Керівник : к.п.н., доц. Філатова Л.С.
Мета – підвищити загальну й професійно-педагогічну культуру майбутнього вчителя початкових класів; допомогти здобувачам освіти у формування власного іміджу у сфері освіти, а також розкрити здібності управління, контролю процесом власного розвитку та діагностики створеного педагогічного іміджу.
Завдання – формувати імідж майбутнього вчителя початкових класів як якісного показника продуктивності педагогічної діяльності, ознаками якого є загально гуманітарна культура, педагогічна майстерність, володіння технологіями побудови іміджу та інструментарієм іміджелогії.
Напрями роботи:
- теоретичні основи іміджу вчителя;
- технологія формування іміджу вчителя;
- педагогічна техніка у формуванні іміджу вчителя початкових класів;
- конфлікти у педагогічній взаємодії;
- діагностика педагогічного іміджу.
Принципи роботи:
- принцип свободи вибору виду діяльності;
- принцип колективної творчої діяльності;
- принцип зацікавленості.
Форми роботи: дискусія, полеміка, ділова гра, гра-тренінг, круглий стіл.
Із історії гуртка
Гурток «Імідж сучасного вчителя» створено у 2007 р. За період свого існування близько 300 студентів факультету початкового навчання різних курсів брали участь у роботі гуртка.
Одними з найулюбленіших форм роботи серед гуртківців є ділові ігри та ігри-тренінги. З метою їх підготовки і проведення ми співпрацюємо з психологічним центром ХНПУ ім. Г.С. Сковороди.
Також популярними є так звані «виїзні засідання» гуртку. Так гуртківці традиційно відвідують різні етапи міського та обласного конкурсу «Учитель року», мають можливість поспілкуватися та дізнатися секрети іміджу лауреатів та переможців конкурсу.
Особливий інтерес викликають полеміки, що розгортаються у ході обговорення новинок книг, монографій, навчально-методичних посібників. Так, жвава дискусія виникла серед п’ятикурсників під час презентації навчального посібника д. п. н., професора А. Калюжного «Психология формирования имиджа учителя».
Активно працює гурток і під час проведення педагогічних практик, у ході яких гуртківці мають змогу безпосередньо у школі, у робочому режимі спостерігати та ознайомитися з іміджем вчителів початкових класів, різними стилями спілкування та поведінки вчителя у ході педагогічних конфліктів тощо.
Тренінг на тему: «Формування позитивного іміджу сучасного педагога»
№ з/п
|
Зміст роботи
|
Форма роботи
|
Час
|
1.
|
«Метафора»
|
Інтерактивна вправа
|
5 хв
|
2.
|
«Імідж сучасного педагога»
«Коло іміджу»
|
Мозковий штурм
Експрес-діагностика
|
15 хв
|
3.
|
«Еврістичність мислення»
|
Робота в групах
|
15 хв
|
4.
|
«Гнучкість мислення»
|
Колективне обговорення
|
5 хв
|
5.
|
Правила «Заповіді сучасного педагога»
|
Інформація
|
10 хв
|
6.
|
Рефлексія. Підсумок.
|
Колективне обговорення
|
10 хв
|
План роботи гуртка «Імідж сучасного вчителя»
- «Закон України «Про вищу освіту». Місце іміджу сучасного вчителя у системі освіти. Дискусія на тему: «Інструментарій іміджелогії та особливості його використання».
- «Презентація на тему: «Імідж учителя. Вчимося творити самих себе...».
- «Дискусія на тему: «Які з характеристик (професійна компетентність педагога та ерудиція, педагогічна рефлексія, педагогічне мислення та імпровізація, педагогічне спілкування), що складають іміджелогію педагога, виступають пріоритетними».
- Дискусія на тему: «Використання психотехнік у формуванні іміджу вчителя».
- Презентація книжкових новинок:
- Фреймут О. Етикет. Серія «Школа пані Фреймут». – К. : Snowdrop, 2018. 96 с.
- Дискусія на тему: «Роль педагогічного спілкування у побудові іміджу вчителя».
- Тренінг на тему: «Формування позитивного іміджу сучасного педагога».
- Круглий стіл на тему: ««Роль учителя у формуванні корпоративного іміджу закладу загальної середньої освіти?»