Освітній процес кафедри спеціальної педагогіки
Спеціальність A 6 Спеціальна освіта повністю відповідає державним стандартам вищої освіти, сучасним науково-освітнім тенденціям і актуальним потребам ринку праці. Освітня діяльність кафедри спеціальної педагогіки спрямована на підготовку висококваліфікованих, компетентних, творчих і конкурентоспроможних фахівців, здатних здійснювати ефективну педагогічну, корекційно-розвиткову та реабілітаційну діяльність з особами, які мають особливі освітні потреби.




Підготовка фахівців здійснюється відповідно до стандартів вищої освіти України та затверджених освітніх програм, що забезпечують формування системи інтегральної, загальних і спеціальних (фахових) компетентностей, необхідних для успішної роботи у сфері спеціальної та інклюзивної освіти.



У зв’язку з дією воєнного стану в Україні, освітній процес на кафедрі спеціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди організовано у дистанційному форматі, що дозволяє забезпечити безперервність навчання, зберегти його якість і створити безпечні умови для всіх учасників освітнього середовища.
Дистанційне навчання здійснюється з використанням електронної освітньої платформи Moodle, яка забезпечує доступ до навчально-методичних матеріалів, виконання індивідуальних завдань, проходження тестувань, участь у форумах і контроль навчальних досягнень здобувачів освіти. Для проведення лекцій, практичних, семінарських занять і консультацій у режимі реального часу активно застосовуються платформи Zoom, Google Meet, Google Classroom та інші інтерактивні засоби цифрової комунікації.
Освітній процес забезпечується висококваліфікованим професорсько-викладацьким складом кафедри, який поєднує науково-дослідну, навчально-методичну та практичну діяльність, активно впроваджує інноваційні педагогічні технології, сучасні методи діагностики та корекції порушень розвитку, а також сприяє розвитку професійних і особистісних компетентностей майбутніх фахівців.
Важливим елементом підготовки є практична підготовка здобувачів вищої освіти, що розпочинається вже з першого курсу. У межах діяльності університетських кафедр студенти мають можливість у безпечних умовах спостерігати та надавати під керівництвом викладачів корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами на базі Центру діагностики та корекції психофізичного розвитку дітей. Така діяльність сприяє розвитку професійних умінь, емпатії, навичок педагогічного спілкування та практичного застосування знань, отриманих під час навчання.
Здобувачі освіти також залучаються до роботи у навчально-науковій лабораторії спеціальної та інклюзивної освіти, де опановують сучасне спеціальне обладнання, діагностичні та корекційні засоби, технології альтернативної комунікації та адаптивного навчання. Це дозволяє сформувати готовність до роботи в умовах інклюзивного освітнього простору та забезпечити якісну корекційно-розвиткову підтримку дітям з різними категоріями освітніх труднощів.
Підготовка фахівців за спеціальністю А 6 Спеціальна освіта здійснюється за двома освітніми рівнями:
Перший (бакалаврський) рівень освіти:
Другий (магістерський) рівень освіти:
Індивідуальна освітня траєкторія за освітніми програмами забезпечується через варіативність навчальних планів, гнучкість форм навчання й оцінення, академічну мобільність і визнання неформальної освіти, що сприяє професійному саморозвитку здобувачів. Здобувачі вищої освіти мають можливість обирати дисципліни вільного вибору відповідно до «Положення про порядок та умови обрання навчальних дисциплін з циклу вільного вибору здобувачами ХНПУ імені Г. С. Сковороди», визначати форму навчання (денна, заочна), оформлювати індивідуальний навчальний план, обирати тему кваліфікаційної роботи та наукового керівника, що передбачено «Положенням про організацію освітнього процесу в ХНПУ імені Г. С. Сковороди».
Індивідуалізація траєкторії також реалізується через участь у програмах академічної мобільності («Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність») та визнання результатів навчання, здобутих у неформальній чи інформальній освіті («Положення про порядок визнання результатів навчання здобувачів ХНПУ імені Г. С. Сковороди»). Участі у роботі Центру діагностики та корекції психофізичного розвитку дітей.
Таким чином, кафедра спеціальної педагогіки ХНПУ імені Г. С. Сковороди забезпечує цілісний, науково обґрунтований та практико орієнтований освітній процес, спрямований на формування сучасного фахівця у галузі спеціальної освіти та інклюзії, здатного успішно реалізовувати професійну діяльність у динамічному освітньому середовищі.
61168, м. Харків, вул. Валентинiвська (Блюхера) 2, кор. Б, к. 222
тел. (0572) 68-42-34
e-mail: sp_ped@hnpu.edu.ua
Ім'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.