Новини Інституту інформатизації освіти

Перший вебiнар серії «The Unicheck educational community»

28 жовтня 2020 року Unicheck Україна (ТОВ «Антиплагiат»), провiв перший вебiнар серії «The Unicheck educational community» для обміну досвідом між викладачами Харкiвського регiону про налагодження онлайн навчання та академічної доброчесності.

Анонсована зустрiч в 1 годину стала майже тригодинним корисним, продуктивним спiлкуванням iз колегами, якi щедро дiлились своїми напрацюваннями в диджиталізації процесу навчання, розповіли які інструменти використовують та як залучають студентів до академічної доброчесностi.

Вiд нашого Унiверситету подiю вiдвiдав директор Iнституту iнформатизацiї освiти Андрiй Iванович Прокопенко i рекомендує ознайомитись з корисними матерiалами щодо дистанцiйної освiти та академiчної доброчесностi:

Стажування викладачів ХНПУ імені Г.С.Сковороди з дистанційного навчання

21 жовтня 2020 року Інститутом інформатизації освіти на базі кафедри інформаційних технологій розпочато стажування викладачів, які є відповідальними на факультетах за дистанційне навчання. Завідувачка кафедри ІТ С.О. Доценко доповіла про організаційні моменти стажування та провела перше заняття щодо наповнення дистанційних курсів на платформі Moodle ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Заняття будуть проводитися щотижня. Списки відповідальних за дистанційне навчання на факультетах буде розміщено на сторінці Інститут інформатизації освіти. 

Триває стажування для викладачів університету. Заняття проводяться в трьох корпусах у зручний для викладачів час, в малих групах та із дотримання карантинних обмежень. За жовтень вже пройшло стажування понад 30 викладів університету. Заняття проводять висококваліфіковані викладачі кафедри ІТ: доктор пед.наук, проф. С.О. Доценко; канд.фіз.-мат. наук, доцент В.В. Москаленко; кан.пед.наук, доцент В.В. Лебедєва;  кан.пед.наук, доцент Н.І. Толяренко; кан.пед.наук, викл. Х.М. Алієв.

Для проходження стажування викладачам потрібно заповнити онлайн-анкету на сторінці Інституту інформатизації освіти або Кафедри інформаційних технологій.  

Онлайн-анкета "Реєстрація на стажування з дистанційної освіти"


Cтажування викладачів із питань дистанційного навчання на базі кафедри інформаційних технологій

14 вересня 2020 року, на ректораті ХНПУ імені Г.С.Сковороди, директором інституту інформатизації освіти А.І. Прокопенком було презентовано план стажування викладачів із питань дистанційного навчання на базі кафедри інформаційних технологій відповідно до наказу № 64-од  від 17 квітня 2020 року. Для проходження стажування викладачам потрібно заповнити онлайн-анкету на сторінці Інституту інформатизації освіти або Кафедри інформаційних технологій.

За даними анкети будуть створені групи  по 10 осіб відповідно обраного рівня володіння комп'ютером.

Стажування буде проходити в зручний для викладача час.

За результатами стажування видається сертифікат.


Перша зустріч робочої групи з вивчення і узагальнення досвіду ЗВО Харківської області щодо використання дистанційних форм навчання та визначення шляхів впровадження змішаного навчання у 2020-2021 навчальному році

14 липня 2020 року відбулась перша зустріч робочої групи, під керівництвом директора Харківського регіонального інституту державного управління Білової Людмили Олександрівни, з вивчення і узагальнення досвіду ЗВО Харківської області щодо використання дистанційних форм навчання та визначення шляхів впровадження змішаного навчання у 2020-2021 навчальному році.  

Нарада відбулась в онлайн режимі на платформі Zoom. В ній приймали участь представники 11 ЗВО м. Харкова. Від ХНПУ імені Г.С. Сковороди до даної робочої групи входить директор Інституту інформатизації освіти Андрій Іванович Прокопенко. 

Обговорювалися питання щодо розробки загального положення адміністративного введення у ЗВО України форм змішаного та дистанційного навчання, а також проблема тарифікації навантаження у вищеозначених формах для подальшого внесення пропозицій в МОН України.


Разом перетворюємо виклики на можливості

За період карантину колективом ХНПУ імені Г. С. Сковороди були зроблені вагомі кроки у напрямку розвитку дистанційної освіти, завдячуючи яким Університету вдалося зберегти ефективність навчального процесу у нових умовах і закласти фундамент подальшого ефективного поступу.  

Для технічної підтримки, консультацій і допомоги в користуванні системою дистанційної освіти Moodle (ПДО ХНПУ) за кожним факультетом та підрозділом Університету було закріплено окремого співробітника Інституту інформатизації освіти, що дозволило у стислі строки організувати на ПДО ХНПУ остаточну реєстрацію усіх викладачів та студентів, які були подані факультетами. Нині повністю зареєстровано 7 із 11 факультетів.

Паралельно ведеться реєстрація дистанційних курсів по всіх факультетах та підрозділах, яких уже  нараховується близько 1700, що в декілька разів більше, ніж станом на початок карантину. Точні цифри називати складно – інформація постійно оновлюється.  

Наведемо цифри поточної кількості зареєстрованих курсів основних навчальних підрозділів Університету (на 02.05.2020):

Історичний факультет - 78
Факультет психології і соціології  - 168
Фізико-математичний факультет - 162
Факультет мистецтв - 244
Факультет іноземної філології - 217
Природничий факультет - 115
Український мовно-літературний факультет імені Г. Ф. Квітки-Основ'яненка - 197
Юридичний факультет - 78
Факультет початкового навчання - 92
Факультет дошкільної освіти - 44
Факультет фізичного виховання і спорту - 57
Інститут інформатизації освіти - 53
Інститут підвищення кваліфікації педагогічних працівників і менеджменту освіти - 8
Аспірантура (докторська школа) - 35

Проректором з наукової роботи Бойчуком Юрієм Дмитровичем розроблено план проведення екзаменаційної сесії та протокол проведення іспитів у дистанційній формі.

Проректором з інноваційної діяльності та перспективного розвитку  Зубом Станіславом Сергійовичем й Інститутом інформатизації освіти (на базі Науково-навчальної лабораторії розробки програмного забезпечення) ведеться активна підготовка по завантаженню екзаменаційних білетів в ПДО ХНПУ та організації іспитів, створюються інструкції для викладачів та студентів, розробляються скрінкасти для технічного персоналу ХНПУ, який зайнятий у підготовці до сесії в режимі онлайн.

Усе вищеозначене дає підстави на високу оцінку ступені готовності нашого Університету не тільки до ведення навчального процесу у дистанційній формі, а також для проведення екзаменаційних сесій у такому форматі.

Директор Інституту інформатизації освіти, Прокопенко А.І.


Сервіс для відеоконференцій Google Hangouts Meet

Шановні колеги!

Раді Вам повідомити, що завдяки нашій співпраці з компанією Google, нам надана можливість  користуватися преміум функціями сервісу Hangouts Meet, який входить до складу пакету G Suite for Education до 1 липня 2020 року! Ми вже підключили та налаштували для Вас цей сервіс на сервері Університету і зробили його доступним для всіх, хто має акаунт у домені hnpu.edu.ua (має поштову скриньку, яка закінчується на @hnpu.edu.ua). Він  дозволяє створювати відеоконференції (вебінари) у прямому ефірі та     по розкладу.

Завдяки преміум доступу, Ви маєте можливість:

  • мати до 250 учасників відеоконференції одночасно
  • робити пряму трансляцію відеозустрічі (до 100 000 глядачів у домені)
  • записувати відеконференцію.

Якщо у когось з наших співробітників немає поштової скриньки в домені hnpu.edu.ua, вони можуть відкрити її, звернувшись до експлуатаційно-технічного відділу Університету (тел. 700-35-22, або на пошту support@hnpu.edu.ua).  

Сервіс є кросплатформеним і може використовуватися як на стаціонарних комп’ютерах, так і на мобільних пристроях.

Для організації вебінару Вам, наприклад, всього лише потрібен смартфон та доступ до інтернету!  

Веб-версія сервісу:  meet.google.com

Додаток для Android:  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.meetings

Додаток для iOS:  https://itunes.apple.com/app/hangouts-meet/id1013231476

Пам'ятка по використанню  Hangouts Meet: https://support.google.com/a/users/answer/9300131

Запрошуємо Вас зробити ще один крок до якісного дистанційного навчання!

Інститут інформатизації освіти ХНПУ імені Г.С.Сковороди


Поради для забезпечення дистанційного навчання  студентів під час карантину (12.03.2020-03.04.2020)

В нестандартних, екстрених ситуаціях необхідно швидко орієнтуватись та діяти ефективно, обираючи легкі, зручні, зрозумілі інструменти.

В ситуації, що склалась, коли на період карантину «заборонено відвідування закладів освіти її здобувачами», а викладачі мають виконувати «іншу організаційно-педагогічну роботу» оптимальним є налаштування дистанційного навчання.

Реалізувати дистанційне навчання можна використовуючи як повноцінні системи (Moodle, Google Classroom, Blackboard тощо), так і за допомогою звичних месенджерів (Viber, Telegram тощо) або соціальних мереж (Facebook та інші).

Для тих викладачів, хто використовує або достатньо знайомий з системою Moodle – це найкращий вибір. Адже вона є основною платформою дистанційної/змішаної форм навчання в нашому Університеті та надає широкі можливості для наповнення навчальних курсів: завантаження файлів, розміщення презентацій, проведення опитування, використання тестових технологій, отримання зворотного зв’язку від студентів, налагодження інтерактивної взаємодії тощо. У багатьох наших викладачів вже є розроблені дистанційні курси в Moodle, якими можна користуватись. 

Також повноцінним середовищем для організації дистанційного навчання є он лайн системи Google Classroom (безкоштовна он лайн система),  Blackboard  та інші; але деякі з них є платними.

Найбільш простим та мінімальним варіантом підтримки навчального процесу під час карантину є використання месенджерів і соціальних мереж, де створюються цільові групи (наприклад, по напрямах навчання), в які додають студентів для розсилки їм посилань на навчальний матеріал та завдань для самостійної роботи. Можна використовувати вже існуючі в деканатах студентські групи. Самі студенти також можуть допомогти в організації електронних груп. Бажано уникати надмірного дроблення по групах, тобто,  щоб одного й того ж студента не заносити в декілька груп і не розпорошувати увагу. В Viber, для більшої конфіденційності можливе створення ВайберСпільноти.

Для надання відео контенту можна проводити прямі трансляції на каналі YouTube, де після ефіру є можливість зберегти відеоматеріал для повторного використання. Окрім цього прямий ефір можна транслювати через Facebook, а також Instagram, який особливо до вподоби студентам. Дату і час початку прямого ефіру або посилання на збережені відеоматеріали – розміщувати в групах студентів. Якщо Вам необхідно записати відео з екрану – на допомогу прийдуть прості у використанні сервіс Loom та програма oCam

Для тестування або проведення інтерактивного опитування стануть в нагоді такі системи як Learning Apps та Google Forms. В останній є можливість підключити електронну таблицю Excel і отримувати всі результати опитування в реальному часі. Та найбільше нам подобається усе ж Moodle з її гнучкою і глибокою системою тестів.

Готові навчальні курси можна знайти на он лайн ресурсах Prometheus, ВУМ  та ін. На них потрібна індивідуальна реєстрація. Також багато готового відеоматеріалу (навчальні відео, документальні та художні фільми за темами) можна відшукати на YouTube та у мережі. 

Інтернет ресурси:

Необхідно пам’ятати, що запорукою успішного проходження випробувань, що час від часу підкидає нам сучасний світ, насамперед, є психологічний фактор. Наш український менталітет схильний до проблемного сприйняття світу, але час переходити до “мислення можливостей”. Збереження позитивного настрою, допомога один одному, дружня підтримка, зацікавленість в освоєнні сучасних технологій дозволить нам, освітянам, після періоду карантину стати загартованішими, професійнішими, гнучкішими, сучаснішими.

Інститут інформатизації освіти


Щіро вітаємо доктора педагогічних наук, професора, директора Інституту інформатизації освіти, професора кафедри інформаційних технологій Прокопенка Андрія Івановича з отриманням почесного звання "Людина року - 2019" та доктора педагогічних наук, доцента, завідувачку кафедри інформаційних технологій Доценко Світлану Олексіівну з перемогою у номінації "Науковець року".


Вийшов з друку навчальний посібник «Технології дистанційного навчання: методологія створення та супроводу навчальних курсів». Автори: Прокопенко А.І, Підчасов Є.В., Москаленко В.В., Доценко С.О., Лебедєва В.В.

У посібнику відображено методологію та базові підходи до застосування інформаційно-комунікаційних електронних технологій в організації дистанційного навчання. Надаються ключові вимоги, принципи, елементи й технології розробки, побудови та супроводу дистанційного навчального курсу (на прикладі платформи Moodle). Посібник спрямовано на широке коло користувачів системи дистанційного навчання: від викладачів до студентів.

Висловлюємо подяку науковим консультантам з питань організації дистанційного навчання за допомогу у створенні даного посібника: Кухаренко Володимиру Миколайовичу та Олійник Тетяні Олексіївні.

Електронна версія посібника


Інститут інформатизації освіти, кафедра інформаційних технологій запрошує аспірантів, докторантів, викладачів, співробітників вузу на тренінги з цифрової компетентності.

Тематика тренінгів:

  • Робота з інтерактивною дошкою.
  • Документообіг.
  • Google сервіси.
  • Інфографіка.
  • Створення відеоконтенту.
  • 3-D графіка.
  • Тестові технології.

 

Орієнтовний початок тренінгів – 15 січня 2020 року.

Група – 10 осіб.

Розклад та вартість тренінгів будуть відомі після набору груп.

Телефони для довідок:

097678409 – адміністратор тренінгів (Лебедєва Вікторія)
0984433650 – з усіх питань реєстрації (Ільченко Ольга)

12 листопада 2019 року Інститутом інформатизації освіти на кафедрі Інформаційних технологій, було введено до експлуатації інтерактивну дошку в аудиторії 307-В (вул. Валентинiвська 2):

  • діагональ екрану — 65”;
  • Windows 10 Pro;
  • Intel® Core™ i5-i7 8th gen, 8GB DDR4, 256GB SSD M.2;
  • 3840×2160, IR touch 20 point;
  • WiFi 802.11 ac 2.4GHz/5GHz, BT4.2, Gigabit Ethernet;
  • USB 3.0 x 6, Earphone Out, Microphone In;
  • Independent Graphic Card GeForce GT1030.

Використання інтерактивної дошки в освітньому процесі дозволить підвищити рівень знать студентів ХНПУ імені Г. С. Сковороди та значно спростить роботу викладача. Тепер вони зможуть:

  • об'єднувати всі пристрої лабораторії на multiboard;
  • наочно знайомити студентів з 3D-моделями;
  • записувати видеолекції, лабораторні роботи;
  • проводити інтерактивні презентації;
  • створювати наглядні лекційні та лабораторні матеріали;

Доступними для використання в освітньому процесі надані спеціальні програмні продукти: Note, Answer, Connect, Flashlight, Capture, mClass, Timer, OfficeSuite, Marker та MozaBook тощо.


Шановні колеги!

Інститут Інформатизації освіти та кафедра інформаційних технологій щиро вітає усіх із Днем працівників освіти.

Ми дякуємо Вам за Вашу нелегку працю та відданість їй. Завдяки Вам світ стає розумнішим та мудрішим, культурним та освіченим. Щиро бажаємо Вам благополуччя, натхнення, терпіння та здоров’я. Вдячні Вам за важку, але важливу та надихаючу працю.

З повагою проф. Прокопенко А. І. та проф. Доценко С. О.


21 вересня 2019 року
VI освітній проект «Ніч науки»

21 вересня 2019 року Інститут інформатизації освіти та Кафедра інформаційних технологій прийняли участь у VI освітньому проекті «Ніч науки». Відвідувачам було запропоновано мастер клас із виготовлення 3D голограми, програмованого робота, зошити, книги, розмальовки із доповненою реальністю тощо. Дякуємо усім учасникам проекту та запрошуємо приєднатися до нас наступного року.


21 вересня 2019 року

9 Наукові пікніки

Команда ХНПУ імені Г.С.Сковороди взяла участь у "9 Наукових пікніках" у Харковi, що вiдбулися у суботу 21 вересня 2019р. (з 13 до 18 години) у Покровському сквері (Ст.м. «Історичний музей»/ «Майдан Конституції»).

Команда учасникiв ХНПУ імені Г.С. Сковороди:

А саме:

Прокопенко Андрiй Iванович, Масич Вiталiй Васильович, Андрієвська Віра Михайлівна, Яловега Ірина Георгіївна, Чайковська Марія Володимирівна, Токарев Павло Леонідович, Коц Сюзанна Миколаївна, Коц Вiталiй Павлович, Танько Тетяна Петрівна, Тарарак Наталія Григорівна, Кордубан Марина Валеріївна, Соловйова Юлія Олександрівна, Портян Марина Олександрівна, Перетяга Людмила Євгенівна, Прокопенко Iрина Андрiївна.

I чудовi студенти нашого унiверситету:

Лубінець Олеся, Білаш Олена, Пономар Аліна, Козачок Евгенiя, Лаврухiна Вiкторiя, Деяк Анастасiя, Савицька Iнна, Денисенко Анна,  Пономаренко Катерина, Турчинова Аліна, Довгалюк Дмитро.

Гостi пiкнiкiв мали можливiсть на нашiй локацiї помалювати 3D ручкою, погратись програмованою мишею-роботом та антигравiтацiйною машинкою, поспостерiгати дiючу катушку Тесла, перевiрити силу власного голосу, побачити процес звукоутворення, зробити цiкавi поробки у технiцi квiлiнгу та провести оцiнку функцiонального стану органiзму.

Команда учасникiв ХНПУ імені Г.С. Сковороди:

А саме:

Прокопенко Андрiй Iванович, Масич Вiталiй Васильович, Андрієвська Віра Михайлівна, Яловега Ірина Георгіївна, Чайковська Марія Володимирівна, Токарев Павло Леонідович, Коц Сюзанна Миколаївна, Коц Вiталiй Павлович, Танько Тетяна Петрівна, Тарарак Наталія Григорівна, Кордубан Марина Валеріївна, Соловйова Юлія Олександрівна, Портян Марина Олександрівна, Перетяга Людмила Євгенівна, Прокопенко Iрина Андрiївна.

I чудовi студенти нашого унiверситету:

Лубінець Олеся, Білаш Олена, Пономар Аліна, Козачок Евгенiя, Лаврухiна Вiкторiя, Деяк Анастасiя, Савицька Iнна, Денисенко Анна,  Пономаренко Катерина, Турчинова Аліна, Довгалюк Дмитро.

Гостi пiкнiкiв мали можливiсть на нашiй локацiї помалювати 3D ручкою, погратись програмованою мишею-роботом та антигравiтацiйною машинкою, поспостерiгати дiючу катушку Тесла, перевiрити силу власного голосу, побачити процес звукоутворення, зробити цiкавi поробки у технiцi квiлiнгу та провести оцiнку функцiонального стану органiзму.


19 квітня 2019 року
COLINS’2019

19 квітня 2019 в Національному технічному університеті "Харківський полiтехнiчний інститут" відбулась Міжнародна конференція 3st International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems (COLINS’2019). 
Конференція була присвячена висвітленю сучасного стану досліджень з лінгвістики та штучного інтелекту. Від ХНПУ імені Г.С. Сковороди із спільною доповідю на тему "A(n) Assumption in Machine Learning" (D.A. Klyushin, S.I. Lyashko, S.S. Zub) виступив Зуб Станіслав Сергійович проректор з інноваційної діяльності та перспективного розвитку.   
Доповідь викликала зацікавленість слухачів бо зараз в комп'ютерній лінгвістиці тільки деякими дослідниками використовуються двохвибіркові критерії для перевірки рівності розподілів.


4 квітня 2019 року

Методологічний семінар  «Інформаційно-цифровий простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку»

Методологічний семінар Національної академії педагогічних наук України організований і проведений Відділенням загальної середньої освіти та інститутом інформаційних технологій і засобів навчання «Інформаційно-цифровий простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку» відбувся у Києві 4 квітня 2019 року. Учасниками стали понад 180 осіб. Напередодні семінару у соціальній мережі Facebook було створено спільноту,  до якої приєдналося понад 350 осіб. Загалом до програми семінару увійшло майже 100 доповідей і виступів.

Проректор  з інноваційної діяльності та перспективного розвитку Харківського національного педагогічного університету імені Григорія Сковороди Станіслав Сергійович Зуб та директор Інституту інформатизації освіти  університету Андрій Іванович Прокопенко преставили досвід застосування грід-технологій в науці та освіті. Зокрема висвітлено завдання дистанційної освіти, в яких застосування грід-технології може  привести до істотного підвищення ефективності навчального процесу, та представлено досвід університету з розв’язання  окреслених завдань.
Проходження семінару було висвітлено в статті: Інформаційно-цифровий освітній простір України: перспективи розвитку. Ознайомитися докладніше зі статтею можливо у Всеукраїнській газеті «Освіта і суспільство», №4(13), стор. 7, квітень 2019.


27 березня 2019 року
Міжнародна XVII конференція з фізики високих енергій і ядерної фізики

27 березня 2019 в Національному науковому центрі "Харківський фізико-технічний інститут" відбулась щорічна XVII міжнародна конференція з фізики високих енергій і ядерної фізики. Від ХНПУ імені Г.С. Сковороди із спільною доповідю на тему "Математичне моделювання динаміки взаємодіючих матеріальних точок на гладких не перетинаються многовидах в евклідовому просторі" (S.S. Zub, N.I. Lyashko, V.V. Semenov) виступив Зуб Станіслав Сергійович проректор з інноваційної діяльності та перспективного розвитку.   
Доповідач предстатвив новий метод оптимізації для пошуку найближчих пар точок на гладких не перетинаються многовидах в евклідовому просторі.
Обговорювались питання стійкості методу та його переваги перед існуючими методами. Доповідач надав вичерпні відповіді та предстатвив приклади реалізації методу для просторових кривих.


12 грудня 2018 року
Перша Всеукраїнська науково-практична конференція «Дистанційна освіта: реалії та перспективи»

12 грудня 2018 року, у Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди відбулася Перша Всеукраїнська науково-практична конференція «Дистанційна освіта: реалії та перспективи». Відкрив конференцію  вітальним словом ректор Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України Прокопенко Іван Федорович.

На конференції відбулося обговорення актуальних теоретичних і практичних проблем дистанційної освіти та значення електронних бібліотек у реалізації її завдань.

Більше світлин

Інформаційний лист


Campus LifeІм'я великого українського філософа, поета і народного просвітителя Г.С.Сковороди в офіційній назві нашого університету.