцтва
Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір: Учбово-методичний твір науково-прикладного характеру «Играй и учи английский: раскладушка» /І. В. Гордієнко-Митрофанова – № 5306; заявл. 05.03.2002; опубл. 15.07.2002, Бюл. №1.
Навчально-методичні видання:
- Гордієнко-Митрофанова, І.В., Підчасов, Є.В., Кобзєва, Ю.А., Саута, С.Л. Методика формування репрезентативної вибірки в організації наукового психологічного дослідження : навч. пос. Харків, ФОП Лисенко І. Б., 2020. 157 с.
ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК
2016-2017 рр. – сертифіковане навчання на консультанта базового рівня за напрямком «Позитивна психотерапія».
2017-2018 рр. – сертифіковане навчання на курсі «Пропедевтика психічних захворювань».
2017 р. – стажування без відриву від основного місця роботи для підвищення кваліфікації на кафедрі психології Харківської державної академії культури (довідка № 0638 від 18.12.2017).
2020 р. – сертифіковане навчання в програмі «Проективна методика «Метафоричні асоціативні карти HOMO LUDENS» та керівництво з її використання».
Поєднання науково-педагогічної роботи та практичної фахової діяльності.
ГРОМАДСЬКА ТА ОРГАНІЗАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Член Наглядової Ради громадської організації «Всеукраїнська асоціація психолінгвістів».
Член Української Спілки Психотерапевтів (УМП).
Член Українського Інституту Позитивної Психотерапії та менеджменту (УІПП).
Член Всесвітньої асоціації позитивної та транскультуральної психотерапії (WAPP).
Волонтерська та соціальна добровільна діяльність.
Профіль Гордієнко-Митрофанової І.В. у Google Академії
Профіль Гордієнко-Митрофанової І.В.ORCID
Профіль Гордієнко-Митрофанової І.В. у Publons
Профіль Гордієнко-Митрофанової І.В. у Scopus
Профіль ResearchGate
e-mail: ikavgm@gmail.com