Спеціальність 014.03 Середня освіта (Історія) - рівень вищої освіти Магістр

Освітня програма «Історія в закладах освіти».

Обсяг освітньої програми – 90 кредитів.

Термін навчання – 1 рік 4 місяці.

Освітня програма «Історія в закладах освіти»

Силабуси до ОП "Історія в закладах освіти"

Метою ОП є підготовка висококваліфікованих кадрів, які б мали глибокі міцні знання для виконання професійних завдань та обов’язків освітнього, науково-дослідницького та інноваційного характеру в галузі сучасної історичної науки, педагогіки та методики вищої та середньої освіти. Програма дозволяє всебічно вивчити специфіку освітньої сфери, здобути навички і знання в галузі історичної освіти, науки та педагогіки вищої школи, що передбачає визначену зайнятість, можливість подальшої освіти та кар’єрного зростання

Цілі навчання: формування у магістрантів уміння орієнтуватися у сучасних, якісних трансформаціях у сфері гуманітаристики та вільно володіти базовим категоріально-понятійним апаратом історичної науки; оволодіння принципами провадження досліджень і методами новітньої історіографії; уміння використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички в організації власної педагогічної діяльності й у розробці орієнтаційних курикулярних проектів; здатність до здійснення історико-культурних функцій у діяльності організацій і установ; здатності до створення інноваційного освітнього продукту та уміння ефективно спілкуватися й володіти основами сучасних інформаційних і комунікаційних технологій.

За результатами навчання випускник отримує навички:

  • застосовувати знання у практичних ситуаціях наукової та навчально-методичної діяльності
  • підготовки та проведення науково-дослідних робіт у відповідності з профілем ОП магістратури, з використанням знання відповідних дисциплін
  • застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності Середня освіта (Історія) у галузі педагогіки та менеджменту
  • навички міжособистісної взаємодії для досягнення спільної мети;
  • здатність працювати в команді;
  • навички з розроблення й управління проектами;
  • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях наукової та навчально-методичної діяльності;
  • застосування й інтегрування знання і розуміння дисциплін інших гуманітарних наук;
  • міждисциплінарної взаємодії і вміння співпрацювати з представниками інших областей знання під час вирішення науково-дослідних і прикладних завдань;
  • володіння методами роботи з різноманітними історичними джерелами: вміння видобувати з них історичну інформацію, оцінювати її достовірність, атрибутувати тощо
  • запровадження наукових досліджень у педагогічну практику.

Вміння і компетенції, якими буде володіти бакалавр з освітньою програмою:

  • системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; здатність вирішувати професійні завдання
  • демонструвати історичні та психолого-педагогічні знання, а також знання із педагогічного менеджменту; здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності; аналізувати й оцінювати явище політичного розвитку українського суспільства в контексті світової історії, застосовувати здобуті знання для прогнозування суспільних процесів;аналізувати складні явища суспільного життя, пов’язувати загально-філософські проблеми з вирішенням завдань історичної теорії та практики
  • демонструвати поглиблені знання принаймні в одній з галузей історичної науки; демонструвати знання сучасного стану й новітніх розробок у галузі історичних і педагогічних досліджень;
  • демонструвати знання із суміжних спеціальностей (правові, політологічні, економічні тощо) знання; застосовувати положення нормативно-правових актів у професійно-практичній діяльності, зокрема з інтеграції в європейській освітній простір
  • використовувати історичну спадщину в освіті, політиці, туризмі; володіти форматами презентації результатів історичного дослідження для широкої публіки
  • спілкуватися на професійному рівні, в тому числі проведення презентацій, публічних виступів; створювати наукову документацію; правильно використовувати мовні засоби залежно від сфери й мети спілкування, складати ділові папери
  • збирати і аналізувати науково-історичну інформацію з тематики дослідження, враховувати сучасні тенденції розвитку історичної науки та використовувати досягнення вітчизняної і зарубіжної методології й історіографії, педагогічного менеджменту у професійній діяльності; розробляти і запроваджувати педагогічні технології у практику; оцінювати практичну значущість нововведень
  • володіти принципами провадження досліджень та методами новітньої світової та української історіографії здійснювати історико-культурних та історико-краєзнавчих функцій у діяльності організацій і установ (архіви, музеї тощо); лексично та граматично правильно оформлювати мовлення в його усній та писемній формі
  • ефективно працювати як індивідуально, так і в складі команди;вільно володіти українською та іноземними мовами як засобом ділового спілкування
  • оцінювати здобуті результати й аргументовано захищати прийняті рішення; поєднувати теорію та практику, приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів; використовувати новітні технології; оформлювати результати наукових досліджень і створювати відповідну документацію, розробляти методичні та нормативні документи, а також здійснювати системні заходи щодо реалізації в освітній і науковій практиці результатів наукових досліджень і розроблених проектів і програм;

Зміст компетентностей:

  • знання з фундаментальних наук у необхідному для освоєння професійних дисциплін обсязі
  • базові уявлення, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, знання історії та педагогіки, розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності
  • здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
  • знання основних національних, європейських та міжнародних нормативно-правових актів в освітній галузі
  • знання з психології та педагогіки, володіння навичками роботи з комп’ютером для вирішення завдань спеціальності
  • знання основ діловодства для забезпечення письмової комунікації у сфері історичних дисциплін і педагогічного менеджменту
  • застосовувати знання у практичних ситуаціях
  • уміння застосовувати та інтегрувати знання, уміння й навички з дисциплін інших гуманітарних наук
  • здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач історичного дослідження та педагогічного менеджменту
  • оволодіння системою гностичних, проектувальних, конструктивних, організаторських і комунікативних умінь
  • здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземною мовою
  • використовувати та запроваджувати інноваційні проекти.

Програма підготовки складається з циклів загальної і професійної підготовки, циклу дисциплін вільного вибору здобувача вищої освіти, практичної підготовки. Загальний обсяг обов’язкових компонентів – 67 кредитів, загальний обсяг вибіркових компонентів – 23 кредитів.


 

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.