ПОЛІТИКА У СФЕРІ ЯКОСТІ

Політика Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди (далі  — Університет) спрямована на постійне підвищення якості й ефективності всіх напрямів діяльності Університету, зокрема в освітній, науковій, інноваційній діяльності, вихованні здобувачів вищої освіти, молодіжній політиці, міжнародному співробітництві, менеджменті, розвитку кадрового потенціалу та ресурсному забезпеченні з активним застосуванням сучасних технологій, урахуванням запитів споживачів і прогнозуванням потреб у педагогічних і наукових кадрах. Університет позиціонує себе як освітньо-науковий, інноваційний, методичний і культурно-просвітницький центр, що здійснює підготовку затребуваної суспільством компетентної, усебічно розвиненої, духовно багатої особистості педагога, фахівця,  який є патріотом і свідомим громадянином України, формує простір професійної підготовки та життєвого самовизначення людини в різних виявах у сучасному громадянському суспільстві, що відповідає світовим вимогам та стандартам. Університет керується імперативами Великої хартії університетів, фундаментальними правами людини, національними інтересами України, універсальними загальнолюдськими цінностями, українською національною ідеєю, сковородинівською традицією освіти та просвітництва.

Політика Університету полягає у примноженні цивілізаційних здобутків освіти, поширенні педагогічної культури в Україні та світі, утіленні в життя гуманістичного освітнього ідеалу, підготовці сучасних педагогічних кадрів нової генерації.

Гасло Університету: Освіта збереже Україну!

Місія Університету: підготовка педагога, фахівця, який уособлює українську національну ідею, володіє інноваційним типом мислення, здійснює наукові дослідження й педагогічне просвітництво, керуючись настановами національної філософії освіти, педагогіки, психології, культури, а також комплексу суспільно-гуманітарних і природничих наук для розбудови освітнього простору й розвитку громадянського суспільства в Україні.

Візія Університету: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди як один із лідерів освітнього, наукового й інноваційного розвитку Слобожанщини на засадах широкої європейської і світової інтеграції забезпечує педагогічну освіту та просвітництво у нових форматах й активно впливає на інтелектуальний, духовний і соціально-економічний розвиток держави та суспільства.

Діяльність Університету ґрунтується на низці ключових принципів, які визначають його унікальність та формують його місію, що полягає у підготовці педагога, фахівця, який уособлює українську національну ідею, володіє інноваційним типом мислення, здійснює наукові дослідження й педагогічне просвітництво. Університет віддає перевагу автономії та самоврядуванню, що забезпечує свободу у прийнятті рішень і розвиток ініціатив. Розмежування прав і відповідальності між Міністерством освіти і науки України, органами управління Університету та його підрозділами є основоположним принципом. Університет постійно вдосконалює процес управління, комбінуючи колегіальний підхід і здатність до єдиноначального керівництва з урахуванням найкращих практик управління. Університет прагне до фундаментальності, якості та безперервності освіти та науки, підтримуючи єдність навчання, розвитку й виховання. Університет активно інтегрується в світове освітнє та наукове співтовариство, співпрацюючи з закладами вищої освіти інших країн для обміну досвідом і знаннями. Університет є відкритим та інклюзивним, створює сприятливе середовище для розвитку всіх суб’єктів освітнього процесу. Університет прагне до інновацій у всіх аспектах його діяльності, впроваджуючи сучасні методики навчання та наукові досягнення. Крім того, Університет підтримує екологічну свідомість і здійснює свою діяльність, враховуючи принципи сталого розвитку. Університет є незалежним від політичних партій, громадських і релігійних організацій. Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди є не лише закладом освіти, а й спільнотою вчених, викладачів, співробітників і здобувачів вищої освіти, що зберігає високий дух академічних свобод і корпоративної етики.

Стратегічні напрями розвитку Університету:

  1. освітня діяльність;
  2. наукова й інноваційна діяльність;
  3. міжнародне співробітництво;
  4. виховання здобувачів вищої освіти;
  5. молодіжна політика;
  6. менеджмент і кадрове забезпечення;
  7. ресурсне забезпечення.

Загальна стратегічна мета: Забезпечення якісної фундаментальної та професійної підготовки здобувачів на всіх рівнях вищої освіти — бакалаврському, магістерському, освітньо-науковому та науковому. Збереження та поглиблення українських освітніх традицій і педагогічної майстерності, у поєднанні з інноваційними підходами, сприяння формуванню особистостей, здатних до компетентної та відповідальної професійної діяльності в освіті й науці. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників в обсягах, необхідних для ефективного функціонування та сталого розвитку закладів освіти різних типів. Розвиток наукових шкіл і створення сучасної дослідницької інфраструктури, що сприяє науковим досягненням і соціокультурному розвитку суспільства.

Для досягнення загальної стратегічної мети передбачено виконання таких стратегічних цілей:

  1. забезпечення автономії та академічної свободи Університету, організація діяльності відповідно до Конституції України, законів, які визначають освітню політику в Україні;
  2. здійснення на сучасному рівні освітньої діяльності, що забезпечує здобуття особами багаторівневої вищої освіти та освіти дорослих за обраними ними «по сродності» спеціальностями й освітніми програмами;
  3. організація наукової діяльності, проведення наукових теоретичних і прикладних досліджень, ефективне використання отриманих результатів, підготовка наукових кадрів вищої кваліфікації, забезпечення творчої діяльності учасників освітнього процесу;
  4. участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;
  5. створення умов для підвищення кваліфікації та професійного зростання науково-педагогічних працівників Університету, зокрема для неформальної та інформальної освіти;
  6. формування особистості шляхом упровадження різних форм і методів морально-духовного, патріотичного, правового, екологічного, економічного, естетичного, фізичного, трудового виховання, утвердження в учасників освітнього процесу загальнолюдських моральних цінностей, соціальної активності, стійкої громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, уміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
  7. забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі навчальної, наукової, інноваційної діяльності та виховання здобувачів вищої освіти;
  8. створення умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів;
  9. збереження та примноження моральних, культурних цінностей, наукових досягнень, уміння співіснувати в соціумі, незважаючи на ідеологічні, політичні, міжконфесійні розбіжності;
  10. поширення знань серед населення, підвищення освітнього й культурного рівнів громадян;
  11. розширення міжнародних зв’язків і провадження міжнародної інтеграції в галузі освіти, науки, спорту, мистецтва, культури й активної співпраці з провідними університетами України, Європи та світу;
  12. систематичний моніторинг попиту на окремі спеціальності на ринку праці й диверсифікація освітньої діяльності;
  13. розроблення й упровадження додаткових заходів щодо підвищення ефективності професійної орієнтації молоді та сприяння успішній кар’єрі випускників Університету;
  14. створення сприятливого мультикультурного середовища, розроблення розгалуженої системи вивчення іноземних мов і забезпечення вільного володіння однією або декількома з них;
  15. удосконалення системи подвійних дипломів;
  16. інтернаціоналізація освітньо-наукової діяльності, підвищення міжнародної мобільності учасників освітнього процесу шляхом участі в освітніх програмах “Erasmus+”, “Horizon”, “DAAD”, “Fullbright”, “Twinning” тощо;
  17. створення умов для реалізації принципів академічної доброчесності;
  18. паралельне навчання за різними освітніми програмами;
  19. реалізація державних стандартів вищої освіти;
  20. упровадження інноваційних форм організації освітнього процесу;
  21. удосконалення системи неперервної освіти (переорієнтація з «освіти на все життя» на «освіту впродовж життя»);
  22. створення селективної підтримки обдарованих студентів і школярів;
  23. продовження роботи щодо згуртування й підтримки високого рівня громадянської свідомості, відповідальності й толерантності кожного члена університетської спільноти;
  24. створення умов для ефективного функціонування органів студентського самоврядування, інших об’єднань;
  25. забезпечення інформатизації процесів діяльності Університету, розвиток дослідницької е-інфраструктури;
  26. залучення всіх учасників освітнього процесу до культури якості освіти та стимулювання їхньої творчої участі в її забезпеченні;
  27. створення безбар’єрної інфраструктури та забезпечення корекційно-реабілітаційного й психолого-педагогічного супроводу здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами;
  28. диверсифікація джерел фінансування Університету;
  29. забезпечення розвитку та постійного вдосконалення Системи управління якістю діяльності Університету, яка залучає здобувачів вищої освіти та працівників Університету до співпраці, відповідає місії та стратегічній меті Університету, спрямована на забезпечення високих стандартів у всіх напрямах діяльності Університету та охоплює такі процеси:
  • процес управління документацією (МП-01): створення, реєстрація, затвердження, введення в дію, зберігання, обробка, оновлення, розповсюдження документів, контроль виконання, архівування, анулювання та знищення документів, забезпечення безпеки (конфіденційність та захист від втрат та пошкоджень), навчання співробітників щодо процедур управління документацією та ознайомлення з новими технологіями для ефективного управління документами (документообіг).
  • процес управління протоколами (МП-02): створення, реєстрація, зберігання, розповсюдження та архівування протоколів засідань та інших офіційних зустрічей.
  • аналіз системи управління якістю з боку керівництва (МП-03): забезпечення ефективності та систематична оцінка Системи управління якістю (СУЯ) для визначення її здатності задовольняти потреби Університету та забезпечувати безперервне вдосконалення.
  • процес проведення внутрішніх аудитів (МП-04): систематичний процес перевірки та оцінки роботи структурних підрозділів Університету з метою отримання інформації про їх діяльність в Системі управління якістю з тим, щоб визначити та зафіксувати ступінь їх відповідності встановленим вимогам.
  • моніторинг та управління процесами (МП-05): порядок моніторингу та управління процесами; порядок проведення моніторингових досліджень.
  • процес управління ризиками, невідповідностями, коригувальними та запобіжними діями (МП-06): систематична ідентифікація, оцінка, вирішення проблем і впровадження заходів для підвищення ефективності діяльності та якості всіх університетських процесів.
  • процес менеджменту (адміністративної діяльності): планування та стратегічне управління; розробка політик та процедур; фінансове управління та бюджетування; управління персоналом та розвиток кадрового потенціалу; впровадження інформаційних систем для ефективного управління.
  • процес освітньої діяльності: розробка та акредитація освітніх програм; організація освітнього процесу; викладання та навчання з використанням сучасних методик та технологій; оцінка якості навчання та контроль результатів навчальної діяльності здобувачів вищої освіти; підвищення кваліфікації викладачів.
  • процес наукової діяльності: планування та проведення наукових досліджень; публікація наукових результатів; організація наукових конференцій, семінарів; вебінарів, залучення грантів та фінансування наукових проєктів; співпраця з освітніми й науковими установами та організаціями.
  • процес інноваційної діяльності: розробка та комерціалізація нових технологій; співпраця з партнерами Університету для впровадження інновацій; захист інтелектуальної власності.
  • процес забезпечення дотримання академічної доброчесності: розробка та затвердження політики академічної доброчесності (Кодекс академічної доброчесності); проведення навчальних семінарів, тренінгів, курсів, інших заходів з академічної доброчесності; виявлення та розгляд випадків порушення академічної доброчесності та застосування відповідних санкцій; створення середовища, яке сприяє високим стандартам академічної чесності через університетську підтримку та позитивні стимули для дотримання норм.
  • процес антикорупційної діяльності: розробка та затвердження антикорупційної політики (Антикорупційна програма); організація та проведення заходів для всіх учасників освітнього процесу з метою розпізнавання, запобігання, виявлення корупції, а також усунення або мінімізації корупційних ризиків; формування культури нетерпимості до корупції та проявів недоброчесної поведінки серед здобувачів вищої освіти та співробітників Університету; надання консультаційної допомоги з питань антикорупційного законодавства та здійснення контролю за його дотриманням в Університеті.
  • процес дотримання ділової етики: розробка та затвердження етичної політики (Етичний кодекс), що визначає основні принципи та стандарти ділової етики; організація та проведення заходів з ділової етики для всієї університетської спільноти з метою підвищення обізнаності та усвідомлення важливості цінностей чесності, толерантності та відповідальності; встановлення чітких процедур і санкцій за порушення ділової етики, включаючи дисциплінарні заходи впливу; створення етичного середовища в Університеті, де кожен відчуває відповідальність за свої дії та внесок у спільне благо, сприяє створенню довіри та професійної культури сковородинівської спільноти.
  • процес міжнародної діяльності: участь у міжнародних програмах обміну; співпраця з закордонними університетами; організація спільних міжнародних досліджень; підтримка іноземних студентів та викладачів.
  • процес культурно-просвітницької діяльності: організація культурних заходів та виставок; підтримка студентських клубів та гуртків; проведення лекцій та семінарів з культурної тематики.
  • процес соціальної діяльності: надання соціальної підтримки здобувачам вищої освіти та співробітникам; організація волонтерських програм; підтримка соціально незахищених груп населення.
  • процес громадської діяльності: участь у суспільному житті регіону та країни; співпраця з територіальними громадами, закладами освіти, громадськими організаціями.
  • процес екологічної діяльності: впровадження екологічних ініціатив; формування та підвищення рівня екологічної культури; організація заходів зі збереження навколишнього середовища; проведення досліджень з екології та сталого розвитку.
  • процес комунікаційної діяльності: взаємодія з громадськістю та ЗМІ; випуск університетських видань; організація інформаційних кампаній.
  • процес психологічної підтримки: надання психологічних консультацій; проведення тренінгів з особистісного розвитку; підтримка ментального здоров'я.
  • процес виховання здобувачів вищої освіти: створення сприятливого середовища для розвитку особистості студента; підтримка студентських ініціатив; організація виховних заходів; сприяння самореалізації, самоствердженню, самоаналізу, формування етичних і моральних цінностей, розвиток критичного мислення, формування навичок співпраці, лідерства і соціальної взаємодії, готовності до викликів сучасного ринку праці; розвиток загальних і професійних компетентностей; виховання активних громадян зі свідомістю щодо своєї ролі в суспільстві та відповідальністю за свої дії.
  • процес кадрового забезпечення: планування кадрових потреб; найм та відбір персоналу; адаптація нових співробітників; підвищення кваліфікації та розвиток персоналу; оцінка ефективності працівників; мотивація, матеріальне та нематеріальне стимулювання співробітників; управління кар’єрою та планування наступництва.
  • процес ресурсного забезпечення: планування ресурсних потреб; закупівля та постачання ресурсів; управління матеріальними, фінансовими, інформаційними та іншими ресурсами.
  • процес оцінки та акредитації: внутрішня та зовнішня оцінка якості освітніх програм; підготовка до акредитації; акредитація; моніторинг виконання акредитаційних вимог; аналіз акредитації освітніх програм.
  • процес розвитку ІТ-інфраструктури: розробка та впровадження сучасних інформаційних систем; забезпечення кібербезпеки та захисту даних; підтримка та модернізація технічної інфраструктури.
  • процес розвитку студентського самоврядування та підтримки студентських ініціатив: співпраця студентського парламенту Університету/студентських рад факультетів з адміністрацією та викладачами (організація регулярних зустрічей, консультацій з представниками студентського самоврядування для обговорення актуальних питань імплементації ініціатив щодо підвищення якості освітнього процесу та покращення студентського життя); організація та проведення культурних заходів, спортивних змагань, тренінгів та семінарів, які спрямовані на підвищення культурно-освітнього рівня, розвиток креативності, соціалізацію здобувачів вищої освіти; підтримка спортивних, культурних, інших ініціатив та організація середовища, що сприяє саморозвитку та відпочинку студентів.
  • процес забезпечення здоров'я та безпеки: створення безпечних умов для навчання та праці; забезпечення дотримання вимог щодо охорони праці та техніки безпеки, проведення навчань з охорони праці та безпеки; організація профілактичних заходів.
  • процес фандрайзингу та ефективної комунікації з донорами (меценатами), спонсорами: створення стратегій залучення матеріальних (гроші, необхідні матеріали, подарунки, друковані документи тощо) та нематеріальних (людський капітал, інформаційні, юридичні, маркетингові тощо) ресурсів; управління відносинами з донорами, спонсорами; організація благодійних заходів та кампаній.
  • процес управління проєктами: розробка та впровадження проєктів; моніторинг та оцінка ефективності проєктів; управління ресурсами та бюджетами проєктів.
  • процес профорієнтаційної та маркетингової діяльності: організація та проведення заходів, спрямованих на допомогу майбутнім студентам у виборі професії; розробка та реалізація маркетингових стратегій; підтримка бренду Університету; взаємодія з цільовою аудиторією через різні канали комунікації.
  • процес забезпечення інклюзивності: підтримання інклюзивного освітнього середовища; розробка та впровадження програм інклюзивної освіти; підтримка здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами; організація тренінгів з інклюзивної педагогіки для викладачів.
  • процес управління якістю зворотного зв'язку: забезпечення ефективної взаємодії між учасниками університетської спільноти; формування бази для комунікації та організації зворотного зв'язку в системі «здобувачі вищої освіти — викладачі — співробітники — адміністрація»; розробка та вдосконалення заходів з покращення зворотного зв'язку; оцінка задоволеності всіх зацікавлених сторін.

У процесі досягнення поставлених стратегічних цілей Університет спирається на традиції, що склалися за багаторічну історію його розвитку, які допомагають Університету підтримувати свою унікальну ідентичність, сприяють формуванню потужної академічної спільноти, серед яких:

  1. якісна психолого-педагогічна, методична та предметна підготовка: Університет зберігає високі стандарти підготовки вчителів, забезпечуючи глибокі знання в предметних областях та методиці навчання і викладання;
  2. грунтовна практична підготовка: обов’язкове проходження здобувачами вищої освіти  виробничих, педагогічних, науково-педагогічних, організаційно-виховних педагогічних, навчальних, інших видів практик (відповідно до навчальних планів), під час яких здобувачі вищої освіти Університету проходять стажування в школах та інших закладах, отримуючи безцінний досвід роботи з дітьми та молоддю;
  3. єдність освітньої та науково-інноваційної діяльності, що дозволяє отримати майбутньому педагогу якісні загальнонаукові знання. Проведення наукових досліджень у галузі педагогіки, психології та інших суміжних наук, організація наукових конференцій і публікація наукових статей;
  4. впровадження інновацій в освіті: постійне оновлення освітніх програм, які відповідають сучасним вимогам  та тенденціям у сфері освіти, впровадження нових методик та технологій навчання;
  5. публікація наукових журналів: видання університетських наукових журналів і збірників, де оприлюднюються результати досліджень;
  6. створення та розвиток наукових шкіл: Університет підтримує створення та розвиток наукових шкіл, які забезпечують спадкоємність наукових та суспільних традицій між різними генераціями дослідників і генетичний зв’язок між творчою спадщиною попередників та пошуками сучасників;
  7. заохочення та підтримка діяльності студентського самоврядування як одного з ключових елементів університетської спільноти: підтримка студентських ініціатив, надання ресурсів для проведення заходів, залучення студентів до управлінських процесів Університету та розвиток лідерських якостей. В Університеті функціонує Школа молодого лідера для розвитку лідерських якостей у студентів. Це спеціальні програми, тренінги, семінари та майстер-класи, спрямовані на те, щоб допомогти здобувачам вищої освіти розвинути навички управління, комунікації, стратегічного мислення та командної роботи. Школа молодого лідера сприяє формуванню активної громадянської позиції та підготовці майбутніх лідерів різних галузей;
  8. розвиток наукового потенціалу молоді: Університет у межах діяльності Сковородинівської академії молодих учених щорічно проводить навчально-наукові заходи для науковців і освітян, які прагнуть підвищити якість своєї наукової і професійної діяльності, оволодіти сучасними технологіями творчого наукового пошуку, розширити науково-освітнє середовище взаємодії зі здобувачами освіти, колегами з різних регіонів України та за її межами;
  9. педагогічні та іменні читання: щорічні конференції або семінари, що об’єднують  педагогів та представників інших галузей, та присвячені пам’яті видатних особистостей або тематичним аспектам їхньої діяльності;
  10. міжнародне співробітництво: Університет має партнерські угоди з іноземними закладами освіти, що дозволяє здобувачам вищої освіти та викладачам брати участь у проєктах, програмах обміну, міжнародних конференціях та семінарах;
  11. наставництво: досвідчені викладачі та авторитетні педагоги надають супервізійну підтримку викладачам-початківцям та здобувачам вищої освіти Університету;
  12. співпраця з територіальними громадами та закладами освіти: у межах співпраці здобувачі вищої освіти проходять практику, реалізують спільні проєкти та культурно-освітні заходи, мають можливість подальшого працевлаштування. На базі закладів освіти створюються та функціонують університетські кафедри;
  13. культурно-освітні заходи: організація та підтримка культурних, мистецьких і спортивних заходів, конкурсів, виставок та фестивалів, що сприяють всебічному розвитку здобувачів вищої освіти;
  14. проведення посвяти першокурсників: це одна з найдавніших і найважливіших традицій Університету, яка символізує вступ студентів до сковородинівської спільноти. Зазвичай цей захід супроводжується урочистими церемоніями, концертами та іншими святковими заходами;
  15. alma-mater: традиція виконання гімну Університету на урочистих заходах;
  16. гуртки за інтересами: здобувачі вищої освіти мають можливість приєднуватися до різних гуртків за інтересами, де вони можуть розвивати свої навички та знання у певних галузях;
  17. дні відкритих дверей: регулярне проведення днів відкритих дверей для абітурієнтів та їхніх батьків, що допомагає потенційним студентам ознайомитися з Університетом та його можливостями;
  18. профорієнтація: проведення профорієнтаційних заходів, спрямованих на допомогу майбутнім студентам у виборі «сродної праці». Це включає семінари, тренінги, консультації з кар'єрного розвитку, зустрічі з потенційними роботодавцями та випускниками Університету, ярмарки вакансій і майстер-класи;
  19. випускні церемонії: організація урочистих заходів для випускників, що знаменують завершення навчання в Університеті;
  20. відзначення Дня Вчителя: щорічний урочистий захід для вшанування праці педагогів та підвищення їхньої мотивації, який підкреслює унікальність Університету, сприяє згуртуванню освітянської спільноти і є важливим елементом корпоративної культури Університету;
  21. вшанування постаті ГС. Сковороди: відзначення ювілею (кожні 5 років) Григорія Савича Сковороди, ім’ям якого названий Університет. Організація університетських заходів, присвячених вшануванню пам’яті видатного українського філософа, поета і педагога, дозволяє вшанувати його спадщину, підкреслюючи важливість духовних та освітніх цінностей, які він пропагував, залучити випускників і партнерів до святкування, підтримуючи високий дух академічних свобод і корпоративної етики;
  22. підтримка зв’язків із випускниками: в Університеті працює Асоціація випускників, яка відстежує успіхи та досягнення сковородинівців. На факультетах організовуються зустрічі з випускниками, що сприяє обміну досвідом та підтримці професійних контактів;
  23. благодійні акції та волонтерські проєкти: здійснення правопросвітницької діяльності в межах юридичної клініки та центру ветеранського розвитку; організація благодійних концертів та спортивних змагань, участь у волонтерських проєктах (надолуження освітніх втрат, допомога вразливим категоріям населення, допомога ЗСУ тощо), соціальних ініціативах (діяльність Сковорода-хабу за різними векторами), в екологічних акціях (прибирання територій, посадка дерев, збереження природних ресурсів), в заходах, спрямованих на підвищення обізнаності про здоровий спосіб життя, участь у донорських акціях тощо. Благодійні акції та волонтерські проєкти сковородинівців сприяють формуванню свідомих, відповідальних та активних громадян, які здатні надати значущий внесок у суспільство.
  24. збереження історичної пам'яті: встановлення пам'ятних дошок, створення іменних аудиторій, музеїв і проведення заходів, присвячених історії Університету та його видатним діячам.

Зважаючи на багаторічні традиції, ми визнаємо, що вони є не лише покажчиками нашого минулого, але й основою нашого сучасного і майбутнього. Ці традиції привнесли в Університет цінності, які визначають наш підхід до освіти, наукових досліджень, формування особистості кожного студента-сковородинівця та які відображають наше прагнення до досягнення високих стандартів, підтримки сковородинівської спільноти та розвитку майбутніх поколінь лідерів.

Основними цінностями Університету є:

  1. сковородинівська спільнота — сукупність здобувачів вищої освіти, викладачів, науковців і співробітників Університету, які об'єднані ідеєю розвитку освіти України та підготовки висококваліфікованих і конкурентоспроможних педагогів — агентів змін, спільними цілями, традиціями, цінностями навчання, досліджень і культури. Вона сприяє розвитку взаємоповаги, взаємодопомоги та відкритого обміну знаннями та ідеями в університетському середовищі, створюючи умови для активного інтелектуального розвитку та особистісного зростання кожного її члена;
  2. людиноцентризм — цінність, згідно з якою основним центром університетської спільноти є особистість здобувача вищої освіти, викладача та співробітника. Вона передбачає захист її прав, свобод і гідності, створення умов для індивідуального розвитку та самореалізації, сприяє підтримці різноманітності, взаємоповаги та взаєморозуміння всіх членів університетської спільноти, зміцненню університетської культури та досягненню високих стандартів освіти та науки;
  3. якість університетської освіти та освітньої діяльності — високий рівень підготовки майбутніх педагогів. Зазначена цінність передбачає якісну організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу, відповідність умов провадження освітньої діяльності та результатів навчання вимогам суспільства, стандартам вищої освіти, потребам зовнішніх і внутрішніх стейкхолдерів, системну реалізацію загальних і професійних компетентностей, постійне вдосконалення освітніх програм і методів навчання, сприяючи всебічному розвитку здобувачів вищої освіти;
  4. академічна свобода — цінність, яка означає самостійність і незалежність учасників освітнього процесу під час провадження педагогічної, науково-педагогічної, наукової та інноваційної діяльності та реалізується на принципах свободи слова, думки й творчості, сприяє поширенню знань та інформації, проведенню наукових досліджень і використанню їх результатів. Вона також підтримує вільний обмін ідеями, розвиток критичного мислення та створення умов для інтелектуального розвитку університетської спільноти та суспільства в цілому;
  5. академічна доброчесність — невід'ємний складник університетської культури, що передбачає дотримання етичних принципів та визначених законом правил. Вона включає в себе чесність, інтегрітет та відповідальність в усіх аспектах навчання, викладання та наукової (творчої) діяльності;
  6. патріотизм і полікультурність — повага до культурних цінностей, мови, традицій та історико-культурного надбання українського народу, а також до культур, традицій і мов інших народів, відкритість до міжнародного співробітництва, розвитку міжкультурного діалогу та взаємопізнання;
  7. демократизм — колегіальність під час прийняття рішень, урахування думки кожного члена університетської спільноти з метою забезпечення відкритості, прозорості та взаєморозуміння в управлінні та вирішенні питань освітнього процесу;
  8. духовність — найвищий рівень гармонійного розвитку та саморегуляції кожного члена колективу як зрілої особистості. Укріплення духовності в майбутніх педагогів відбувається в процесі навчання, ідейного виховання й розвитку особистості, її загальнокультурних і громадянських компетентностей, а також самоосвіти. У системі домінуючих мотивів особистості педагога духовність охоплює потреби в саморозвитку, самореалізації, сенсі життя, етиці, гармонії, творчості, а також у відчутті соціальної місії;
  9. популяризація культури миру та співробітництва — цінність, спрямована на виховання та освіту здобувачів вищої освіти Університету з акцентом на миротворчість, толерантність та дипломатичні методи вирішення конфліктів. Сприяє формуванню і зміцненню громадянської свідомості та активної участі у глобальних питаннях, які є ключовими для сталого розвитку та міжнародної безпеки;
  10. підтримка безпечного, справедливого та відкритого середовища — цінність, що гарантує всім членам сковородинівської спільноти безпеку, охорону праці, рівні умови для освіти, праці та розвитку, а також забезпечує прозорість діяльності Університету через її постійний моніторинг.

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.