Наукова діяльність кафедри англійської філології

Науково-дослідницька робота на кафедрі проводиться за темою «Мовознавчі і літературознавчі дослідження у дидактичних цілях». Основні напрямки наукових досліджень – теорія та методика навчання англійської мови, англійська та слов’янська лексикологія, порівняльне літературознавство, когнітивна лінгвістика.

 Науково-методичні досягнення співробітників кафедри втілено в таких публікаціях.

Монографії 

  • Алексеева Н.С. Роман «Мастер и Маргарита» М.Булгакова в литературном контексте ХХ столетия (художественный синтез, нарративные стратегии, мифопоэтика). Харків: ФЛП Панов А.Н., 2019. 380 с.
  • Корнільєва Л. Романтична картина світу у поетичній творчості Роберта Сауті та художній історизм як її концептуальна домінанта. Харків:  Планета-Принт, 2018. 316 с.
  • Крапівник Г.О. Модерна культура в інтер’єрі детективного жанру: філософсько-антропологічний аналіз: монографія. Харків: ООО Компанія Сміт, 2014. 308 с.
  • Левченко Я. Е. Формування професійної спрямованості особистості майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспекти): монографія. Харків.: Вид-во Віровець А.П. «Апостроф» , 2012. 416с
  • Українська О.О. Using checklists for developing student teachers’ language assessment literacy. Perspectives on language assessment literacy: challenges for improved student learning. Editor S. Hidri. London, New York. Routledge. 2020. P. 84-106.
  • Тучина Н.В., Каминін І.М. Підготовка майбутніх вчителів англійської мови до роботи в умовах інклюзивної освіти. Сучасні здоров’язбережувальні технології: колективна монографія. Харків: Оригінал, 2018. С. 703-713.  

Програми

  • Програма з англійської мови для університетів / інститутів (чотирирічний курс навчання). К.: Координ.-інформ. Центр “Злагода”, 1999. 186с.
  •  Програма з англійської мови для університетів / інститутів (п’ятирічний курс навчання). К., 2001. 245с.
  • Типова програма «Методика навчання англійської мови». Освітній ступінь бакалавра.Івано-Франківськ: «НАІР». 2020, 126 c.
  • In-Service Curriculum and Development Course for English Language Teachers. Trainer’s Guide. К.: Ленвіт, 2002. 332с.

Підручники і посібники

  • Шлях до успіху: Підручник з англійської мови для студентів університетів. І курс. Книга для студента. Харків: Фоліо, 2013. 336 с.( Тучина Н.В., Жарковська І.В., Зайцева Н.О. та інш.)
  • Шлях до успіху: Підручник з англійської мови для студентів університетів. І курс. Книга для викладача. Харків: Фоліо, 2013. 400 с.(Тучина Н.В., Жарковська І.В., Зайцева Н.О. та інш.)
  • Шлях до успіху: Підручник з англійської мови для студентів університетів. ІІ курс. Книга для студента. Харків: Фоліо, 2014. 256 с. (Тучина Н.В., Жарковська І.В., Зайцева Н.О. та інш.)
  • Шлях до успіху: Підручник з англійської мови для студентів університетів. ІІ курс. Книга для викладача. Харків: Фоліо, 2014. 320 с. (Тучина Н.В., Жарковська І.В., Зайцева Н.О. та інш.)
  • Шлях до успіху: Посібник з граматики англійської мови для студентів університетів. І курс. Книга для студента. Харків: Фоліо, 2014. 187 с. (Тучина Н.В., Невська Ю.В., Сазонова Я.Ю., Жарковська І.В.)
  • Шлях до успіху: Посібник з граматики англійської мови для студентів університетів. І курс. Книга для викладача. Харків: Фоліо, 2014. 255 с. (Тучина Н.В., Невська Ю.В., Сазонова Я.Ю.)
  • Шлях до успіху:    Посібник з граматики англійської мови для студентів університетів. ІІ курс. Харків: Фоліо, 20121. 255 с. (Тучина Н.В., Невська Ю.В., Сазонова Я.Ю.)
  • Шлях до успіху: Посібник з фонетики англійської мови для студентів університетів. І курс. Харків: Фоліо, 2015. 176 с. (Тучина Н.В., Перлова В.В.)
  • Тучина Н.В., Любченко О.С., Любченко О.М. Англійська мова (8-й рік навчання). Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Харків: видавнича група «Основа», 2016.  239 с.   
  • Тучина Н.В., Любченко О.С., Любченко О.М. Англійська мова (9-й рік навчання). Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Харків: видавнича група «Основа», 2017.  207 с.  

Методичні рекомендації

  • Тучина Н.В., Красовицька Л.Є. Методичні рекомендації до проведення педагогічної практики для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 014 Середня освіта ((Мова і література (англійська), (Мова і література (німецька), (Мова і література (французька)) Харків: ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2023. 82 с. https://dspace.hnpu.edu.ua/items/ba0cf74f-560d-42e3-a808-9f73964ac010
  • Кононова Ж.О., Алексєєва Н.С. Методичні рекомендації до курсу “Cучасна література англомовних країн” (Highlights of English Literature. The 20th century) для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю  035.041 Філологія (германські мови та літератури (переклад включно), перша  ‒ англійська))  Харків: ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2023. 48 с.
  • Методичні рекомендації з написання випускної кваліфікаційної роботи здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська/німецька/ французька)) Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка.( у співавторстві з Каминіним І.М., Князь Г.О. та ін.) Харків: ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2022. 25 с.
  • Тучина Н.В., Каминін І.М., Українська О.О. Методичні рекомендації до курсу «Тестові технології в освіті» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014 Середня освіта (Мова і література (англійська)) Галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка.  Харків: ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2023. 83 с. 

Статті у науковометричних базах  Scopus та Web of Science

  • Tuchina N., Borysov V., Podhurska I., Kupina I., Borysenko N. Developing Learner Autonomy via Choosing a Person’s Educational Pathway. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020. Vol. 12. Issue 1. P. 209–225. doi:10.18662/rrem/210
  • Krapivnyk G., Tuchyna N., Bashkir O., Borysov V., Gonchar O., Plakhtyeyeva V. Modelling the Process of Reflection in Pre-Service Teacher Education. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2021. № 13 (3). Р. 116–133. https:// doi.org/10/18662/rrem/13.3/443
  • Kornilieva, Liliia. The signifying role of the dress in the novel ‘In Search of Lost Time’ (A La Recherche Du Temps Perdu) by Marcel Proust. Bibliotekarz Podlaski 54 (1), 2022. P. 181-191. https://doi.org/10.36770/bp.674.                                                                                  ( https://bibliotekarzpodlaski.pl/index.php/bp/article/view/674/712)
  • Kornilieva, Liliia.  Дискурси влади у творчості Юліуша Словацького. Bibliotekarz Podlaski Ogólnopolskie Naukowe Pismo Bibliotekoznawcze i Bibliologiczne. 57(4), 2023. P. 221-229. (DOI:10.36770/bp.750 License CC BY-SA 4.0) https://www.researchgate.net/publication/369785881_Diskursi_vladi_u_tvorcosti_uliusa_slovackogo
  • Bakai, Y., Nanivska, L., Semenets, O., Hetman, Y., & Pryma, V. (2023). The efficiency of language teaching through integration in  future philologists’ foreign language competence formation. Amazonia Investiga, 12(61), 297-306.  ps://doi.org/10.34069/AI/2023.61.01.30
  • Tetiana Starostenko, Ianina Gurtova, Yuliia Hetman, Mariia Horovenko, Yuliia Laktina, Olena Yehorova. Beautiful and Desired: The Types of Female Images in the Social Text by Serhiy Zhadan. Humanities and Social Sciences. Vol. 10, No. 6, 2022, pp. 366-370. doi: 10.11648/j.hss.20221006.11
  • Старостенко Т.М. (у співаторстві з Shcherbakova, O., Shevchenko, A., Yehorova, O., & Nikiforchuk, S.) Semiosis of textual categories of time and space in short fiction by Breece D’J Pancake. Amazonia Investiga, 2023, 12(62), р. 66-74. https://doi.org/10.34069/AI/2023.62.02.5

Статті у фахових виданнях

  • Корнільєва Л. Образ війни в Україні в британському та американському медіадискурсах. Сучасні літературознавчі студії. Кризові стани національних спільнот у проєкціях художньої словесності. Київський національний лінгвістичний університет, Вип. 19. Київ: Талком, 2022. С.75-78 (0.5 д.а). http://literature-studio.knlu.edu.ua/article/view/274088
  • Tuchyna N. V., Perlova V. V., Chukhno O. A. English Trainee Teachers’ Perspective on Synchronous and Asynchronous Language Teaching. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогічні науки». 2021. Вип. 2 (105). С. 88–97. URL: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/33609
  • Developing Research Competence of  Pre-Service EFL Teachers. Educational Challenges, 2022, 27(2), 216- 227 (в співавторстві з І.М. Каминіним). https://doi.org/10.34142/2709-7986.2022.27.2.15
  • В.М. Білик, О.С. Кабанська, В.Л. Ялліна. Технологічні аспекти викладання загальної пелагогіки (модуль «Освіта та виховання в мультикультурному середовищі») Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди «Теорія та методика навчання та виховання». Харків, 2023, № 54, С. 21-35.
  • Skorobohatova O. O., Krasovytska L. Y. The Linquistic Framework of Poetic
Interpretation (a Case Study: the Poem «Children» by Yuri Levitansky) Лінгвістичні дослідження. Збірник наукових праць ХНПУ ім. Г.С.Сковороди, вип. 57. 2022. с. 84-97
  • Щебликіна Т.А. (у співавторстві з Ткачовою Н., Ткачовим С.) Developing Digital Competence of Future Teachers in the Modern Learning Digital Space. Educational Challenges, 2023, 28 (1), p. 149-160.  https://doi.org/10.34142/2709-7986.2023.28.1.12
  • Українська О.О. Концепція формування методичної контрольно-оцінювальної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у процесі позааудиторної самостійної роботи. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. Чернігів. 2023. Вип. 21 (177). Серія: Педагогічні науки. С. 126-132.
  • Старостенко Т.М. The space of life and death in the texts by Serhiy Zhadan. Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія . Ужгород : ПП Данило С. І., 2022.  Вип. 2 (48).  C. 78–83. https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51085
  • Петренко Т.В. Сучасні техніки крос-культурної комунікації в освітньому процесі. Інноваційна педагогіка, 2023, вип.55. Том 3. С. 109-112. http://www.innovpedagogy.od.ua/55-3  
  • Петренко Т.В. Навчальні ситуації крос-культурної комунікації майбутніх бакалаврів у контексті дескрипторів компетентностей для культури демократії. Молодь і ринок. 2023. № 3 (211), с. 109-122. https://doi.org/10.24919/2617-0825.3/211.2023
  • Разуменко Т.О. Мультикультурність – тренд фахової підготовки у закладах вищої освіти КНР.  Інноваційна педагогіка. Випуск 52, 2022. С. 91-93. http://www.innovpedagogy.od.ua/52-2
  • Разуменко Т.О. Креативні методи навчання під час опанування освітньої компоненти «іноземна мова» здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (досвід ХНПУ імені Г.С. Сковороди). Актуальні питання гуманітарних наук: Мiжвузiвський збiрник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогiчного унiверситету iменi Iвана Франка. Вип. №  61, Т. 3, 2023, С. 190-194. https://www.aphn-journal.in.ua/archive/61_2023/part_3/61-3_2023.pdf
  • Холодняк О.В. Академічна соціалізація здобувача першого бакалаврського рівня вищої освіти у процесі вивчення іноземної мови. Інноваційна педагогіка: Теорія і методика професійної освіти  [Електронне видання]: Випуск 56. Т. 2. 2023. С. 159-162. http://innovpedagogy.od.ua/archives/2023/56/part_2/35.pdf
  • Красовицька Л.Є. Соціальний простір майбутнього в індивідуально-авторській картині світу Ю.Н. Харарі. Закарпатські філологічні студії. Випуск 12. 2019. С. 104-109.  DOI https://doi.org/1 0. 327 8211ps26634880 12019.12.19 

Наукові публікації викладачів кафедри англійської мови (з жовтня 2022 р. приєднана до кафедри англійської філології)

Публікації в періодичних наукових виданнях, що входять до баз даних Web of Science (WOS) та SCOPUS

2020 рік 

  1. Olga Kabanska, Zhanneta Kozina, Nastasya Uvarova, Hanna Kniaz. The influence of results in various types of climbing on the result in the Olympic Climbing Combined at the 2018 World Cup (men) Journal of Physical Education and Sport ® (JPES), Vol.20 (1), Art 34, pp. 255 - 261, 2020 online ISSN: 2247 - 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN -L = 2247 - 8051 © JPES

  2. Olga Kabanska, Olena Ionova, Svitlana Luparenko, Svitlana Zolotukhina, Liudmyla Zelenska, IrynaSira, Tetiana Kutsenko. Children’s Health Maintenance Activities of the State and the Public Organizations in Ukraine at the Beginning of the 20th Century. Core Collection (Emerging Sources Citation Index) by Thomson Reuters DOI (formVol. 9(4) andafter) Іnternational Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP), р. 72-79.

  3. Razumenko T., Kostikova, I., Вozhko, Y., Goloborodko E. The Translation Peculiarities of the Ancient Ukrainian Monument «On the Campaign of Igor» by American Researchers Jack Haney and Eric Dahl. Amazonia Investiga, 9(28), 545- 551.  DOI

2019 рік

  1. Разуменко Т.О., Холодняк О.В., Гармаш Л.В., Криворучко С.К., Разуменко І.В. The fall of the roman empire in Valery Bryusov’s novel-myth  The Altar of Victory. // Amazonia Investiga. Vol. 8. Num.22: 684-693 / September-October 2019.

  2. Разуменко T., Костикова І., Мясоедова С., Черненко А., Почуева О. Teaching English speaking for FCE: using facebook as a tool of instructional practice. Journal of Social Sciences and Humanities - Manuscript ID JSSH-5326-2019 Vol.8 Num.22:719-727 /Septiembre – octubre 2019

2018 рік

  1. Разуменко Т.О., Козіна Ж.Л., Прокопенко І.Ф., Лахно О. Г., Козін С. В.,Осіпцов А.В.Integral method for the development of motor abilities and psycho-physiological functions in children from 2 to 4 years old. // Journal of Physical Education and Sport, 18 (1), Art 1, 2018.

  2. Разуменко Т.О., Козіна Ж.Л., Прокопенко І.Ф., Грету М., Чайка О.І., Репко О.А.,  Осіпцов А.В., Кудрявцев М.Д., Полянский А.О. Individual chronobiological regularity in track-and-field sprint. // Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sport, 22(3), 2018.

Публікації в періодичних наукових виданнях, що входять до ІНШИХ баз даних (у тому числі IndexCopernicus, DOAJ тощо)

 

  1. Кабанська О.С., Кабанська Г.А., Мельникова О.В. Педагогічна практика у закладах загальної освіти – простір формування професійних компетентностей майбутнього вчителя економічних дисциплін.

  2. Петренко Т. В. До питання вивчення іноземних мов у навчальних закладах України ХІХ століття Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського, Web-site: isp.poippo.pl.ua.«Імідж сучасного педагога» № 4(199),  2021. С. 53-57.

  3. Разуменко Т.О. Створення естетики символізму й імпресіонізму в драматургії федеріко гарсіа лорки. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2021 № 50 том 2. С. 64-67.

2020 рік

  1. O. Kholodniak, N. Lysenko, L. Shtefan. Teaching Tolerance at School: Modern French Education Experience// Journal of Liberty and International Affairs. Vol. 6, No. 1. May 2020 pp. 139-151.

  2. Tamila Shcheblykina, Olga Marchenko, Lyudmyla Radchenko, Hanna Guzenko, Nadiya Kryvosheeva. Advisory Management in the Field of Higher Education: Directionsand Models. Scientific Journal «ScienceRise» No3 (68). Estonia,2020. рр.52-57

2018 рік

  1. Петренко Т. В. Программа «чистого искусства» в истории русской литературной критики 40-ых годов годов ХІХ – рубежа ХІХ – ХХ ст. в интерпритациях и оценках. Наукові записки Харківського національного педагогічного університету ім.Г.С. Сковороди. Серія літературознавство. Випуск  (87). Частина перша – Харків : ППВ «Нове слово», 2018. С.121-138.

  2. Петренко Т. В. Категорія вдячності в педагогіці В. О. Сухомлинського Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. Харків 2018, вип.60. С. 197-206.

  3. Разуменко Т.О. The organization of students’ study control as activity of faculty boards of Ukrainian universities at the second half of the XIXth century. // Science and Education a New Dimension. Philology, VI.(43), Issue: 150, 2018.

  4. Разуменко Т.О. Театр философских обобщений Ф.Г. Лорки и А.П.Чехова. // Наукові записки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Серія «Літературознавство», Вип. 2 (88). – Харків, 2018.

Список опублікованих монографій, підручників, навчальних посібників, методичних рекомендацій

 2021 рік

  1. Безкоровайна О.Л., Васильєва М.П. Англійська мова (Тестові завдання у форматі ЗНО і ДПА 2022). Х.: Навчальна література. 2021.  128 с.
  2. Безкоровайна О.Л., Васильєва М.П. Англійська мова: ЗНО і ДПА 2022 (Навчально-практичний довідник). Х. Навчальна література, 2021. 368 с.
  3. Щебликіна Т.А., Байдала В.В., Мартинюк А.Ю. Методичні рекомендації до курсу «Англійська мова». Харків, «Мітра»,2021.
  4. Разуменко Т.О.,Ворожбіт-Горбатюк В.В., Борисенко Н.О. Методичні рекомендації до семінарських занять з модуля «Педагогіка НУШ» навчальної дисципліни «Інформаційно-педагогічні студії» (для здобувачів другого(магістерського) рівня вищої освіти). Харків, 2021, 24 с.

2020 рік

  1. Безкоровайна О.Л., Васильєва М.П., Щебликіна Т.А. Усі вправи з граматики англійської мови. Підручник. Англ. Х.: Навчальна література, 2020. – 320 с.

  2. Щебликіна Т.А., Холодняк О.В. Англійська мова за професійним спрямуванням. Навчальний посібник. Англ. Харків, 2020. – 139с.

  3. Разуменко Т.О., В.В. Ворожбіт-Горбатюк, К.Є.Каліна, Н.О.Борисенко Історія педагогіки: Робочий зошит / Методичні матеріали до семінарських занять з історії педагогіки. Укр. Харків, ХНПУ імені Г.С.Сковороди, 2020 р., 87 с

  4. Щебликіна Т. А., Орлова О. О. Методичні рекомендації до написання академічної дослідницької роботи : методичні вказівки по проведенню практичних занять з англійської мови (для аспірантів денної, вечірньої та заочної форм навчання). – Харків, 2020. – 104 с.

2019 рік

  1. Васильєва М.П., Кабанська О.С. Using Competency-Based Approach for Training Future Foreign Language Teachers to Work with a Multi-Aged Group of Learners. //Theory and Practice of Introduction of Competence Approach to Higher Education in Ukraine. Monograph. / англ. Vienna: Premier Publishing. 2019. 371 p.

  2. Щебликина Т.А., Ткачов С.І., Ткачова Н.О. Future Teachers’ Competence Building in the WebQuest Application in the School Educational Process. / Theory and Practice of Introduction of Competence Approach to Higher Education in Ukraine. Monograph. / англ. Vienna: Premier Publishing. 2019. 371 p.

  3. Щебликина Т.А., Жерновнікова O.A., Калашнікова L.M., Золотухіна С..T., Гринева В.M., ПрокопенкоA.I. Higer School Pedagogy in Tables and Schemes. Manual. / англ. Харків, «Мітра», 2019р. 260 с.

  4. Васильєва М.П., Безкоровайна О.Л., Щебликіна Т.А. English. Усі вправи з граматики англійської мови (Оновлено). Харків: Торсінг, 2019.

  5. Безкоровайна О.Л. Англійська мова. Навчально-методичний посібник для підготовки до складання вступного іспиту в аспірантуру. Харків: ХМАПО, 2019.

  6. Щебликіна Т.А. Академічно і професійно-орієнтоване спілкування (англійська, німецька, французька): Методичні рекомендації для проведення семінарських занять, організації позааудиторної самостійної роботи, підготовки до підсумкової атестації. Харків, ХНПУ імені Г.С.Сковороди, 2019. – 20 с.

2018 рік

  1. Сучасні тенденції в дослідженнях молодих науковців: Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції студентів, ХНПУ ім. Г.С. Сковороди (15 травня 2018 р., м. Харків). / за заг. редакцією академіка АПН України, доктора педагогічних наук, професора І.Ф. Прокопенка. – Харків: ХНПУ, 2018.

  2. Кабанська О.С. “THE ESSENCE AND TECHNOLOGY OF PEDAGOGICAL FORECASTING OF DEVELOPMENT OF INNOVATION PROCESSES IN EDUCATION” в австрiйський науковий посiбник (у спiвавторствi).2018, 7 стор.

  3. Безкоровайна О.Л., Васильєва М.П., Щебликіна Т.А. Усі вправи з граматики англійської мови. – Х.: Навчальна література, 2018. – 320 с.

  4. Щебликіна Т. А., Орлова О. О. Методичні рекомендації до написання академічної дослідницької роботи : методичні вказівки по проведенню практичних занять з англійської мови (для аспірантів денної, вечірньої та заочної форм навчання). – Харків, 2018. – 104 с.

61168,  м. Харків, вул. Валентинiвська (Блюхера) 2, кор. В, к. 504,

тел.(0572) 68-61-38 (деканат)

e-mail: kaf-english-philology@hnpu.edu.ua

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.