Останні події науково-методичного тренінгового центру соціального та професійного розвитку людини

Майстер-клас «Методика використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet»

5 червня спікерка нашого Тренінгового центру Марина Штефан провела майстер-клас «Методика використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet» на Всеукраїнськiй науковiй онлайн конференції «Дистанційна освіта: можливості, структура, засоби та інструменти», що тривала протягом 5-6 червня 2021 року. Покликання на повний цикл тренiнгів та майстер-класів означеної конференції можна знайти за посиланням https://pifa.com.ua/ 


Весняний випуск педагогiчного дайджесту «Еврика»

Запрошуємо переглянути п'ятий випуск педагогічного дайджесту "Еврика" на нашому сайті

Або на сайті інтерактивних публікацій та видань Calameo

Дайджест створений як простір для ненаукових публікацій нашої великої Сковородинівської спільноти та зацікавлених педагогів України. У буденному житті педагогам іноді так не вистачає фарб, творчості, краси. Тут пишуть виключно за власним бажанням, за покликом серця про свої захоплення, вподобання, професійні досягнення, хобі, діляться думками, анонсами, новинами. «Еврика» – бо знайшли формат, де можна бути собою, не озираючись.

Щиро запрошуємо до співпраці - поділитися зі світом своїми есе, порадами, майстер-класами, поезією, оглядами тощо –  tc.khnpu@gmail.com – будемо чеками на Ваші листи.


Вiтаємо Прокопенко Iрину Андрiївну

Вiтаємо керiвника науково-методичного Тренiнгового центру соцiального i професiйного розвитку людини Прокопенко Iрину Андрiївну та її наукового консультанта доктора педагогiчних наук, професора Ткачову Наталiю Олександрiвну з успiшним захистом докторської дисертацiї «Система пiдготовки майбутнiх учителiв до фасилiтацiйної взаємодiї з учнями закладiв загальної середньої освiти».


Семінар-нарада "Акредитація  PhD-програм"

17 лютого 2021 року наш Тренiнговий центр був запрошений проректором з наукової, інноваційної і міжнародної діяльності Бережною С.В. на університетський черговий семінар-нараду "Акредитація  PhD-програм" для  гарантів ОНП з метою ознайомлення з дiяльнiстю центру у царинi неформальної освiти з напряму набуття i вдосконалення “soft skills” (м’яких навичок), що є складовою «Критерiю 2», а саме «Пiдкритерiй 2.6».


Онлайн семiнар «Грантовi i стипендiальнi програми»

10 лютого 2021 року вiдбувся онлайн семiнар «Грантовi i стипендiальнi програми», основною цiльовою аудиторiєю якого є аспiранти, докторанти та науковцi ХНПУ iменi Г. С. Сковороди.

З програмою семiнару можна ознайомитись тут

Вiдео онлайн семiнару доступне за посиланням 

В описовiй частинi пiд вiдео Ви можете знайти кориснi посилання з даної теми. 

Приєднуйтесь до телеграм-каналу KhNPU_Science (наука у ХНПУ) 

https://t.me/KhNPU_Science

Пошта для отримання сертифiкатiв 

tc.khnpu@gmail.com

Подати заявку на школу соціального проєктування та грантрайтингу Open Grants School

https://forms.gle/GbRYPG5YWDgozZkEA


Засідання Вченої ради університету.

8 лютого 2021 року, в офлайн форматі, відбулося перше цьогоріч планове засідання Вченої ради університету. Традиційно роботу розпочали із урочистої частини, під час якої ректор університету Юрій Дмитрович Бойчук особисто привітав з високими досягненнями співробітників у галузі культури і мистецтва, науки і освіти та подякував колективу університету за результативну роботу.

Юрій Дмитрович вручив нагороди:

  • професору кафедри музично-інструментальної підготовки вчителя факультету мистецтв ХНПУ імені Г.С. Сковороди Ользі Олексіївні Кузнецовій - їй надано державну нагороду та почесне звання «Заслужений діяч мистецтв України» відповідно до Указу Президента України №416/2020 від 30 вересня 2020 року;
  • переможцю ХХІІ обласного конкурсу «Вища школа Харківщини – кращі імена» у номінації «Декан факультету» Володимиру Андрійовичу Борисову - кандидату філологічних наук, доценту, проректору з навчально- наукової роботи ХНПУ імені Г.С. Сковороди;
  • дипломанту ХХІІ обласного конкурсу «Вища школа Харківщини – кращі імена» у номінації «завідувач кафедри (викладач) фізичного виховання» Ірині Миколаївні Собко - кандидату наук з фізичного виховання і спорту, доценту кафедри олімпійського і професійного спорту та спортивних ігор ХНПУ імені Г.С. Сковороди.

За багаторічну сумлінну працю, вагомий внесок у розвиток педагогічної науки в Україні, за розбудову університету та реалізацію його місії, стратегічних завдань та до ювілею почесними відзнаками та грамотами були нагороджені:

  • Світлана Трофимівна Золотухіна, доктор педагогічних наук, професор, зав. кафедри педагогіки ХНПУ імені Г.С. Сковороди;
  • Ніна Миколаївна Чернушенко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті;
  • Віталій Анатолійович Коробейнік, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету фізичного виховання і спорту ХНПУ імені Г.С. Сковороди;
  • Євген Тихонович Маліченко, зав. Ботанічного саду ХНПУ імені Г.С. Сковороди.

На порядок денний було винесено широке коло питань:

1. Про структурні зміни в університеті (ректор, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Ю.Д. Бойчук);
2. Звіт про виконання «Антикорупційної програми Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди у 2019 – 2020 рр.» (помічник ректора з режиму та безпеки – уповноважений з питань запобігання та виявлення корупції в університеті В.В Ситнік);
3. Звіт докторантки університету кандидата педагогічних наук, доцента І.А. Прокопенко (перевіряюча: декан факультету початкового навчання, доктор педагогічних наук, професор Т.О. Довженко);
4. Про визначення кафедр та призначення рецензентів для проведення попередніх експертиз дисертаційних робіт (учений секретар університету, кандидат філологічних наук, професор Т.І.Тищенко);
5. Про утворення разових рад для проведення захистів дисертацій наукового ступеня доктора філософії (учений секретар університету, кандидат філологічних наук, професор Т.І.Тищенко);
6. Про рекомендацію до аспірантури (учений секретар університету, кандидат філологічних наук, професор Т.І.Тищенко).

На завершення були розглянуті поточні справи.


Науково-практичний семінар «Діалоги про виховання: дошкільна освіта»

4 лютого 2021 року на базi ХЗОШ 10 відбувся науково-практичний семінар «Діалоги про виховання: дошкільна освіта» для директорiв закладiв дошкiльної освiти. Було пiднято двi важливi теми: «ECERS -3: Шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Досвід країн Східної Європи» та «Що таке фасилітація і як вона може допомогти педагогу закладу дошкільної освіти».

Програма науково-практичного семінару

Організаторами подiї стали Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди та Управління освіти адміністрації Основ’янського району Харківської міської ради. 


Запрошуємо до участi у семiнарi «Грантовi i стипендiальнi програми»

Запрошуємо до участi у семiнарi «Грантовi i стипендiальнi програми», основною цiльовою аудиторiєю якого є аспiранти i докторанти ХНПУ iменi Г.С. Сковороди.
Реєстрацiя на семiнар за посиланням https://forms.gle/qEcbUhnPRiWxy2Bc8

або за QR-кодом

Формат зустрiчi (офлайн або онлайн) буде визначено ближче до дати проведення i залежатиме вiд карантинних обмежень (або їх вiдсутностi), що дiятимуть на той час.


Святковий випуск педагогiчного дайджесту «Еврика»

Команда Науково-методичного тренінгового центру соціального і професійного розвитку людини вiтає дружнiй колектив нашого Унiверситету з прийдешнiми зимовими святами i дарує святковий випуск педагогiчного дайджесту «Еврика».

I запрошує переглянути святковий випуск педагогічного дайджесту «Еврика» на нашому сайті

Або на сайті інтерактивних публікацій та видань Calameo


Семінар для педагогів ЗЗСО "Онлайн інструменти для дистанційного навчання"

Тренінговий Центр розробив  практичний семінар для педагогів ЗЗСО "Онлайн інструменти для дистанційного навчання". Педагоги ХЗОШ № 109 першими пройшли навчання на базі свого закладу із дотриманням усіх умов карантину. 

Реєстр отриманих сертифiкатiв (натисніть тут)


Шановні освітяни!
Редакція журналу «Педагогічний Дайджест» запрошує стати автором творчих та надихаючих історій, статей, майстер-класів. У новорічному випуску журналу на Вашi публiкацiї чекають вже звичнi рубрики, а також відкривається нова рубрика «Поздоровлення та побажання», де Ви маєте нагоду привітати колег, колектив, близьких з новорічними та рiздвяними святами.
Ми продовжуємо оновлювати та вдосконалювати журнал, нагадуємо до розділу «Дитяча творчість» приймаємо новорічні роботи дітей, а саме фото: малюнки, творчі-інсталяції, вироби з художнього та природнього матеріалу, розповіді, казки.
Для подання матеріалiв до публікації у журналі надсилайте їх на електронну скриньку: tc.khnpu@gmail.com


Проєкт для підлітків "Добро починається з тебе"

Співробітниця Науково-методичного тренінгового центру соціального і професійного розвитку людини , аспірантка ХНПУ імені Г.С. Сковороди Маріна Штефан приймає участь у ЦІЛЬОВIЙ ПРОГРАМI "ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ МІСТА ХАРКОВА" з проєктом для підлітків "Добро починається з тебе".
Код проєкту №17
Підтримайте проєкт своїм голосом! Віддати свій голос ви зможете, як онлайн, так і оффлайн за допомогою:

  • «Порталу Харків’янина» через додаток «Мій Харків»: https://portal.city.kharkov.ua/initiatives/1930
  • через чат-бот у Viber та Telegram тільки для клієнтів ПриватБанку: @VoteForCityBot
  • за допомогою терміналів ПриватБанку: натискаєте розділ «Голосувати за проєкти міста», даєте дозвіл на використання персональних даних та обираєте проєкти. Тільки для клієнтів банку;
  • у ЦНАПах міста та Будинку нерухомості: для цього вам потрібно мати з собою паспорт, ідентифікаційний код або скористатися додатком «Дія» на вашому смартфоні.

P.S.  Мета проєкту: Започаткувати серед підлітків Life Haki, які спрямовані на формування соціально значущих "гнучких навичок", через рефлексію, співчуття, співпереживання; навчити громадської свідомої активності шляхом поширення у соціальних мережах інформаційних плакатів, відео для підлітків, акцентувати увагу щодо цінності життя, започаткувати флеш-месседж серед підлітків #GoodThingsKharkiv


Шановнi освiтяни! Приймiть найщирiшi вiтання з нагоди нашого професiйного свята! I запрошуємо переглянути третiй випуск педагогічного дайджесту «Еврика» на нашому сайті. 

Або на сайті інтерактивних публікацій та видань Calameo

Дайджест створений як простір для ненаукових публікацій нашої великої Сковородинівської спільноти; у буденному житті педагогам іноді так не вистачає фарб, творчості, краси. Тут пишуть виключно за власним бажанням, за покликом серця про свої захоплення, вподобання, професійні досягнення, хобі, діляться думками, анонсами, новинами. «Еврика» – бо знайшли формат, де можна бути собою, не озираючись.

Якщо у Вас виникне бажання поділитися зі світом своїми есе, порадами, майстер-класами, поезією, оглядами тощо – tc.khnpu@gmail.com – будемо чеками на Ваші листи.


ICDP - International Child Development Programme (Міжнародна програма розвитку дитини). Головний девіз програми: "Бажаєш допомогти дитині - допоможи дорослому, що піклується про неї". Формуємо підтримуючу міні-групу для батьків та педагогів, що виховують дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з метою допомоги у налагодженні доброзичливих, психологічно здорових взаємин, що полегшують взаєморозуміння та підвищують якість взаємовідносин.
Участь безкоштовна.
Обов'язковий запис за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeIfg5qJPKmjgyAAeX-dW_jlp2qqrrFSeFM7R7LOeiDM5wcQQ/viewform?usp=sf_link

Подробиці у події на Фейсбук: https://www.facebook.com/events/3356202811135815/

Спікер: Прокопенко Ірина Андріївна - керівник НМ Тренінгового центру СіПРЛ, кандидат педагогічних наук, стажер міжнародної програми фасилітаторів ICDP


Запрошуємо переглянути другий випуск педагогічного дайджесту «Еврика» на нашому сайті 

Або на сайті інтерактивних публікацій та видань

Дайджест створений як простір для ненаукових публікацій нашої великої Сковородинівської спільноти; у буденному житті педагогам іноді так не вистачає фарб, творчості, краси. Тут пишуть виключно за власним бажанням, за покликом серця про свої захоплення, вподобання, професійні досягнення, хобі, діляться думками, анонсами, новинами. «Еврика» – бо знайшли формат, де можна бути собою, не озираючись.

Якщо у Вас виникне бажання поділитися зі світом своїми есе, порадами, майстер-класами, поезією, оглядами тощо –  tc.khnpu@gmail.com – будемо чеками на Ваші листи.


Науково-методичний семінар «Педагогічний діалог: теорія, практика, досвід»

22 – 23 квітня відбувся науково-методичний семінар «Педагогічний діалог: теорія, практика, досвід», основною цільовою аудиторією якого були вихователі дитячих садочків та вчителі початкових класів. Організаторами семінару виступили Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди та Управління освіти адміністрації Основ’янського району Харківської міської ради.

Планування семінару розпочалось до введення карантину, тому після було вирішено продовжувати здійснення підготовчих заходів та проведення події в онлайн форматі. 

Спершу очікувалось до однієї сотні учасників, тому проведення семінару в онлайн режимі планувалось лише на платформі Zoom. Даний сервіс дозволяє приєднати до кімнати вебконференції лише 100 учасників, навіть на платному тарифі. Але бажаючих долучитись до семінару виявилось значно більше – лише тих, хто зареєструвався через електронну форму майже чотири сотні осіб. 

За сприяння директора Інституту інформатизації освіти ХНПУ імені Г.С. Сковороди Прокопенка Андрія Івановича, який запропонував не обмежуватись лише платформою Zoom та зробив усі необхідні налаштування, було прийняте рішення про паралельний запуск відеоконференції з Zoom через Facebook Live, завдяки чому до семінару змогли долучитись близько 2,5 тис. осіб. Сьогодні можна впевнено стверджувати, що захід став дійсно простором діалогу широкого кола освітян: вихователів, учителів, викладачів, професорів, академіків.

Відкрили науково-методичний семінар голова оргкомітету – академік НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, ректор Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Іван Федорович Прокопенко та співголова оргкомітету – начальник Управління освіти адміністрації Основ’янського району Харківської міської ради, кандидат юридичних наук Нижник Олександр Степанович.

Захід проходив у двох секціях: «Дошкільна освіта» та «Початкова школа»,  в кожній з яких виступили по 6 спікерів – сміливих, бо не звичний формат, професіоналів, що володіють цифровими навичками. Учасники, що брали участь через платформу Zoom мали змогу наживо ставити запитання доповідачам або писати у чат, глядачі ж Facebook з цією метою робили коментарі під відео прямого ефіру. 

Усі чотири 2-годинні відео семінару можна переглянути в асинхронному режимі на Facebook сторінці науково-методичного Тренінгового центру соціального та професійного розвитку людини ХНПУ імені Г. С. Сковороди   https://www.facebook.com/Training.center.hnpu

Нині повністю завершена пост-семінарська розсилка електронних сертифікатів зареєстрованим учасникам. Реєстр з відповідністю ПІБ учасника/номеру сертифікату та програма науково-методичного семінару знаходяться у додатках.    

Керівник НМ Тренінгового центру СіПРЛ Ірина Прокопенко

Програма науково-методичного семінару  

Реєстр сертифікатів науково-методичного семінару


Запрошуємо переглянути перший випуск педагогічного дайджесту «Еврика» на нашому сайті 

Або на сайті інтерактивних публікацій та видань

Дайджест створений як простір для ненаукових публікацій нашої великої Сковородинівської спільноти; у буденному житті педагогам іноді так не вистачає фарб, творчості, краси. Тут пишуть виключно за власним бажанням, за покликом серця про свої захоплення, вподобання, професійні досягнення, хобі, діляться думками, анонсами, новинами. «Еврика» – бо знайшли формат, де можна бути собою, не озираючись.

Якщо у Вас виникне бажання поділитися зі світом своїми есе, порадами, майстер-класами, поезією, оглядами тощо –  tc.khnpu@gmail.com – будемо чеками на Ваші листи.


Протягом жовтня-грудня науково-методичний тренiнговий центр соцiального i професiйного розвитку людини ХНПУ iменi Г.С. Сковороди у науковому розрiзi займався дослiдженням феномену “фасилiтацiя» та комплементарних понять, у прикладному - разом з тренерами платформи неформальної освiти KharkivEduCluster проводив заняття-зустрiчi у фасилiтацiйному стилi з активом учнiвського самоврядування загальноосвiтнiх шкiл м. Харкова та приймав участь у KharkivEduForum.


Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів. Ретроспектива

Проєкт успішно реалізований, відбувся етап постпроєктного звітування, надходять запити щодо підтримки сталості. Пропонуємо переглянути ретроспективу 4 місяці за 3 хвилини грантового проєкту ХНПУ імені Г.С. Сковороди за підтримки Українського культурного фонду "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів".


29 жовтня 2019 року відбувся урочистий захід, присвячений підведенню підсумків реалізації грантового проєкту ХНПУ імені Г.С.Сковороди за підтримки Українського культурного фонду "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" і відкриття художньої виставки учасників "Педагог ... Емоції на полотні".

 


Шановні колеги, щиро запрошуємо Вас на урочистий захід, присвячений підведенню підсумків реалізації грантового проєкту ХНПУ імені Г.С. Сковороди за підтримки Українського культурного фонду "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" і відкриття художньої виставки учасників "Педагог. Емоції на полотні".
Чекаємо на Вас у вівторок, 29 жовтня 2019р., о 13:00 за адресою вул.Валентинівська, 2, зала засідань.

З повагою, команда проєкту


Проєкт "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" добігає кінця. Група "Вчителі". Останнє заняття. Ми навчалися позбуватися напруги, долати емоційне вигорання.

Тепер ми будемо спілкуватися частіше, бо за цей час ми стали не просто колегами і однодумцями, але й справжньою вчительською родиною, дружньою командою! Пишаємося Вами - нашими вчителями i бажаємо, щоб всі Вашi мрії здійснювалися. Ми вже точно все для цього зробили й візуалізували власну мрію. Нехай Вашi мрії завжди здійснюються! І від того ви ставали б щасливішими. Бо ви того варті!

 

#ЗаПідтримкиУКФ #ХНПУ #Сковороди #грант #норд #УКФ #візуальнемистецтво #емоційневигорання #арттерапія #педагоги #психологія #UCF #KhNPU #creative #творчість


Тисячі вчителів вигорають на роботі... Навантаження від поперового до емоційного зашкалює!!! Бажання підтримати кожного - БЕЗМЕЖНЕ! Сподіваємося, що наш оргкомітет Анна Боярская-Хоменко, Ирина Прокопенко, Yana Chebotova, Тренiнговий Центр ХНПУ, Хнпу Сковороди, ХНПУ імені Г.С. Сковороди щось придумає, щоб це здійснити .... Ну а як це у нас відбувається побачили і наші журналісти Марія Малєвська, Sashko Brynza з СТБ.

Щиросердно дякуємо,Марійка, тобі і Саші, бо ВИ теж були дуже приємним, сонячним, терапевтичним вітамінчиком, який подарував нашим вчителям гарний настрій, позітіФФФФФчик і відчуття турботи про звичайного Вчителя ми зробили ПОДВІЙНУ ДОБРУ СПРАВУ!!!! Дякуємо за підтримку нашої вчительської родини!!!
А нашими неймовірними вчителями (з Харківського району і м.Харкова) ми дуже ПИШАЄМОСЯ!!! 


11 жовтня 2019 р.
Проєкт "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів"

Ось і відбулось заключне заняття для викладачів курсу з подолання та запобігання емоційному вигоранню, під час якого учасники спробували ілюструвати емоції у техніці «монотипія».

Монотипія – засіб невербального спілкування. Це робить її особливо цінною для тих, кому складно вербально описати свої переживання та, тих хто надміру пов'язаний з мовним спілкуванням, що притаманно представникам педагогічних професій.Символічна мова є однією з основ образотворчого мистецтва, вона допомагає людині точніше висловити свої переживання, по-новому поглянути на ситуацію в колективі, життєві проблеми та знайти завдяки цьому шлях до їх розв'язання.

Ілюстрування власних емоцій в монотипії – це особливий вид комунікації, унікальний спосіб виразити візуально те, що важко виразити словом, адже дана техніка дозволяє кожному залишатися самим собою, не відчуваючи незручності, що хтось не вміє малювати або вигадувати сюжет малюнку.

#ЗаПідтримкиУКФ#ХНПУ#норд#грант#KhNPU#UCF#УКФ#візуальнемистецтво#емоційневигорання#психологія#арттерапія#педагоги


11 жовтня 2019 року до нашого університету завітала гостя з Українського культурного фонду. Юлія Аленіна - менеджерка програми "Навчання. Обміни. Резиденції. Дебюти". Ми вирішили багато поточних питань, обмінялися враженнями від проєкту «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів», окреслили перспективи майбутньої співпраці. Розмова була щира та дружня!

Відео зустрічи
Дякуємо пані Юлії за увагу до нашого проєкту, за корисні поради та відверту бесіду!!!
​​

#ЗаПідтримкиУКФ #ХНПУ #Сковороди #грант #норд #УКФ #візуальнемистецтво #емоційневигорання #арттерапія #педагоги #психологія #UCF #KhNPU #creative #творчість


9 жовтня 2019 р.
Проєкт "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" продовжується.

9 жовтня емоції вчителів розквітли на полотнах різнобарв’ям. Вимальовуючи природні образи, символи, штрихи людина входить в майже медитативний стан, коли час зупиняється, надокучливі думки зникають і непомітно відбувається злиття з істинною своєю суттю – Творцем, що є найвищим людським проявом. Під час арт терапевтичних занять чарівним чином покращується самопочуття, піднімається настрій, відбувається наповнення вітальною енергією, зцілюється емоційна сфера. Наші учасники мають змогу відчути все це на власному досвіді, а Ви прослідкувати на світлинах. Зустрічі курсу виявились настільки захоплюючими, що дехто з членів команди проекту не стримався і поринув у чаруючий креативний процес.

#ЗаПідтримкиУКФ#ХНПУ#норд#грант#KhNPU#UCF#УКФ#візуальнемистецтво#емоційневигорання#психологія#арттерапія#педагоги


3 жовтня 2019 р.
Проєкт "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" продовжується. Четверте заняття

Після емоційного живопису група викладачів курсу "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" поринули у творчість з технікою колажу та плакату.

На четвертому занятті учасники створювали кожен свій арт-колаж «Дошка візуалізації». Це дивовижний і оригінальний інструмент для концентрації уваги педагогів на здійсненні бажаного і створенні свого «ідеального Я».
Візуалізація – добра звичка позитивної і успішної людини. Створюючи арт-колаж «Дошка візуалізації», людина направляє свою підсвідомість у потрібний для неї напрямок, надає поштовх для запуску «ідеальних» варіантів реалізації мрій та бажань.

#ЗаПідтримкиУКФ #ХНПУ #Сковороди #грант #норд #УКФ #візуальнемистецтво #емоційневигорання #арттерапія #педагоги #психологія #UCF #KhNPU #creative #творчість


26 вересня 2019 р.
Проєкт "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" продовжується. Третє заняття

У четвер, 26 вересня 2019 року, відбулося третє заняття для викладачів проєкту по запобіганню та подоланню емоційного вигорання педагогів засобами візуального мистецтва. Зустріч була довгоочікуваною, хвилюючою, адже це перша творча майстерня курсу, під час якої учасники створювали картини у техніці «емоційний живопис», використовуючи обладнання професійних художників: полотна на підрамнику, пензлі, акрилові фарби.

Емоційний живопис має потужний вплив на підсвідомість людини. Ця техніка розкриває творчий потенціал, дає можливість дізнатись про свої потенційні можливості. Інтуїтивно викладаючи фарбами свій настрій, мрії і плани, людина може легко отримати доступ до своїх прихованих ресурсів і енергії.
Заняття професійно провела Чеботова Яна Валентинівна(Yana Chebotova) – кандидат психологічних наук, доцент кафедри дизайнуХНПУ імені Г.С.Сковороди, професійний художник, психолог, арт-терапевт. Вона змогла не лише за лічені хвилини дати основи роботи з професійним обладнанням і познайомити з технікою малювання, а, найголовніше, створила своїм власним арт-терапевтичним станом невимушену, гармонійну атмосферу в аудиторії, в результаті чого усі учасники легко, із задоволенням створили красиві власні картини.
Дякуємо за допомогу в проведенні заняття Чаусу Дмитру Вікторовичу(Дмитрий Чаус), доценту кафедри образотворчого мистецтва ХНПУ імені Г.С.Сковороди, професійному художнику.
#ЗаПідтримкиУКФ #ХНПУ #норд #грант #KhNPU #UCF #УКФ #візуальнемистецтво #емоційневигорання #психологія #арттерапія #педагоги


25 вересня 2019 р.
Проєкт "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" продовжується, стартувала група "Вчителi"

Проєкт "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів" продовжується...
Сьогодні шляхи профілактики та подолання емоційного вигорання шукають вчителі, методисти, директори освітніх закладів Харківщини (м.Харків, Будянська ЗОШ № 2, Коротичанський ліцей, Слобідська ЗОШ, Покотилівська ЗОШ №2, Покотилівський ліцей "Промінь", Південна ЗОШ №2, Манченківська ЗОШ, відділ освіти Харківського району)...
Якби ви бачили на що спроможні ці педагоги! ОСЬ ХТО ТОЧНО ГОТОВИЙ РЕФОРМУВАТИ ОСВІТУ!!! Стільки ідей!!! Нестримне бажання до змін і покращення освітнього процесу - НЕГАЙНО!
Вони точно знають, що необхідно сучасному Вчителю ХХІ століття (хоч в умовах НУШ, хоч поза будь-яких умов. Вони знають чого не вистачає і на що спроможний Вчитель, до чого є хист, жага і де "БОЛИТЬ" у звичайного Вчителя звичайної школи зі звичайними/незвичайними дітьми, батьками...! Стільки емоцій, згуртованої і злагодженої роботи, безліч пропозицій і запитань. Це був справжній форум-діалог талановитих, високопрофесійних фахівців своєї справи, які готові хоч в умовах сільської школи, хоч в умовах Супер-НУШ робити свою вчительську справу не за зарплатню, а за покликом серця!!!
Ми дякуємо вам, звичайні/незвичайні ВЧИТЕЛІ (представникам Харківського району та м.Харкова) за вашу вчительську долю! За те що обрали шлях - навчання і виховання МАЙБУТНЬОГО України!!! І ми спробуємо разом з вами віднайти причини і шляхи емоційного вигорання, щоб хоч трохи покращити ваш важкий, але ЗНАЧУЩИЙ труд!
Ось таке воно ЖИТТЯ ЗВИЧАЙНОГО ВЧИТЕЛЯ ЗАРАДИ МАЙБУТНЬОГО КРАЇНИ!!!!
Слава Вчителю України!!!
З Україною в серці, з безмежною любов'ю до дітей!!!!
Далі буде...
#ЗаПідтримкиУКФ #ХНПУ #норд #грант #KhNPU #UCF #УКФ #візуальнемистецтво #емоційневигорання #психологія #арттерапія #педагоги


9 Наукові пікніки Харкова

Команда ХНПУ імені Г.С.Сковороди взяла участь у "9 Наукових пікніках" у Харковi, що вiдбулися у суботу 21 вересня (з 13 до 18 години) у Покровському сквері (Ст.м. «Історичний музей»/ «Майдан Конституції»).

Команда учасникiв ХНПУ імені Г.С. Сковороди:

А саме:

Прокопенко Андрiй Iванович, Масич Вiталiй Васильович, Андрієвська Віра Михайлівна, Яловега Ірина Георгіївна, Чайковська Марія Володимирівна, Токарев Павло Леонідович, Коц Сюзанна Миколаївна, Коц Вiталiй Павлович, Танько Тетяна Петрівна, Тарарак Наталія Григорівна, Кордубан Марина Валеріївна, Соловйова Юлія Олександрівна, Портян Марина Олександрівна, Перетяга Людмила Євгенівна, Прокопенко Iрина Андрiївна.

I чудовi студенти нашого унiверситету:

Лубінець Олеся, Білаш Олена, Пономар Аліна, Козачок Евгенiя, Лаврухiна Вiкторiя, Деяк Анастасiя, Савицька Iнна, Денисенко Анна,  Пономаренко Катерина, Турчинова Аліна, Довгалюк Дмитро.

Гостi пiкнiкiв мали можливiсть на нашiй локацiї помалювати 3D ручкою, погратись програмованою мишею-роботом та антигравiтацiйною машинкою, поспостерiгати дiючу катушку Тесла, перевiрити силу власного голосу, побачити процес звукоутворення, зробити цiкавi поробки у технiцi квiлiнгу та провести оцiнку функцiонального стану органiзму.


19 вересня 2019 року
Друге заняття проєкту "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів"

Вiдбулося друге заняття проєкту "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів". Вражень - багато! Емоції - справжні! Плани - далекоглядні! Сил - ВИСТАЧИТЬ, бо це педагогічний колектив нашої Альма-матер!

Дивовижні НАШІ викладачі - Педагоги ХХІ ст!!! Після першого заняття проекту вони встигли провести лекції, практичні заняття, відвідати педагогічну практику та табір "Школа Молодого Лідера" у Гайдарах та сумлінно виконати домашнє завдання проекту. Як все це встигає зробити сучасний вчитель-сковородинівець?! Запросто! Бо кожен із нас знає, що "Творчий вчитель - запорука щасливого дитинства!".
Молодці! Пишаємося нашим педагогічним колективом! Ви - унікальні!
Друге заняття - атмосфера неймовірна! Це саме ті викладачі, які не просто віддають серце дітям, вони - Генератор ідей, ініціатив і досягнень. Це знов була справжня "Лабораторія освітніх змін, реформ, перспектив..." Світлини говорять самі за себе. Відчуйте творчу, дружню атмосферу. Ґрунтовно і креативно було і буде!
Попереду практичні заняття... Цілий тиждень в очікуванні нових освітянських перлинок, намистинок, скарбів. Що буде далі? Те що заповідав нам Г.С.Сковорода: "Мы сотворим світ получший, созиждем день веселейший". Так. Саме МИ! Працюємо далі.
Шукаємо. Знаходимо. Впроваджуємо. Удосконалюємо. Адаптуємо. Модернізуємо. Давайте за нами?!

Чекайте на продовження проекту. Побачимося в стінах ХНПУ імені Г.С. Сковороди, а також на майстер-классах, тренінгах, конференціях, форумах.

Всім гарного плідного тижня! І пам'ятайте: ОСВІТА ЗБЕРЕЖЕ КРАЇНУ!!!


12 вересня 2019 року

Перше заняття групи «Викладачі» навчального курсу проєкту «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів»

Відбулося перше заняття групи «Викладачі» навчального курсу проєкту «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів», де були розглянуті такі питання: сутність поняття емоційного вигорання та причини його виникнення, вплив цього явища на фізичне і психоемоційне здоров’я педагогів, шляхи самодіагностики емоційного вигорання, досвід його профілактики й подолання в Україні та провідних країнах світу. Викладення матеріалу проходило у формі навчального тренінгу, супроводжувалось прикладними завданнями та вправами з використанням засобів візуального мистецтва. Заняття для учасників блискуче провела Твердохліб Тетяна Сергіївна (Tetiana Tverdokhlib) – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, експерт у нашому проекті з навчально-методичного забезпечення.

Команда проекту щиро дякує усім, хто пройшов за електронним посиланням і зареєструвався на курс. Як ми вже повідомляли, за умовами проекту у групі має бути 10 осіб, тому під час відбору ми особливо звертали увагу на питання мотивації проходження курсу.

Дякуємо усім учасникам групи за бажання, зацікавленість та відкритість.

Дякуємо Дідоренко Анні Сергіївні (Anna Didorenko), керівнику відділу комп’ютерного адміністрування за фото супровід події.
Дякуємо Українському культурному фонду (Український культурний фонд) за довіру і фінансову підтримку проекту.


Шановнi викладачi, доценти, професори нашого унiверситету! Нагадуємо Вам про чудову можливiсть та щиро запрошуємо стати учасником курсу "Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів", що допоможе наповнитися силами й енергiєю i провести ефективно, з наснагою новий навчальний рiк.

Подробицi та рєстрацiя на курс за посиланням https://forms.gle/7WkLmG5rJKLCxC3x5
та у подiї https://www.facebook.com/events/2595391323838190/?ti=icl

Навчальний курс є складовою проекту, що реалізовується Харківським національним педагогічним університетом імені Г.С.Сковороди. Висловлюємо подяку Українському культурному фонду за фiнансову пiдтримку в реалiзацii проекту та Управлінню інноваційного розвитку та іміджевих проектів Харківської міської ради за iнформацiйну пiдтримку навчального курсу

http://invest.kh.ua/ua/news/2041-vipuskniki-open-grants-school-zastosovuyut-otrimani-znannya


Грантовий проєкт «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів»

Навеснi, наш Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди (ХНПУ імені Г.С. Сковороди) вперше подавався на конкурс проектних заявок Українського культурного фонду (Український культурний фонд) i одразу успішно. У липні були підписані угоди, за якими наш Університет отримав від УКФ грант у розмірі 206 тисяч гривень за програмою НОРД: Навчання, обміни, резиденції, дебюти - програма УКФ для реалізації проєкту «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів».

Проєкт полягає у створенні та реалізації програми семінару-практикуму на тему «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів». Навчальний тренінг передбачає курс з п’яти занять, перші два з яких проходитимуть у формі діалогу-ознайомлення аудиторії з поняттям емоційного вигорання, методами діагностики та заходами його запобігання. Наступні три заняття будуть відбуватися у формі творчої майстерні, де учасники оволодіють техніками та інструментарієм сучасного візуального мистецтва (живопис, колаж, ілюстрація) як арт-терапевтичними засобами профілактики та подолання емоційного вигорання. Практичний курс проходитиме у два цикли: перший – для викладачів ХНПУ імені Г.С. Сковороди, другий – для вчителів загальноосвітніх шкіл м. Харкова. По його завершенні буде організована виставка творчих робіт педагогів-учасників.
Вже визначені дати занять курсу та виставкової події. Практичний блок проекту відбуватиметься протягом вересня – жовтня. Наразі, протягом липня – серпня, проходить підготовчий блок: оформлення документації, науково-методичне наповнення навчальної програми курсу, розробка та видання методичних рекомендацій до семінару-практикуму «Візуальне мистецтво як засіб профілактики та подолання емоційного вигорання педагогів», організаційні та комунікаційні заходи. Незабаром ми детально поінформуємо про дати практичних занять курсу та можливість приєднатися у якості учасників.
А зараз давайте знайомитись з командою виконавців проекту:
Боярська-Хоменко Анна Володимирівна (Анна Боярская-Хоменко) – кандидат педагогічних наук, керівник науково-методичної лабораторії з вивчення проблем освіти дорослих, координатор проекту;
Прокопенко Ірина Андріївна (Ирина Прокопенко) – кандидат педагогічних наук, керівник науково-методичного тренінгового центру соціального та професійного розвитку людини, дипломований практикуючий психолог; 
Твердохліб Тетяна Сергіївна (Tetiana Tverdokhlib) – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, експерт з навчально-методичного забезпечення педагогічної освіти;
Чеботова Яна Валентинівна (Yana Chebotova) – кандидат психологічних наук, доцент кафедри дизайну, професійний художник;
Трубчанінов Микола Анатолійович (Микола Трубчанінов) – кандидат історичних наук, начальник наукової частини, експерт з проектного менеджменту;
Чаус Дмитро Вікторович (Дмитрий Чаус) – доцент кафедри образотворчого мистецтва, професійний художник;
Денисенко Анжела Олегівна (Анжела Денисенко) – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри історії педагогіки і порівняльної педагогіки, експерт з комунікації.
Необхідно особливо підкреслити наполегливість та важливість внеску в отримання гранту Анни Боярської-Хоменко, координатора проекту, оскільки саме вона провела усю кропітку роботу, що передує поданню проектної заявки на конкурс. А ті, хто розуміється на грантрайтингу та написанні наукових проектів знає, що це масивний та визначальний пласт роботи, який треба провести без жодних гарантій позитивного результату. 
Команда проекту висловлює щиру подяку за підтримку та допомогу в розв’язанні численних документальних питань пов’язаних iз проектом: ректору Прокопенку Івану Федоровичу, проректору з навчально-наукової роботи Якушко Наталії Михайлівні, головному бухгалтеру Жуковій Надії Гордіївні та співробітницям бухгалтерії, що задіяні у розробці фінансового плану та звітності проекту.
Інформація про поточні події перебігу проекту викладатиметься на офіційній сторінці науково-методичного тренінгового центру соціального та професійного розвитку людини (Тренінговий центр соціального і професійного розвитку ХНПУ імені Сковороди) та у його групі на Фейсбуцi, якщо цікаво - долучайтесь, ласкаво просимо!


Тренінгова програма «Сучасний викладач ЗВО»

Цього року наш університет започаткував проведення тренінгової програми «Сучасний викладач ЗВО» з метою удосконалення сучасних викладацьких компетенцій професорсько-викладацьким складом закладів вищої освіти. Розробка, організація та проведення програми були доручені науково-методичному тренінговому центру соціального та професійного розвитку людини ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Навчальний процес тренінгового курсу проходив у змішаній (гібридній) формі: очні зустрічі раз на тиждень та в системі дистанційної освіти Moodle викладались домашні завдання на закріплення тем, презентації, опорні матеріали й рекомендовані джерела інформації.

Про тренінгову програму «Сучасний викладач ЗВО» цікаво розповідають цифри. Тривалість: 3 місяці. Кількість тем: 10, із них 4 технічного спрямування і 6 гуманітарного (скорочені назви тем представлені у відео). Запрошених експертів-спікерів: 12 (4 докторів наук, професорів та 8 кандидатів наук, доцентів), із них 11 внутрішніх і 1 зовнішній.

Учасників: 24, із низ 23 представники професорсько-викладацького складу нашого університету  і 1 викладач університету радіоелектроніки. По кафедрах: 5 представників кафедри Початкової, дошкільної та професійної освіти; 3 – Економічної теорії, фінансів і обліку; 3 – Інформаційних технологій  (Інституту інформатизації освіти); 2 – Природничо-математичних дисциплін; 2 – математики; 2 – Естетичного виховання і технологій дошкільної освіти; 1 – Економічної теорії; 1 – Всесвітньої історії; 1 – Історії педагогіки і порівняльної педагогіки; 1 – Романської філології; 1 – Німецької філології; 1 – Загальної педагогіки і педагогіки вищої школи. Усі учасники виконали сертифікаційні умови і отримали сертифікат затвердженого зразка.

Тренінговий курс відбувся завдяки ідеї та кураторству вищого керівництва нашого університету – ректора Прокопенка І.Ф., проректора з наукової роботи Бойчука Ю.Д., проректора з інноваційної діяльності та перспективного розвитку Зуба С.С.; потужній технічній підтримці директора, викладачів та співробітників Інституту інформатизації освіти.

    Завдяки прикладному характеру тем, тренінговий курс для викладачів виявився досить ефективним, зацікавив багато потенційних слухачів, тож незабаром чекаємо на «Сучасний викладач ЗВО ІІ». 


16 квітня 2019 року в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С.Сковороди була проведена перша Міжнародна міждисциплінарна науково-практична конференція «Голос представників голосомовних професій: актуальні проблеми, досвід та інновації». Конференція присвячена Міжнародному дню голосуWorldVoiceDay (16 квітня).

Географія учасників: Україна (Київ, Харків, Рівно, Полтава, Кременчук), Польща, Словакія, Румунія, Китай, Білорусь, Ізраїль.

У роботі конференції взяли участь: академіки НАПН України, доктори педагогічних наук, кандидати мистецтвознавства, кандидати медичних наук, педагоги з вокалу, викладачі з техніки мовлення та акторської майстерності, фоніатри, фонопеди, логопеди, ЛОР-лікарі, лікарі-торакальні хірурги, акустики, психологи, екскурсоводи.

Тематичні напрями роботи конференції: «Голос як засіб комунікації», «Анатомія та фізіологія голосомовної системи», «Голос дітей і підлітків», «Голос як інструмент професійної діяльності представників голосомовних професій», «Порушення голосу серед представників голосомовних професій», «Теоретико-методологічні основи постановки вокального голосу», «Фонопедичний тренінг мовного голосу для формування педагогічної техніки», «Голосова культура педагога в контексті формування педагогічної майстерності», «Профілактика порушень голосу», «Психологія впливу голосу на аудиторію», «Сучасні методи дослідження і лікування голосового апарату», «Вплив акустики робочих приміщень на стан голосового апарату представників голосомовних професій», «Міждисциплінарна взаємодія фахівців із голосу»тощо.

Під час конференції були висвітлені актуальні теоретичні та практичні проблеми правильного й ефективного використання голосу у професійній діяльності представниками голосомовних професій з метою попередження та запобігання виникнення порушень голосу, а також установлені контакти між ученими, спеціалістами з різних країн, відбувся обмін науковими результатами і дослідницьким досвідом.

Ключовими організаторами конференції стали Науково-методична лабораторія з охорони, розвитку і вдосконалення голосу представників голосомовних професій та Науково-методичний тренінговий центр соціального і професійного розвитку людини ХНПУ імені Г.С. Сковороди.

Більше світлин


VIII Наукови пiкнiки

У «гуманітаріїв» наукове життя бурхливо триває та постійно розвивається. Тому Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди зібрав блискучу команду науковців-практиків, які з радістю долучилися до когорти найактивніших експериментаторів нашого чудового міста на VIII Наукових пiкнiках.

Представники природничого факультету, анатоми, допомагали визначити природний біоритмологічний тип, а простіше хто Ви: сова, жайворонок або…  А також прямо на події проводили функціональну діагностику систем організму.

Факультет фізичного виховання і спорту поділився технологіями розвитку новонароджених, дітей, що ходять до садочку та школярів. У відвідувачів була унікальна можливість поспілкуватись саме з авторкою розробок, що довели свою дієвість та перевірені роками в приватних садочках та сімейних клубах.

Справжні польові археологи-науковці історичного факультету допомагали зануритись в атмосферу давніх віків, розповідали про наукові методи визначення приналежності археологічних знахідок до тієї чи іншої історичної епохи.

Музей іграшки факультету дошкільної освіти презентував колекції шкідливих та корисних іграшок, які гості могли побачити на власні очі, поторкати, щоб у подальшому уникати небезпечних екземплярів. Був майстер-клас, на якому власноруч відвідувачі виготовляли іграшку-оберіг, а щасливчику випала можливість зробити такий оберіг у вигляді знака безкінечності, символу цьогорічних «Наукових пікніків».

Привабливими «родзинками» локації ХНПУ імені Г.С.Сковороди були ростові ляльки та фотозона, яку допоміг зібрати наш центр Українського козацтва.

Бути координатором на події від університету надали честь Тренiнговому центру соціального та професійного розвитку.

Імена безпосередніх учасників від ХНПУ імені Г.С. Сковороди на «8 Наукових пікніках»: Колода Володимир Васильович, Сировацький Володимир Петрович, Козіна Жаннета Леонідівна, Прокопенко Андрій Іванович, Прокопенко Ірина Андріївна, Коц Віталій Павлович, Коц Сюзанна Миколаївна, Тарарак Наталія Григорівна, Перетяга Людмила Євгенівна, Давидова Марина Олександрівна, Доля Юлія Володимирівна, Ларіна Ірина Олександрівна, Шевченко Надія Олександрівна, Кордубан Марина Валеріївна, Чумак Катерина Володимирівна, Волковий В’ячеслав Олексійович та чудові студенти факультетів дошкільної освіти й природничого.

Дякуємо всім, хто допомагав в організації участі нашої команди, а також організаторам «8 Наукових пікніків» за цікаву ідею, професійне втілення та щиру турботу. Усі задоволені: науковці-практики – можливістю продемонструвати прикладний аспект своїх досліджень, відвідувачі – нагодою доторкнутись до науки й відчути, яка вона цікава та захоплююча.

Прокопенко І.А.
керівник ТЦ СПРЛ

25 червня 2018 року відбувся урочистий випуск тренінгового курсу "Сучасний вчитель" і вручення сертифікатів тим учасницям, що три місяці поспіль отримували знання та практичні навички щодо роботи у "Новій українській школі". Твердо впевнені, що цей досвід стане у нагоді молодим вчителям початкових класів і новими талановитими спеціалістами буде пишатися українська педагогіка!

Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.