Опис освітньої програми «Психологія» першого (бакалаврського) рівня зі спеціальності 053 Психологія

Мета: підготовка фахівця в галузі соціальних та поведінкових наук до ефективного виконання функцій професійної діяльності психолога з психологічної допомоги різним категоріям клієнтів із застосуванням сучасних теорій і методів психодіагностичної, психокорекційної і психопрофілактичної роботи.

Об’єкт вивчення:

психічні явища, їх виникнення функціонування та розвиток; поведінка, діяльність, вчинки; взаємодія людей у малих і великих соціальних групах; психофізіологічні процеси та механізми, які лежать в основі різних форм психічної активності.

Цілі навчання:

формування наукових уявлень про природу психіки, про методи та результати дослідження психічних явищ; розвиток здатності до застосування психологічних знань в умовах професійної діяльності.

Орієнтація освітньо-професійної програми:

підготовка фахівців як соціально-активних та професійних особистостей, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю.

Вміння і компетенції, якими буде володіти бакалавр за освітньою програмою «Психологія»

Інтегральна компетентність:

здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов.

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗКЗ. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК9 Здатність працювати в команді.
ЗК10. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК11. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Спеціальні (фахові) компетентності (СК)

СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології
СК2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ.
СКЗ. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків.
СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.
СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій.
СК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження.
СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.
СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову).
СК9. Здатність здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну відповідно до запиту.
СК11. Здатність дотримуватися норм професійної етики.
СК12. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

Оцінювання.

Види контролю: вхідний (попередній), поточний (тематичний), модульний, підсумковий, самоконтроль.

Форми контролю:

письмові та усні екзамени, усне та письмове опитування, тестування, поточні та модульні контрольні роботи, захист звітів з практик, захист курсових робіт, есе, презентації, захист кваліфікаційної роботи тощо.

Оцінювання здобувачів вищої освіти здійснюється за 100-бальною рейтингової системою.

Курсові роботи:

з навчальних дисциплін «Психологія особистості і діяльності» (4 семестр); «Експериментальна психологія» (6 семестр).

Практична підготовка:

виробнича практика на підприємствах.

Атестація:

заліково-екзаменаційна сесія, атестація на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» (публічний захист кваліфікаційної роботи).

Випускник за освітньою програмою «Психологія» може працювати:

психологом, практичним психологом; консультантом психолого-медико-педагогічної консультації; лаборантом (освіта). Психологічна діяльність у закладах загальної середньої та вищої освіти, психологічних службах, центрах соціально-психологічної реабілітації, центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрах зайнятості, громадських організаціях тощо.

Навчання іноземних студентів

може здійснюватися згідно з вимогами чинного законодавства і Правил прийому на навчання до ХНПУ імені Г. С. Сковороди іноземців й осіб без громадянства / Admission rules of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University for foreigners and stateless persons

Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми

http://smc.hnpu.edu.ua/osvitni-prohramy

http://smc.hnpu.edu.ua/files/Profili_OP/053_Psihologia_bakalavr.pdf


 

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.