Тема науково-дослідної роботи кафедри «Соціально-психологічні засади розвитку особистості в освітньому процесі» (реєстраційний номер 0121U113781, керівник – проф. І.І. Дорожко).
Професорсько-викладацький склад кафедри бере активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських, регіональних науково-практичних конференціях, міжнародних програмах підвищення кваліфікації, тренінгах, вебінарах, у науково-методичних семінарах, круглих столах тощо.
На кафедрі започатковано та щорічно проводяться 2 науково-практичні конференції «Моделі життєтворчості в сучасних соціокультурних контекстах», «Соціально-психологічні засади розвитку особистості в освітньому процесі», що присвячені дослідженню актуальних проблем психолого-педагогічної науки: формування компетентностей учнів в умовах Нової української школи; психолого-педагогічні проблеми в освіті; сучасні реалії та перспективи розвитку освітнього процесу; технологічні основи психології і педагогіки; розвиток інклюзивної освіти тощо. У конференціях активну участь беруть викладачі, вчителі шкіл та здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.
Результати наукових досліджень викладачів кафедри представлено у наукових монографіях, навчальних та навчально-методичних посібниках, статтях у виданнях, що індексуються у міжнародних наукометричних базах Web of Science, Scopus, Index Copernicus, тезах доповідей у збірниках Міжнародних, Всеукраїнських та регіональних конференцій. Викладачами отримано 8 авторських свідоцтв на твори.
Викладачі кафедри беруть активну участь у міжнародних стажуваннях та міжнародних програмах підвищення кваліфікації, зокрема:
1. Ходикіна Ю.Ю. Міжнародне науково-педагогічне стажування «Сучасні тенденції освіти в сучасному інформаційному просторі та науковій діяльності. Європейський досвід і практика» (м. Будапешт, Угорщина, 2021, сертифікат № IIS-IEPD/07001/2021 від 30.07.2021, 6 кредитів ECTS).
2. Малихіна О.Є. Міжнародне підвищення кваліфікації «Використання можливостей хмарних сервісів в онлайн навчанні для гуманітарних спеціальностей з використанням платформ Zoom та Moodle» (м. Люблин, Польща, 2022, сертифікат Es№96166/2022 від 23.05.2022, 1,5 кредити ECTS).
3. Микитюк С.О Міжнародне підвищення кваліфікації «Інтерактивні технології змішаного навчання в закладах освіти: досвід країн Європейського союзу та України» (м. Люблин, Польща, 2022, сертифікат Es№97147/2022 від 05.09.2022, 1,5 кредити ECTS).
4. Ходикіна Ю.Ю. Міжнародне підвищення кваліфікації «Використання можливостей хмарних сервісів в онлайн навчанні» (м. Люблін, Польща, сертифікат ES№ 11577 від 16.01.2023. 1,5 кредити ECTS)
5. Ходикіна Ю.Ю. Міжнародне підвищення кваліфікації «Трансфер освітніх технологій в країнах Європейського союзу та Україні» (м. Люблін, Польща, сертифікат ES№ 13088 від 27.03.2023, 1,5 кредити ECTS)
6. Ходикіна Ю.Ю. Міжнародне дистанційне науково-педагогічне стажування «Управління науковими та освітніми проєктами: міжнародний досвід» (м. Венеція, Італія, 2023, Сертифікат ES№14165 від 31.05.2023, 6 кредитів ЄКТС).
Структурним підрозділом кафедри психологічної та педагогічної антропології є Психологічна служба, яка здійснює психологічний супровід освітнього процесу університету з 2008 року і має науковий, освітній та практичний аспекти діяльності. Психологічна служба – важливий структурний підрозділ, передусім науково-методичний та практикуючий центр сучасних технологій. Метою діяльності Психологічної служби є забезпечення оптимальних умов для розвитку особистісного потенціалу здобувача, усвідомлення професійного самовизначення, мотиваційної складової до майбутньої професійної діяльності, формування вміння до розв'язання задач і накопичення навичок професійної майстерності. Найважливішим завданням діяльності працівників психологічної служби є збереження психологічного здоров’я здобувачів, сприяння їх особистісному зростанню та професійному становленню. Основними видами діяльності психологічної служби є: психопрофілактична робота серед здобувачів і викладачів; психодіагностична робота; психокорекційна робота; консультативна робота зі здобувачами та викладачами; просвітницька робота з роз’яснення актуальних проблем та методів психології.