Освітня програма «Інформатика в закладах освіти» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ступеня

Офіційна назва освітньої програми

Освітня програма «Інформатика в закладах освіти» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ступеня «бакалавр» галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» зі спеціальності 014. Середня освіта (Інформатика)

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу

Ступінь вищої освіти: бакалавр

Освітня кваліфікація: бакалавр з середньої освіти (інформатика)

Кваліфікація у дипломі: Бакалавр середньої освіти. Вчитель  інформатики

Освітньо-професійна програма орієнтована на здобуття студентами загальних та фахових компетентностей для успішного здійснення професійної діяльності. Програма включає поглиблену фундаментальну підготовку з інформатики, гуманітарну, психолого-педагогічну, спеціальну та науково-практичну підготовку із урахуванням сучасного стану інформатики, орієнтує на актуальну спеціалізацію, в рамках якої можлива подальша професійна та наукова кар’єра: інформатика (теоретична і прикладна), інформаційно-комунікаційні технології в освіті, теорія та методика навчання інформатики.

Бакалавр середньої освіти може працювати в закладах загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, закладах позашкільної освіти, навчально-виховних, наукових і методичних установах на посадах, передбачених для заміщення спеціалістами з вищою освітою типовими номенклатурами посад, зокрема для викладання інформатики в базовій школі, здійснення навчально-виховної діяльності на основі сучасних наукових досягнень педагогічної теорії та практики.

В результаті навчання за ОП «Інформатика в закладах освіти» бакалаврського рівня вищої освіти випускник набуде

  • інтегральної компетентності:

 Здатність розв’язувати складні спеціалізовані практичні завдання в галузі середньої освіти, що передбачає застосування концептуальних методів освітніх наук, психології, теорії та методики навчання інформатики і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов організації освітнього процесу в закладах середньої освіти.

  • загальних компететностей:

ЗК.01. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина України.

ЗК.02. Здатність узагальнювати основні категорії інформатики в контексті загальноісторичного процесу.

ЗК.03 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК.04 Здатність працювати в команді.

ЗК.05 Здатність спілкуватися державною та іноземними мовами як усно, так і письмово.

ЗК.06 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

ЗК.07 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) та дотримуватися правил академічної доброчесності.

ЗК.08. Ініціативність та підприємництво.

ЗК.09. Набуття гнучкого способу мислення, який дозволяє зрозуміти та розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне ставлення до сталих наукових концепцій. Відкритість до застосування знань та компетентностей в широкому діапазоні можливих місць роботи та повсякденному житті.

ЗК.10. Забезпечення охорони життя і здоров'я учнів (у тому числі з особливими потребами).

  • фахових компетентностей:

ФК.01. Здатність до формування в учнів ключових і предметних компетентностей, до реалізації наскрізних змістових ліній у шкільному курсі інформатики відповідно до вимог стандарту базової середньої освіти.

ФК.02. Володіння основами цілепокладання, планування та проектування процесу навчання учнів. Здатність добирати та  використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі та в позакласній роботі, аналізувати й оцінювати доцільність й ефективність їх застосування. Здатність здійснювати об’єктивний контроль та оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

ФК. 03. Здатність застосовувати знання та вміння з фізико-математичних наук для вирішення завдань сучасної інформатики.

ФК.04. Здатність до пошуку ефективних шляхів пробудження внутрішніх мотивів дитини до саморозвитку (самовизначення, зацікавлення, усвідомленого ставлення до навчання).

ФК.05. Здатність до критичного аналізу, діагностики та корекції власної педагогічної діяльності, оцінки педагогічного досвіду.

ФК.06. Здатність використовувати знання наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів інформатики у практиці навчання інформатики в загальноосвітніх навчальних закладах.

ФК.07. Володіння методами математичногота інформаційного моделювання; здатність реалізовувати інформаційну модель засобами інформаційно-комунікаційних технологій; проводити комп’ютерний експеримент, інтерпретувати, аналізувати та узагальнювати його результати використанням методів математичної статистики.

ФК.08. Здатність розробляти, досліджувати, реалізовувати мовами програмування алгоритми  розв’язання задач з інформатики з використанням різних структур даних.

ФК.9. Здатність розуміти та уміло використовувати методи кодування й опрацювання інформації різних типів, методи обчислень, методи проектування інформаційних систем.

ФК.10. Здатність використовувати  програмні засоби загального та спеціального призначення  для розв’язання прикладних задач з інформатики.

ФК.11. Володіння технологіями налагодження, обслуговування та експлуатації комп’ютерної мережі; здатність реалізовувати комплекс заходів, спрямованих на забезпечення захищеності інформації, здатність формувати вміння безпечної роботи школярів у комп’ютерній мережі.

ФК.12. Здатність розв’язувати задачі шкільного курсу інформатики різного рівня складності та формувати відповідні вміння в учнів.

ФК.13. Здатність застосовувати в педагогічній діяльності сучасні підходи до викладання інформатики, а також ефективні методи й технології навчання.

 

Освітні програми бакалаврського рівня вищої освіти 2017-2020 років розміщені  за адресою: http://smc.hnpu.edu.ua/node/41

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.