Програма підготовки освітнього рівня складається з таких компонентів:
Концепція освітньої діяльності за спеціальністю 053 «Психологія» на другому (магістерському) рівні вищої освіти
Освітня діяльність Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди ґрунтується на концептуальних засадах Національної Доктрини розвитку освіти, Державній Національній програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Законом України «Про освіту», Законом України «Про вищу освіту», наказами Міністерства освіти і науки України, Статутом ХНПУ імені Г.С. Сковороди, Положенням про організацію освітнього процесу в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди, затвердженого Вченою радою університету 16 грудня 2016 року, протокол № 10, Правилами внутрішнього розпорядку Університету та іншими нормативно-правовими актами.
Код та найменування спеціальності – 053 «Психологія»
Рівень вищої освіти – другий (магістерський) рівень вищої освіти та восьмий кваліфікаційний рівень за Національною рамкою кваліфікацій (НРК України – 8 рівень, FQ-ENEA – другий цикл, EQFLLL – 7 рівень)
Орієнтовний перелік спеціалізацій та освітніх програм.
Орієнтація освітньо-професійної програми. Освітньо-професійна програма орієнтована на підготовку фахівців як соціально-активних та професійних особистостей, здатних вирішувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю.
Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації. Підготовка фахівців до роботи психолога в освітніх закладах та науково-дослідних психологічних службах.
Загальний обсяг у кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та строк навчання – 90 кредитів ЄКТС, термін навчання – 1 рік 4 місяці (на базі повної вищої освіти).
Професійні стандарти, на дотримання яких планується спрямувати навчання.
Основною метою освітньої діяльності Університету за спеціальністю 053 «Психологія» за освітнім ступенем «магістр» є поглиблена підготовка фахівця в галузі соціальних та поведінкових наук до ефективного виконання функцій професійної діяльності психолога з психологічної допомоги різним категоріям клієнтів із застосуванням сучасних теорій і методів психодіагностичної, консультаційної, тренінгової психотерапевтичної та психокорекційної роботи; забезпечити готовність до виконання викладацької та науково-дослідної діяльності в галузі психології.
Перелік основних компетентностей, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти:
Інтегральна компетентність: Здатність вирішувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
Фахові компетентності:
Орієнтовний перелік професійних кваліфікацій, які планується надавати.
Згідно з Національним класифікатором професій ДК 003:2010 фахівці, які здобули освіту за освітньо-професійною програмою 3268 «Психологія», можуть обіймати такі первинні посади:
Основними напрямами професійної діяльності магістра з психології освітньо-професійної програми Психологія є психологічна діяльність у закладах загальної середньої та вищої освіти, психологічних службах, центрах соціально-психологічної реабілітації, центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрах зайнятості, громадських організаціях тощо.
Ім'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.