Концепція освітньої діяльності за спеціальністю 051 «Економіка» на другому (магістерському) рівні вищої освіти
Освітня діяльність Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди ґрунтується на концептуальних засадах Національної Доктрини розвитку освіти, Державній Національній програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Законом України «Про освіту», Законом України «Про вищу освіту», наказами Міністерства освіти і науки України, Статутом ХНПУ імені Г.С.Сковороди, Положенням про організацію освітнього процесу в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С.Сковороди, затвердженого Вченою радою університету 16 грудня 2016 року, протокол № 10, Правилами внутрішнього розпорядку Університету та іншими нормативно-правовими актами.
Код та найменування спеціальності - 051 «Економіка».
Рівень вищої освіти - другий (магістерський) рівень вищої освіти та сьомий кваліфікаційний рівень за Національною рамкою кваліфікацій (НРК України – 7 рівень, FQ- EHEA- другий цикл, ЕQF- LLL – 7 рівень).
Орієнтовний перелік спеціалізацій та освітніх програм.
Освітньо-професійна програма підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти за галуззю знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальністю 051 «Економіка».
Акцент робиться на отриманні комплексу знань, набутті умінь та навичок у сфері економіки, що передбачає набуття предметно-спеціальних компетентностей із широким доступом до працевлаштування і подальшого професійного зростання.
Орієнтація освітньої програми. Характерною особливістю даної програми є її міждисциплінарний характер, що надає випускникам можливість оволодіння широким колом компетентностей на основі системних знань про закономірності функціонування сучасної ринкової економіки та економічної політики, механізмів прийняття рішень як в освітній (зокрема у вищій школі), так і в господарській діяльності. Основна увага приділяється ґрунтовній, практико-орієнтованій економічній та психолого-педагогічній підготовці, розвитку аналітичних, науково-дослідницьких та управлінських здібностей. Особливий акцент в програмі зроблено на поглиблене знання іноземних мов, формуванню актуальних професійно значущих особистісних якостей в умовах глобалізаційних викликів.
Загальний обсяг у кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та строк навчання – 90 кредитів / 1 рік 4 місяці.
Професійні стандарти, на дотримання яких планується спрямувати навчання.
Основною метою освітньої діяльності Університету за спеціальністю 051 «Економіка» за освітнім ступенем «магістр» є професійна підготовка фахівців у галузі економіки та економічної політики, вищої економічної та бізнес-освіти, готових до таких видів професійної діяльності, як економічна, фінансово-аналітична, організаційно-управлінська, освітньо-наукова, індивідуальна підприємницька діяльність. Програма спрямована на формування економістів, науковців, викладачів нового перспективного способу мислення, здатних до фундаментального аналізу сучасної економіки, генерування нових знань на базі досягнень науки та практики.
Магістр економіки має оволодіти глибокими економічними знаннями, може формувати нове економічне мислення, адекватне ринковим відносинам, аналізувати реальні економічні процеси та приймати обґрунтовані управлінські рішення; опанувати комплексною системою економічного аналізу на базі використання економіко-математичних методів та спроможністю виконувати фахові аналітичні, експертно-консультативні та організаційно-управлінські функції; використовувати сучасні інформаційні технології та вміти застосувати їх у професійній діяльності; здійснювати проектування та розвиток власної справи, управління ресурсами організації та прийняття тактичних і стратегічних рішень щодо її функціонування.
Випускники можуть працювати у державних та приватних бізнес-структурах (на керівних посадах організаційно-управлінського та фінансово-економічного профілю); виконувати трудові обов’язки на державній службі (експертиза ключових документів у сфері соціально-економічної політики загальнодержавного, регіонального та місцевого рівнів); практикувати освітню та наукову діяльність у закладах вищої освіти, займати посади менеджера, адміністратора, керівника відділів навчання та розвитку персоналу, консультанта у сфері освіти та бізнесу); практикувати освітню та наукову діяльність у закладах вищої освіти і дослідницьких центрах (здійснюючи складні економічні дослідження і наукові проекти, розробляючи соціально-економічні прогнози, займаючись викладанням навчальних курсів).
Перелік основних компетентностей, якими повинен оволодіти здобувач вищої освіти:
Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері економіки та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.
Загальні компетентності:
Фахові компетентності:
Орієнтовний перелік професійних кваліфікацій, які планується надавати.
Фахівець-економіст другого (магістерського) рівня вищої освтіи має високий рівень теоретичної підготовки, спеціальні знання, поглиблену спеціалізовану фахову підготовку, що дозволяє займати такі посади: економіст-аналітик з дослідження мікро- та макроекономічного середовища; консультант з ефективної організації підприємницької діяльності та ринкового аналізу; фахівець з політико-економічного консультування та проектування інституціональних змін; керівник або фахівець економічних, фінансових, маркетингових, виробничо-економічних, аналітичних служб підприємств різних організаційно-правових форм й різних галузей, органів державної та муніципальної влади; науково-педагогічні посади в науково-дослідницьких установах, аналітичних та експертних центрах, установах системи вищої та середньої професійної освіти.
По закінченні навчання за освітньою програмою випускник здатен виконувати зазначену в Національному класифікаторі України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010 професійну роботу і може займати відповідну посаду:
1231 |
Керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники |
1474 |
Менеджери (управителі) у сфері досліджень та розробок |
1475.3 |
Менеджери (управителі) з дослідження ринку та вивчення суспільної думки |
1475.4 1477.1 1479 1483 |
Менеджер (управитель) (за видами та сферами діяльності) |
1499 |
Менеджер (управитель) (компанії, фінансової, освітньої, державної установи, власного бізнесу) |
2310.2 |
Асистент, викладач вищого навчального закладу |
2320 2331 |
Вчитель, викладач навчального закладу |
2351.2 |
Методист з економічної освіти |
2352 |
Інспектор-методист Інспектор середніх спеціальних та професійно-технічних навчальних закладів |
2419.1 |
Науковий співробітник-консультант (інтелектуальна власність) |
2419.2. |
Професіонали у сфері маркетингу, ефективності господарської діяльності, раціоналізації виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності
|
2441.1 |
Науковий співробітник-консультант (економіка) |
2441.2 |
Економіст Консультант з економічних питань |
2447.2 |
Фахівець з управління проектами та програмами у сфері матеріального (нематеріального) виробництва |
3340 |
Педагог професійного навчання |
3436 |
Помічник керівника підприємства (установи, організації) |
3475 |
Тренер-методист (бізнес-тренер, інструктор бізнес-навчання, коуч, фасилітатор, модератор в навчально-тренувальних центрах, корпоративних університетах, відділах навчання і розвитку персоналу, освітніх підрозділах підприємств) |
Можливість навчання за програмою: 8 рівня НРК України, третього циклу FQ-EHEA та 8 рівня EQF-LLL; підвищення кваліфікації та перепідготовка.
Вимоги до рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання.
Особа має право здобувати другий (магістерський) рівень вищої освіти за умови наявності першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (диплом бакалавра, спеціаліста (зі споріднених спеціальностей), підтверджений документом державного зразка, що виданий вищим навчальним закладом III-IV рівня акредитації).
Порядок оцінювання результатів навчання:
Ім'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.