Науково-практична конференція молодих учених «Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі»

Міністерство освіти і науки України
 
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» 
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Інститут педагогіки НАПН України 
Львівський національний університет імені Івана Франка 
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини 
Університет Комісії Народної Освіти, Краків 
Університет імені Адама Міцкевича у Познані 
Університет Вітовта Великого у Каунасі

VIІ МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ МОЛОДИХ УЧЕНИХ ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЦИФРОВІЙ ШКОЛІ

15-16 травня 2025 року

15-16 травня 2025 року на фізико-математичному факультеті пройшла VІІ Міжнародна науково-практична конференція молодих учених “Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі”.

З привітальним словом до учасників заходу виступив ректор Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України Юрій Бойчук, який висловив подяку всім учасникам і підкреслив важливість всебічної підтримки ініціатив, спрямованих на розвиток наукової співпраці, обміну досвідом та впровадження інновацій в освітній практиці, особливо в умовах сьогодення.  

Вітання учасникам також висловили голова оргкомітету, проректор нашого університету з наукової, інноваційної і міжнародної діяльності доктор філософських наук, професор  Світлана Бережна,  кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського Національного Університету імені Івана Франка, декан фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, доктор педагогічних наук, професор Наталія Пономарьова та завідувач кафедри інформатики, доктор педагогічних наук, професор Надія Олефіренко.

Перша доповідь пленарного засідання була присвячена проблемам і перспективам застосування та розробки електронних додатків до шкільних підручників.  Власний досвід презентувала Дарина Васильєва, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, завідувач відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України. Її доповідь «Електронні додатки до підручників»   підкреслила нагальність проблематики  й викликала жваву дискусію. 

Тетяна Яковлєва, учитель зарубіжної літератури гімназії № 110 м.Києва  у доповіді «Підручники і цифрові платформи до них: досвід використання» поділилася власним досвідом запровадження електронних платформ та цифрових додатків в педагогічній практиці – в практиці навчання школярів української та зарубіжної літератури. 

Доповідь Ірини Дьякової, директорки  комунального закладу  «Харківський ліцей № 16 Харківської міської ради» щодо використання хмарних технологій в управлінській діяльності вразила своєю щирістю та емоційністю. Вміння  організувати злагоджену роботу всіх підрозділів великого колективу в умовах дистанційного навчання  залишається затребуваним для учителів будь-яких спеціальностей. 

Наталія Хміль, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» у доповіді «Цифрова трансформація педагогічної освіти:  досвід країн Європи у підготовці вчителів до використання хмарних сервісів»  презентувала  результати дослідження щодо організації підвищення кваліфікації учителів у європейських країнах.  

Досвід  розробки й практичного використання цифрових  додатків до  підручників з інформатики для 4 класу висвітлив Олег Суховірський, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту, економіки, статистики та цифрових технологій Хмельницького університету управління та права імені Леоніда Юзькова. Його емоційна та яскрава доповідь викликала жвавий інтерес у присутніх та акцентувала увагу на практичній цінності інноваційного підходу до навчання інформатики молодших школярів. 

16 травня 2025 року  було проведено відкриті лекції запрошених науковців.

Саулюс Міккявічюс, доктор фізичних наук, декан факультету природничих наук Університету Вітовта Великого в Каунасі представив лекцію на тему «Сlimate change education for children», де продемонстрував результати  аналізу методичних підходів до формування екологічної свідомості серед учнів загальноосвітніх закладів.   

Вікторія Коваленко, доктор педагогічних наук, кандидат психологічних наук, завідувач кафедри соціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди  провела лекцію на тему «Психолого-педагогічний супровід осіб з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання», під час якої були розглянуті питання нормативного забезпечення інклюзивної освіти, категорії труднощів здобувачів і рівні підтримки в середніх та вищих навчальних закладах. Особливу увагу було приділено бар’єрам впровадження інклюзії та важливості міждисциплінарної взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Завершення лекції супроводжувалося жвавою дискусією щодо викликів та практичних рішень у сфері інклюзивної освіти.

Крім того, 16 травня 2025 р. були проведені секційні засідання, на яких було розглянуто широке коло питань,  пов’язаних, зокрема, із розвитком STEM освіти, розробкою цифрових ресурсів, використанням цифрових технологій в освітньому процесі і й багато іншого:

  • Перспективи розвитку освіти в цифровому суспільстві
  • Інновації в освіті: теоретичні й методичні аспекти
  • Цифрові технології в
  • сучасній освіті
  • Новітні тенденції у природничо-математичній освіті
  • STEM освіта: від теорії до практики
  • Актуальні проблеми підготовки та професійного розвитку сучасного педагога

Щиро дякуємо всім учасникам конференції за змістовні доповіді та ефективну співпрацю. Переконані, що цей науковий захід став не лише платформою для обміну досвідом, а й чудовою нагодою для налагодження нових професійних зв’язків, збагатив кожного з нас та зробив внесок у розвиток української педагогіки.

Інформаційний лист конференції: Українською мовою | Англійською мовою





Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.