В загальній професійній підготовці практичного психолога в педагогічному закладі вищої освіти суттєве значення має виробнича практика, яка виступає безпосереднім ланцюгом між теоретичними знаннями здобувачів та їх самостійною роботою в установах та на підприємствах, максимально наближує майбутніх фахівців до професійної діяльності.
Виробнича практика проводиться у відповідності з навчальним планом і є обов’язковим видом учбових занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 053 Психологія.
Зміст практики визначає «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» Міністерства освіти і науки України, Положення про проведення практик студентів ХНПУ імені Г.С.Сковороди.
Задачі практики:
- закріплення, поглиблення та удосконалення знань з психології, педагогіки та методики викладання, їх використання при розв’язанні конкретних завдань;
- формування і розвиток у майбутніх психологів професійних умінь, навичок і якостей особистості;
- виховання у студентів стійкого інтересу до професії психолога, потреби в психологічному самовдосконаленні;
- знайомство з сучасним станом навчально-виховної роботи, з передовим психолого-педагогічним досвідом у різних видах загальноосвітніх закладів та інших підприємств;
- здійснення психологічного супроводу закладів;
- формування та розвиток навичок науково-дослідної роботи.
Під час проходження практики у студентів формуються такі професійні вміння:
- спостерігати, аналізувати навчально-виховну та інші роботи, аналізувати і усвідомлювати діяльність учнів, вчителів, працівників, службовців, проводити психологічні дослідження;
- використовувати різні діагностичні методи при вивченні особистості учня і колективу класу з метою проектування їх розвитку і корекції;
- володіти діагностичними методиками;
- аналізувати психолого-педагогічні ситуації;
- уміння використовувати оптимальні шляхи організації спілкування в різних видах діяльності;
- уміння визначати зміст і форми навчально-виховної, просвітницької роботи, спрямованої на розвиток особистості;
- уміння в галузі педагогічної техніки;
- уміння планувати та проводити заняття різних форм.