Опис освітньої програми «Психологія» другого (магістерського) рівня за спеціальністю 053 Психологія

Мета: поглиблена підготовка фахівця в галузі соціальних та поведінкових наук до ефективного виконання функцій професійної діяльності психолога з психологічної допомоги різним категоріям клієнтів із застосуванням сучасних теорій і методів психодіагностичної, консультаційної, тренінгової психотерапевтичної та  психокорекційної роботи; забезпечити готовність до виконання викладацької та науково-дослідної діяльності в галузі психології.

Об’єкт вивчення:

психічні явища, закономірності їх виникнення функціонування та розвиток; поведінка, діяльність, учинки; взаємодія людей у малих і великих соціальних групах; психофізіологічні процеси та механізми, які лежать в основі різних форм психічної активності.

Цілі навчання:

підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі та практичні у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення наукових та проектних досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог, та здійснення професійної діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей та норм професійної етики психолога.

Орієнтація освітньо-професійної програми:

підготовка фахівців як соціально-активних та професійних особистостей, здатних вирішувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю.

Вміння і компетенції, якими буде володіти магістр за освітньою програмою «Психологія»

Інтегральна компетентність:

здатність вирішувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності (ЗК):

  • ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
  • ЗК2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  • ЗКЗ. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  • ЗК4. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • ЗК5. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • ЗК6. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
  • ЗК7. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
  • ЗК8. Здатність розробляти та управляти проектами.
  • ЗК9. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
  • ЗК10. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

Спеціальні (фахові) компетентності (СК)

  • СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики.
  • СК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості.
  • СКЗ. Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності.
  • СК4. Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів та технік.
  • СК5. Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.
  • СК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.
  • СК7. Здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності.
  • СК8. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.
  • СК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.
  • СК10. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.

Практична підготовка:

виробнича практика на підприємствах, науково-дослідна практика.

Атестація:

заліково-екзаменаційна сесія, атестація на здобуття освітнього ступеня (захист кваліфікаційної роботи).

Випускник за освітньою програмою «Психологія» може працювати на посаді:

психолога; практичного психолога; молодшого наукового співробітника (психологія); консультанта психолого-медико-педагогічної консультації; викладача університетів та вищих навчальних закладів; начальника лабораторії (науково-дослідної, дослідної та ін.); головного психолога; завідувача психолого-медико-педагогічної консультації; начальника центру (психологічного забезпечення, соціально-трудової реабілітації дорослих, з надання соціальних послуг тощо).

Навчання іноземних студентів

може здійснюватися згідно з вимогами чинного законодавства і Правил прийому на навчання до ХНПУ імені Г. С. Сковороди іноземців й осіб без громадянства / Admission rules of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University for foreigners and stateless persons

Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми 

//smc.hnpu.edu.ua/osvitni-prohramy

//smc.hnpu.edu.ua/files/Profili_OP/053_Psihologia_Magistr.pdf


 

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.