Освітня програма «Історія в закладах освіти».
Обсяг освітньої програми – 90 кредитів.
Термін навчання – 1 рік 4 місяці.
Освітня програма «Історія в закладах освіти»
Силабуси до ОП "Історія в закладах освіти"
Метою ОП є підготовка висококваліфікованих кадрів, які б мали глибокі міцні знання для виконання професійних завдань та обов’язків освітнього, науково-дослідницького та інноваційного характеру в галузі сучасної історичної науки, педагогіки та методики вищої та середньої освіти. Програма дозволяє всебічно вивчити специфіку освітньої сфери, здобути навички і знання в галузі історичної освіти, науки та педагогіки вищої школи, що передбачає визначену зайнятість, можливість подальшої освіти та кар’єрного зростання
Цілі навчання: формування у магістрантів уміння орієнтуватися у сучасних, якісних трансформаціях у сфері гуманітаристики та вільно володіти базовим категоріально-понятійним апаратом історичної науки; оволодіння принципами провадження досліджень і методами новітньої історіографії; уміння використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички в організації власної педагогічної діяльності й у розробці орієнтаційних курикулярних проектів; здатність до здійснення історико-культурних функцій у діяльності організацій і установ; здатності до створення інноваційного освітнього продукту та уміння ефективно спілкуватися й володіти основами сучасних інформаційних і комунікаційних технологій.
За результатами навчання випускник отримує навички:
- застосовувати знання у практичних ситуаціях наукової та навчально-методичної діяльності
- підготовки та проведення науково-дослідних робіт у відповідності з профілем ОП магістратури, з використанням знання відповідних дисциплін
- застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності Середня освіта (Історія) у галузі педагогіки та менеджменту
- навички міжособистісної взаємодії для досягнення спільної мети;
- здатність працювати в команді;
- навички з розроблення й управління проектами;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях наукової та навчально-методичної діяльності;
- застосування й інтегрування знання і розуміння дисциплін інших гуманітарних наук;
- міждисциплінарної взаємодії і вміння співпрацювати з представниками інших областей знання під час вирішення науково-дослідних і прикладних завдань;
- володіння методами роботи з різноманітними історичними джерелами: вміння видобувати з них історичну інформацію, оцінювати її достовірність, атрибутувати тощо
- запровадження наукових досліджень у педагогічну практику.
Вміння і компетенції, якими буде володіти бакалавр з освітньою програмою:
- системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; здатність вирішувати професійні завдання
- демонструвати історичні та психолого-педагогічні знання, а також знання із педагогічного менеджменту; здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності; аналізувати й оцінювати явище політичного розвитку українського суспільства в контексті світової історії, застосовувати здобуті знання для прогнозування суспільних процесів;аналізувати складні явища суспільного життя, пов’язувати загально-філософські проблеми з вирішенням завдань історичної теорії та практики
- демонструвати поглиблені знання принаймні в одній з галузей історичної науки; демонструвати знання сучасного стану й новітніх розробок у галузі історичних і педагогічних досліджень;
- демонструвати знання із суміжних спеціальностей (правові, політологічні, економічні тощо) знання; застосовувати положення нормативно-правових актів у професійно-практичній діяльності, зокрема з інтеграції в європейській освітній простір
- використовувати історичну спадщину в освіті, політиці, туризмі; володіти форматами презентації результатів історичного дослідження для широкої публіки
- спілкуватися на професійному рівні, в тому числі проведення презентацій, публічних виступів; створювати наукову документацію; правильно використовувати мовні засоби залежно від сфери й мети спілкування, складати ділові папери
- збирати і аналізувати науково-історичну інформацію з тематики дослідження, враховувати сучасні тенденції розвитку історичної науки та використовувати досягнення вітчизняної і зарубіжної методології й історіографії, педагогічного менеджменту у професійній діяльності; розробляти і запроваджувати педагогічні технології у практику; оцінювати практичну значущість нововведень
- володіти принципами провадження досліджень та методами новітньої світової та української історіографії здійснювати історико-культурних та історико-краєзнавчих функцій у діяльності організацій і установ (архіви, музеї тощо); лексично та граматично правильно оформлювати мовлення в його усній та писемній формі
- ефективно працювати як індивідуально, так і в складі команди;вільно володіти українською та іноземними мовами як засобом ділового спілкування
- оцінювати здобуті результати й аргументовано захищати прийняті рішення; поєднувати теорію та практику, приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів; використовувати новітні технології; оформлювати результати наукових досліджень і створювати відповідну документацію, розробляти методичні та нормативні документи, а також здійснювати системні заходи щодо реалізації в освітній і науковій практиці результатів наукових досліджень і розроблених проектів і програм;
Зміст компетентностей:
- знання з фундаментальних наук у необхідному для освоєння професійних дисциплін обсязі
- базові уявлення, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, знання історії та педагогіки, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
- знання основних національних, європейських та міжнародних нормативно-правових актів в освітній галузі
- знання з психології та педагогіки, володіння навичками роботи з комп’ютером для вирішення завдань спеціальності
- знання основ діловодства для забезпечення письмової комунікації у сфері історичних дисциплін і педагогічного менеджменту
- застосовувати знання у практичних ситуаціях
- уміння застосовувати та інтегрувати знання, уміння й навички з дисциплін інших гуманітарних наук
- здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач історичного дослідження та педагогічного менеджменту
- оволодіння системою гностичних, проектувальних, конструктивних, організаторських і комунікативних умінь
- здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземною мовою
- використовувати та запроваджувати інноваційні проекти.
Програма підготовки складається з циклів загальної і професійної підготовки, циклу дисциплін вільного вибору здобувача вищої освіти, практичної підготовки. Загальний обсяг обов’язкових компонентів – 67 кредитів, загальний обсяг вибіркових компонентів – 23 кредитів.