Наукові розвідки членів кафедри здійснюються в межах трьох зареєстрованих тем:
- «Єдність системного та функціонального вивчення романських мов в аспекті інтегративної практики (синтаксис, семантика та прагматика)» (державний реєстраційний номер 0120U101303). В межах теми проводиться дослідження загальних проблем романського мовознавства, і зокрема проблем французького мовознавства;
- «Мови світу: типологічна лінгвістика» (державний реєстраційний номер 0121U108983). В межах теми проводяться дослідження в галузі німецької мови.
- «Мови світу: Порівняльний аналіз англійської та східнослов'янських мов у мовознавчих і методичних цілях» (державний реєстраційний номер 0122U201700). Дослідження відбувається у двох напрямках: у пошуку лінгвістичних закономірностей функціонування східнослов’янських мов і англійської мови та в розробці методів навчання англійської мови носіїв східнослов’янських мов.
Викладачі кафедри відображають результати своїх наукових досліджень у дисертаціях та авторефератах, статтях у фахових виданнях та виданнях, включених до баз WoS та Scopus, тезах доповідей на всеукраїнських і міжнародних наукових конференціях, у монографіях, навчально-методичних посібниках, підручниках, методичних рекомендаціях.
Доценти й професори кафедри опублікували одноосібні і колективні монографії:
- Лепетюха А. В. Курс лекцій з методики викладання французької мови як іноземної : посібник для студ. вищ. заклад. освіти освітніх рівнів «бакалавр» та «магістр» за спец. «французька мова». Вінниця : Нова книга, 2019. 200 с.
- Лепетюха А.В. Моно- та поліпредикативні висловлення із синтаксичною синонімією (на матеріалі французької художньої прози ХХ – початку ХХІ століть). Харків : Видавництво Іванченка, 2020. 344 с.
- Лепетюха А.В. Синтаксична синонімія: теорія та практика (на матеріалі французької мови) : навчально-методичний посібник. Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2022. 104 с.
- Лепетюха А.В. Курс лекцій з французької літератури : посібник для студ. вищ. навч. заклад. освітнього рівня «бакалавр» за спец. «Мова і література (французька)». Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2023. 156 с.
- Невська Ю. В. Дискурсиви в епістолярії М.Куліша: комунікативно-прагматичний вимір: монографія. Харків: Харківське історико-філологічне товариство, 2019. 229 с.
- Сазонова Я. Ю. Феномен страху в текстах жахів української й англомовної літератур: лінгвопрагматичні аспекти. Харків: ХІФТ, 2018 р.
- Sazonova Ya. Yu. Fighting Fear with humour: the linguistic-pragmatic aspects. Language of Conflict. Discourses of the Ukrainian Crisis. Bloomsbury Academic, 2020, pp. 233-252.
- Knoblok N., Sazonova Ya. Yu. Neutering Unpopular Politicians: The Neuter Gender and ‘It’ as a Dehumanizing Grammatical Metaphor. The Grammar of Hate. Morphosyntactic Feature of Hateful, Aggressive, and Dehumanizing Discourse. Cambridge University Press, 2022. pp.140-161.
- Chukhno O.A. Techniques of developing trainee teachers’ pronunciation skills in distance education. Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи. Том V: Динаміка наукових та освітніх досліджень в умовах пандемії [колективна монографія] / [Наукова редакція: Я. Ґжесяк, І. Зимомря, В. Ільницький]. Конін - Ужгород – Херсон: Посвіт, 2021. C. 299-306
Серед підручників із грифом Міністерства освіти та науки, створених викладачами кафедрі у співавторстві, є:
- A Way To Success: Посібник з граматики англійської мови для студентів університетів. І курс. Книга для студента. Харків: Фоліо, 2014. 187 с. (Тучина Н.В., Невська Ю.В., Сазонова Я.Ю., Жарковська І.В.)
- A Way To Success: Посібник з граматики англійської мови для студентів університетів. ІІ курс. Харків: Фоліо, 2021. 255 с. (Тучина Н.В., Невська Ю.В., Сазонова Я.Ю.)
- A Way To Success: Посібник з фонетики англійської мови для студентів університетів. І курс. Харків: Фоліо, 2015. 176 с. (Тучина Н.В., Перлова В.В.)
Оскільки викладачі кафедри постійно підвищують свою кваліфікацію, беручи участь у науково-методичних семінарах, конференціях, Всеукраїнських і міжнародних освітніх проєктах, розробка і впровадження новітніх технологій навчання іноземної мови є одним із пріоритетних видів діяльності кафедри. На сучасному етапі робляться спроби систематичного застосування особистісно-орієнтованого підходу до навчання, основними принципами якого є формування ініціативної особистості, що здатна застосовувати отримані знання для успішного розв'язання проблем в різних життєвих ситуаціях. Поряд з особистісно-орієнтованих підходом використовуються такі методи, як метод комунікативних завдань, когнітивний метод, метод, орієнтований на діяльність. Усі зазначені методи спрямовано на розвиток особистості студента, здатного до саморозвитку і навчання протягом усього життя.
В науково-дослідну роботу кафедри залучаються і студенти. Результатом їхньої наукової роботи є участь у конференціях, круглих столах, публікація статей та тез, захист курсових робіт, магістерських наукових досліджень та кваліфікаційних робіт.