Купіна Ірина Олександрівна

Купіна Ірина Олександрівна
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри теорії і методики викладання філологічних
дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті.

ОСВІТА ТА НАУКОВА ПІДГОТОВКА

1999 р. – закінчила Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Українська мова та література», здобула кваліфікацію філолога, викладача української мови та літератури;

2009 р. – закінчила аспірантуру в Харківському національному університеті імені Г. С. Сковороди, захистила дисертацію за темою: «Фразеологічна вербалізація семантичного поля «граничність» в українській мові» та здобула науковий ступінь кандидата філологічних дисциплін. Дисертацію захищено в спеціалізованій вченій раді К 64.053.05.

ПРОФЕСІЙНА КАРʼЄРА ТА ДОСВІД УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1995 – 1999 рр. – учитель української мови і літератури в Новоолександрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів Великобурлуцької районної ради Харківської області;
з 1999 р. – дотепер – доцент кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у початковій, дошкільній і спеціальній освіті Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди;
з 2018 старший науковий співробітник лабораторії інноваційних технологій початкової освіти (Ухвала Вченої ради ХНПУ імені Г. С. Сковороди, протокол №8, від 18.12.2018);
членкиня педагогічного товариства імені В. О. Сухомлинського;
членкиня журі І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Дергачівського територіального відділення Малої академії наук, мовознавство (українська мова, ділова українська мова), наказ №195 від 18.11.2016;
з 2015 р.  – дотепер – екзаменатор з української мови ХРЦОЯО.
У 2016 році отримала сертифікат «Сучасні інформаційні технології», видано навчальним центром IDEA, №119893.
У 2019 році – сертифікат зі знання англійської мови рівня В2, м. Київ, 000526438
У 2020 році присвоєно вчене звання доцента кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті.

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА

Купіна І.О. працює на факультетах початкового навчання, дошкільної освіти, природничому (денна та заочній формах). Сумісником на кафедрі гуманітарних та фундаментальних юридичних дисциплін ХУ.

Тривалий час викладає навчальні курси:

«Сучасна українська мова», «Сучасна українська мова з практикумом», «Українська мова за професійним спрямуванням», «Культура і техніка мовлення», «Практикум з української мови», «Ділова українська мова» та ін.

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

Купіна І.О. має орієнтовно 25 доповідей на міжнародних конференціях в Україні, Польщі, Словаччині, Німеччині.

Наукові дослідження Купіної І.О. присвячені таким темам: функціонування фразеологічних одиниць, метамова, наукова термінологія, формування комунікативних компетентностей, філософія мови, лінгвопрагматика.

Основні наукові публікації:

Купіна І.О. має орієнтовно 55 наукових та навчально-методичних публікацій українською, російською, англійською мовами, у 2020 році опублікована стаття Web of Science у співавторстві, зокрема:

  1. Купіна І.О. Кількість у фразеологічній вербалізації граничності / І. О. Купіна // Мова і культура. (Науковий журнал). – К. : Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2008. – Вип.10 – Т. Х(110). – С. 38 – 43.
  2. Купіна І. О. Семантичний блок «людина та навколишній світ» у фразеологічній вербалізації граничності / І. О. Купіна // Лінгвістичні дослідження : Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. – Харків, 2009. – Вип. 28. – С. 13 – 20.
  3. Купіна І. О. Фразеосемантична група як структурна одиниця фразеосемантичного поля / І. О. Купіна // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Філологічні науки : [зб. наук. ст.] / [гол. ред. В. А. Зарва]. – Бердянськ : ФО – П Ткачук О. В., 2016. – Вип. Х. – С. 57 – 64.
  4. Купіна І. О. Категорія граничності як складник семантичного поля / І. О. Купіна // Сучасні наукові дослідження розробки: теоретична цінність та практичні результати – 2016 : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Братислава, 15–18 березня 2016 року). – К. : ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2016. – С. 71 – 72.
  5. Купіна І. О. Різноаспектність дефініцій категорії граничності в мовному просторі / І. О. Купіна // Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія». – Вип. 60. – 2016. – С. 172 – 175.
  6. Kupina I. A. Тhe neophraseological are defining a limits / I. A. Kupina // 4th International Scientific Conference. European Applied Sciences: modern approaches in scientific researches. Conference papers. – July 8–9, 2013. – Stuttgart, Germany. – S. 112 – 114.
  7. Купіна І. О. Формування лексикографічної компетентності майбутніх учителів початкових класів засобами навчальних словників / І. О. Купіна // Педагогіка та психологія. – Харків : ХНПУ, 2018 – Вип.60. – 88 – 98.
  8. Купіна І. О. Фразеологічні одиниці зі значенням «Граничність психічного стану людини» / Virtus: Scientific Journal / Editor-in – Chief M.A. Zhurba – №34, Part 1, March, 2019. – р. 152 – 156.
  9. Купіна І. О. Психічний стан людини у фразеологічній репрезентації граничності Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького національного університету : зб. наук. праць. – Вип. 17 / ред. :Ж.В. Колоїз та ін. – Кривий Ріг, 2018. – с. 44 – 54.
  10. Купіна І. О. Стилістичний аспект функціонування фразеологічних неологізмів International Multidisciplinary Conference «Key Issues of Education and Sciences: Development Prospects for Ukraine and Poland» Stalowa Wola, Republic of Poland, 20-21 July 2018. Volume 6. Stalowa Wola: Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2018. – s. 163 – 165.
  11. Купіна І. О. Функціонування неофразеологічних одиниць на позначення граничності в засобах масової інформації Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Лінгвістика»: зб. наук. праць. – Вип. 35 / Херс.держ.ун-т. – Херсон: ХДУ, 2019. – с. 121 – 127.
  12. Теоретичні засади дослідження семантичного поля «Граничність» Published and printed in Germany by ORT Publishing (Germany) inassociation with the Center For Scientific Research ―Solution‖ (Ukraine) February 28, 2019. – с. 306 – 312. – Science progress in European countries: new concepts and modernsolutions‖: Papers of the 5th International Scientific Conference. February 28, 2019, Stuttgart, Germany. 994 p.
  13. Boundary as a Scientific Notion: the Statement of a Research Questio Author: Hanna Kniaz, Inna Podhurska, Iryna Kupina, Volodymyr Borysov. Published online: 31 Published online: 31 December 2018, pp. 6 – 15. Греція
  14. Синтаксичний аспект у системі формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди «Теорія та методика навчання: проблеми та пошуки». – Харків: ХНПУ, 2019. Вип. 16. – с. 79 – 85.
  15. Ілюстрований словник синонімів, антонімів. 1 – 4 класи. І.О. Купіна, Л.П. Ткаченко, упоряд. – Х. : ВГ «Основа», 2019. – 128 с. 
  16. Kupina I, Filatova L, Tkachenko L. Educational discipline “pedagogical skills” as the direction of the project implementation “school of professional growth” (day at school). Theory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School: monograph / Edit. I. F. Prokopenko, I. M. Trubavina. – Prague, OKTAN PRINT s.r.o., 2020
  17. Купіна І. О. Семантична структура фразеологічних одиниць зі значенням «граничність інтенсивності дій людини». Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Вид-во «Гельветика», 2020. – Вип.13. с. 68 – 73.
  18. Natalia Tuchina, Volodymyr Borysov, Inna Podhurska, Iryna Kupina, Natalia Borysenko Developing Learner Autonomy via Choosing a Person’s Educational Pathway Subject(s): Adult Education. Published by: Editura Lumen, Asociatia Lumen. Journal: Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. Issue Year: XII/2020, р.209 – 225. http://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem
  19. Купіна І. О. Українська мова (за професійним спрямуванням). Робочий зошит – Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2021. – 62 с. 
  20. Купіна І. О. Українська мова (за професійним спрямуванням). Методичні рекомендації – Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2021. – 50 с. 

ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК 

Наукове стажування в Інституті міжнародної освіти та підвищення кваліфікації ХНАУ імені В. В. Докучаєва. Випускна робота: «Використання навчальних диктантів з елементами лінгвістичного аналізу тексту у формуванні умінь і навичок студентів ЗВО» (2017);

Наукове стажування у Вищій лінгвістичній школі м. Ченстохова (Польща, 2018-2019). The innovative Methods and Technologies of Teaching. The Newest in European Educational Practice (Philology).

У 2014 р. – нагороджена Почесною грамотою Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, переможець у номінації «Майстер своєї справи».

 

Профіль у Google Академії

Профіль Orcid


 

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.